Speciální edice modelu Audi R8 Coupé V10 plus: „selection 24h“

2016-05-10

Závodní vůz Audi R8 LMS před rokem zvítězil při svém debutu, v závodě 24 h Nürburgringu. Vůz kategorie GT3 zahájil tímto vítězstvím pro oddělení Audi Sport úspěšný rok v motoristickém sportu. Značka se čtyřmi kruhy nyní oslavuje závodní vůz R8 LMS speciální edicí "selection 24h", která byla vytvořena na počest celkem 323 vítězství v národních a mezinárodních závodech od roku 2009.

Edice "selection 24h" limitovaná na 24 vozů vychází z modelu Audi R8 Coupé V10 plus. Její motor V10 5,2 litru, uložený uprostřed před zadní nápravou, dosahuje nejvyššího výkonu 449 kW (610 k). Vrcholná verze modelové řady Audi R8 díky němu zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,2 sekundy a může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 330 km/h. Audi R8 Coupé V10 plus je tak nejrychlejším a zároveň nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem Audi všech dob. Nově vyvinutý pohon všech kol quattro rozděluje hnací sílu zcela variabilně mezi obě nápravy. Zavěšení kol, aerodynamika zaručující velké přítlačné síly a koncept ovládání s panelem přístrojů Audi virtual cockpit jsou odvozeny z motoristického sportu. Značka Audi totiž vyvíjela druhou generaci modelu R8 souběžně se závodním vozem R8 LMS pro kategorii GT3. Díky úzké spolupráci mezi závodními inženýry, závodními jezdci a vývojáři disponují oba modely výrazně zvýšenými výkonovými parametry.

Hmotnost modelu Audi R8 Coupé V10 plus bez provozních náplní činí 1454 kilogramů a jeho karoserie, vyrobená z více druhů materiálů, váží pouhých 200 kilogramů. Kombinace hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny v konstrukci prostorového rámu Audi Space Frame otvírá zcela nové možnosti z hlediska hmotnosti, tuhosti a pasivní bezpečnosti.

Soubor vyspělých technických řešení speciální edice "selection 24h" zahrnuje dynamické řízení, adaptivní tlumiče Audi magnetic ride a laserové světlomety Audi. Tříbarevné lakování karoserie se základním lakem v odstínu šedá suzuka a se zvýrazněnými plochami v odstínech černá mythos a červená misano připomíná úspěšné závodní vozy Audi R8 LMS.

Přední spoiler, kryty vnějších zpětných zrcátek, kryt motorového prostoru, zadní spoiler a difuzor jsou vyrobeny z leskle lakovaného uhlíkového kompozitu. To samé platí pro boční ozdobné panely za dveřmi s matnými nápisy "R8 24h". Koncovky sportovní výfukové soustavy jsou černé a 20" kovaná kola z lehké slitiny v designu s 10 paprsky ve tvaru písmene Y mají lesklou povrchovou úpravu v antracitově černém odstínu. Interiér speciální edice je kompletně čalouněn kůží v odstínu šedá Rotor, strop je čalouněn Alcantarou. Výdechy ventilační soustavy a rozšířené ozdobné obložení kolem panelu přístrojů Audi virtual cockpit jsou vyrobeny z leskle lakovaného uhlíkového kompozitu. Ozdobné obložení je navíc opatřeno matným nápisem "R8 24h". Také osvětlené prahové lišty, které jsou zdobeny pořadovým číslem vozu 1 až 24 v rámci limitované edice, jsou z leskle lakovaného uhlíkového kompozitu. Osvětlení prostoru přede dveřmi promítá jako exkluzivní prvek výbavy speciální edice logo Audi R8 na vozovku. V budoucnosti si budou moci všichni zákazníci individualizovat svůj vůz R8 téměř libovolně volitelnými nápisy a logy prostřednictvím nové nabídky Audi exclusive.

Speciální edice "selection 24h" modelu Audi R8 Coupé V10 plus připomíná velké úspěchy Audi ve vytrvalostních závodech. Jen v závodě 24 h Le Mans slavila značka se čtyřmi kruhy 13 celkových vítězství v uplynulých 15 letech. Prvních pět triumfů vybojoval sportovní prototyp R8, jehož označení převzal sériově vyráběný sportovní vůz. V roce 2009 se postavil poprvé na start závodní vůz Audi R8 LMS kategorie GT3. Od té doby dosáhl po celém světě více než 300 vítězství, včetně celkových vítězství ve 24hodinových závodech na Nürburgringu, ve Spa-Francorchamps, Zolderu a Dubaji. Na svém kontě má také vítězství ve své třídě na okruhu Daytona. V uplynulém roce předvedla nová generace závodního vozu Audi R8 LMS debut snů v podobě vítězství hned ve svém prvním 24hodinovém závodě na Nürburgringu.

Audi R8 "selection 24h" bude veřejnosti poprvé představeno na výstavní ploše společnosti AUDI AG v areálu parkoviště závodních týmů v rámci závodu 24 h Nürburgringu.