-
Vyhledávání
Sportovní výkon pod otevřeným nebem Audi R8 Spyder V10 performance quattro
Charakteristické křivky formované blízkým vztahem k závodní dráze: Audi R8 Spyder V10 performance quattro se silou 620 koní se pohybuje někde na pomezí silnice a závodní trati. Díky tomu si v něm budete užívat nejen intenzivní výkon, ale také inspirativní zvuk motoru a svobodu, kterou Vám dá jen jízda pod otevřeným nebem.
Výkon, který Vám dá vždy něco navíc
V srdci Audi R8 bije motor V10 s atmosférickým sáním uložený mezi přední a zadní nápravou. Varianta performance navíc nabízí o dalších 50 koní více, což ve výsledku znamená sílu 620 koní (456 kW). Vzhledem k tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h místo za 3,5 sekundy za úžasné 3,2 sekundy a její maximální rychlost se zvedá z 322 km/h na 329 km/h. Jasný rozdíl představuje i točivý moment 580 Nm dostupný při 6 500 ot./min. O impozantním výkonu motoru Audi R8 Spyder V10 performance quattro svědčí mimo jiné i zadní spoiler z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
Atmosférický motor V10: síla vycházející ze srdce tepoucího uprostřed
Nepřehlédnutelný a nezaměnitelný charakter Audi R8 Spyder V10 performance quattro umocňuje jeho nespoutaný výkon, za který vděčí motoru 5.2 FSI s maximálním točivým momentem 560 Nm při 6 200 ot./min. Díky mazání se suchou klikovou skříní bylo možné snížit uložení motoru blíže k silnici, což má za všech okolností příznivý vliv na precizní reakce vozu. Úsměv na tváři Vám vykouzlí speciální sekvence zapalování 10 válců, jejímž výsledkem je absolutně charakteristický burácivý zvuk motoru, který se projevuje především při rozjezdu. Nově vyvinutá sedmistupňová převodovka S tronic se sportovně odstupňovanými převodovými stupni spolupracuje s pohonem quattro, který byl optimalizován speciálně pro motor uložený ve střední části vozu a zajišťuje optimální rozložení hnacího výkonu a také výhodu v podobě vynikající trakce, dynamiky a jízdní bezpečnosti.
Podvozek: v každém ohledu precizní
Dobrý závodní vůz je kromě vysokého výkonu také o přesných a
přímočarých reakcích na silnici. To do značné míry závisí na podvozku: kola Audi R8
jsou zavěšena prostřednictvím dvojice hliníkových trojúhelníkových příčných ramen.
Součástí standardní výbavy Audi R8 Spyder V10 performance quattro je systém
dynamické změny jízdního režimu Audi drive select s možností výběru ze čtyř režimů.
Pokud je vůz vybaven na přání dostupným systémem tlumičů Audi magnetic ride,
činnost tlumičů každého z kol je v závislosti na Vašem jízdním stylu a profilu
vozovky regulována v milisekundových intervalech.
K ještě přímější a mimořádně přesné zpětné vazbě od silnice
přispívá prostřednictvím impulzů na volantu nově vyladěný posilovač řízení, zatímco
na přání dostupné dynamické řízení upravuje úhel rejdu v závislosti na rychlosti,
což přispívá k extrémně agilní ovladatelnosti vozu.
Keramické brzdy vyztužené uhlíkovými vlákny jsou extrémně
odolné vůči vysokým teplotám, mají dlouhou životnost a v neposlední řadě dokážou
Audi R8 Coupé V10 performance quattro velmi efektivně zabrzdit. Mezi další z jejich
předností patří i nízká hmotnost. Antracitově šedé brzdové třmeny jsou na přání k
dispozici také v červené barvě.
Vychutnejte si ten zvuk
Design: forma sledující fascinaci
Jestliže je měkká střecha Audi R8 Spyder V10 performance
quattro zavřená, podtrhuje celkově atletický profil vozu, zatímco po jejím stažení
ještě více vyniknou zdůrazněné lemy blatníků, které společně s plochými štěrbinami
nad maskou chladiče Singleframe odkazují na závodní historii značky
Audi.
Hluboké horizontální linie dodávají přídi na šířce, díky čemuž
působí Audi R8 ještě plošším a sportovnějším dojmem. O sportovním charakteru vozu
svědčí i opticky se zvedající zadní difuzor, mřížka pro odvod vzduchu rozpínající
se přes celou šíři zádi vozu a oválné koncovky výfuku ve lesklém černém provedení.
Standardně dodávaná 19" kola lze na přání nahradit 20" koly, která jsou
dostupná v dynamickém pětipaprskovém provedení do V se třemi různými povrchovými
úpravami. Pokud si chcete ve svém Audi R8 užívat obzvláště dynamickou jízdu, v naší
nabídce jsou Vám k dispozici nové letní sportovní pneumatiky pro 20" disky.
Interiér: soustředěný a elegantní zároveň
Blízké spojení se světem motorsportu je patrné i v interiéru Audi R8: kokpit v provedení Monoposto vizuálně shromažďuje všechny zásadní ovládací prvky pod výrazným obloukem zastřešujícím palubní desku na straně řidiče, kterému je celý design kompletně přizpůsoben. V Audi R8 Spyder V10 performance quattro se o Vaše pohodlí postarají skořepinová sedadla. Interiér je na přání čalouněn v kombinaci kůže/Alcantra s barevnými akcenty v modrém odstínu Mercato doplněnými karbonovými dekorativními prvky s vysoce lesklou povrchovou úpravou. Protože se Vaší osobitosti samozřejmě meze nekladou, můžete si svůj vysoce výkonný vůz upravit dle svého vkusu prostřednictvím celé řady dalších kombinací barev a materiálů dostupných v rámci programu Audi exclusive.
Audi virtual cockpit: všechny informace přehledně na jednom místě
Myšlenka poskytnout našim řidičům interiér, který jim umožní co nejvíce se soustředit na trať před sebou, je maximálně zúročena v rámci standardní kombinace infotainment systému MMI Navigation plus s digitální přístrojovou deskou Audi virtual cockpit. Celý koncept ovládání je navržen tak, abyste mohli ovládat všechny důležité funkce, aniž byste museli snímat ruce z volantu nebo spouštět oči ze silnice. Ve střední části přístrojové desky Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3" se zobrazuje otáčkoměr, kolem něhož jsou rozmístěny další ukazatele výkonu zobrazující například otáčky motoru, působící sílu, čas zajetí kola, teplotu oleje motoru a převodovky a tlak vzduchu a teplotu v pneumatikách. Ovládací rozhraní Audi R8 Spyder V10 performance quattro zahrnuje tlačítko vyhrazené pro ovládání programů vyladěných speciálně pro výkon.