Audi sází u asistenčních systémů na navigační mapy s vysokým rozlišením

2015-06-09

Prémiová značka vyvíjí společně se silnými partnery nové mapové podklady s vysokým rozlišením. Aktuálním příkladem potenciálního využití těchto dat je prediktivní asistent efektivity v novém Audi Q7, který využívá topografické údaje pro výrazné zvýšení hospodárnosti a komfortu jízdy. Mapy s vysokým rozlišením budou hrát důležitou roli také pro autonomní jízdu.
 
"Význam trojrozměrných map s vysokým rozlišením v budoucnosti dále poroste," říká šéf vývoje Audi Prof. Dr. Ulrich Hackenberg a jako typický příklad využití uvádí autonomní jízdu: "Zde využíváme tato data zejména v situacích, v nichž je rozhodující precizní předvídání - například na kříženích dálnic, rozvětvení dálnic a dálničních sjezdech a nájezdech." U různých prototypů pracuje Audi na navigační mapě budoucnosti se strategickými partnery, jako je nizozemský poskytovatel mapových podkladů a navigačních přístrojů TomTom. Progresivní technika nové generace Audi A8 ukáže cestu k autonomní jízdě a využití map s vysokým rozlišením.

Již dnes zákazníci Audi profitují ve velké míře z přesných mapových podkladů. Prediktivní asistent efektivity v novém Q7 používá - i při vypnuté funkci navigace - velmi precizní data o průběhu trasy, která již zahrnují informace o výškovém profilu. Na přání může systém přispívat k úspoře paliva. Cíleně upozorňuje řidiče na situace, v nichž by měl smysluplně snížit rychlost jízdy. Prediktivní asistent efektivity rozpoznává zatáčky, kruhové objezdy a křižovatky, klesání a stoupání, jakož i obce a značky omezující rychlost - v mnoha případech dlouho před tím, než je řidič může spatřit. Při maximálním využití potenciálu tohoto systému lze snížit spotřebu paliva až o deset procent.