-
Vyhledávání
Model jako vystřižený z motorsportu: Audi R8 Coupé V10 performance quattro
Značka Audi má ve své DNA závodní geny a mnoho z nich se naplno projevuje právě v modelu Audi R8 Coupé V10 performance quattro. A to z každého úhlu pohledu: od mocně působících velkých otvorů sání vzduchu po stranách jednodílné masky chladiče Singleframe přes ostré boční linie upozorňující na motor uložený ve střední části vozu až po opticky se zvedající difuzor. Jedná se o kupé, které při síle 620 koní představuje mezistupeň mezi silničním a závodním automobilem.
Více koní a více síly: výkon, který Vás nadchne
Srdce Audi R8 představuje motor V10 s atmosférickým sáním uložený mezi přední a
zadní nápravou. Varianta performance navíc nabízí o dalších 50 koní více, což ve
výsledku znamená sílu 620 koní (456 kW). Vzhledem k tomu dokáže zrychlit z 0 na 100
km/h místo za 3,4 sekundy za úžasné 3,1 sekundy a její maximální rychlost se zvedá
z 324 km/h na 331 km / h. Jasný rozdíl představuje i max. točivý moment 580 Nm
dostupný při 6 500 ot./min.
Mezi prvky, které s neomylnou jistotou naznačují impozantní výkon agregátu skrytého
uvnitř Audi R8 Coupé V10 performance quattro, patří napevno instalované zadní
křídlo.
Bližší informace o pohonu
Závodní technologie optimalizované pro silnici
Blízký vztah Audi R8 Coupé V10 performance quattro se závodní
dráhou není jen o vzhledu, ale začíná v jeho samotném nitru, kde je uloženo jeho
pohonné ústrojí. Ze světa motorsportu bylo převzato například mazání se suchou
klikovou skříní. 5,2litrový motor V10 dosahuje extrémního kompresního poměru
(12,7:1), přičemž se může exkluzivní 40ventilová verze performance pochlubit také
dílčími komponenty z ultralehkého a vysoce pevného titanu.
K charakteristice závodního vozu přispívá i mimořádně nízké
uložení motoru ve střední části vozu, což za všech okolností zaručuje precizní
reakce Audi R8.
Sedmistupňová převodovka S tronic se sportovně odstupňovanými
převodovými stupni naprosto odpovídá charakteristice vozu, přičemž ji lze ovládat
prostřednictvím pádel na volantu. Pohon quattro, který byl optimalizován speciálně
pro motor uložený ve střední části vozu, zajišťuje Audi R8 Coupé V10 performance
quattro optimální rozložení hnacího výkonu a také výhodu v podobě vynikající
trakce, dynamiky a jízdní bezpečnosti.
Podvozek: v každém ohledu precizní
Dobrý závodní vůz je kromě vysokého výkonu také o přesných a
přímočarých reakcích na silnici. To do značné míry závisí na podvozku: kola Audi R8
Coupé V10 performance quattro jsou zavěšena prostřednictvím dvojice hliníkových
trojúhelníkových příčných ramen, přičemž jsou opatřena tužšími pružinami a tlumiči.
Pokud je vůz vybaven na přání dostupným systémem tlumičů Audi magnetic ride,
činnost tlumičů každého z kol je v závislosti na Vašem jízdním stylu a profilu
vozovky regulována v milisekundových intervalech.
K ještě přímější a mimořádně přesné zpětné vazbě od silnice
přispívá prostřednictvím impulzů na volantu nově vyladěný posilovač řízení, zatímco
na přání dostupné dynamické řízení upravuje úhel rejdu v závislosti na rychlosti,
což přispívá k extrémně agilní ovladatelnosti vozu. O účinné snížení rychlosti Audi
R8 Coupé V10 performance quattro se starají standardní, karbonovým vláknem
vyztužené keramické brzdy. Antracitově šedé brzdové třmeny jsou na přání k
dispozici také v červené barvě.
Bližší informace o karoserii
Lehká stavba: vyrazte vpřed s lehkostí
Konstrukce Audi Space Frame je tvořena kombinací hliníku a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). S takto řešenou karoserií se může Audi R8 Coupé V10 performance quattro pochlubit hmotností pouhých 1 595 kilogramů. Samotná lehkost a výkon však u vysoce výkonného sportovního vozu nestačí, protože je nutné, aby architektura dokonale zvládala síly, které na ni působí. To u Audi R8 zaručuje důmyslná příhradová konstrukce, která je v přední a zadní části vozu tvořena lisovanými kovovými profily. Jedná se o řešení, které přispívá k velmi vysoké torzní tuhosti představující základ pro přímou a precizní ovladatelnost a jízdní chování doprovázené jen velmi jemnými vibracemi typickými pro supersportovní automobily.
Vzor v motorsportu
Audi R8 LMS, bratr modelu Audi R8, slaví úspěchy na závodních
okruzích celého světa. Mezi jeho dosavadní velké výhry patří čtyři celková
vítězství v závodech 24 hodin na Nürburgringu a ve Spa a také jedno v Dubaji a
kromě dalších titulů z různých šampionátů získal tento vůz již třikrát titul v
závodu 12 hodin Bathurst.
Jak blízko k sobě obě sportovní vozidla mají je patrné na
celé řadě identických dílů: ve srovnání s verzí GT3 se jedná o 50% shodu -
například motor V10 je v obou vozidlech téměř identický. Při srovnání produkčního
vozu se závodním modelem Audi R8 LMS GT4 dosahuje podíl stejných součástek dokonce
60 %.
Design: ideální křivky
Znaky prozrazující touhu vyrazit vpřed: nové Audi R8 s
předsazenou kabinou, silně zdůrazněnými lemy blatníků a s nápadným difuzorem nabízí
celou řadu designových prvků odrážejících současnou i historickou závodní tradici
značky Audi v motorsportu.
Hluboké horizontální linie dodávají přídi na šířce, díky čemuž
působí Audi R8 Coupé V10 performance quattro ještě plošším a sportovnějším dojmem.
Bokům dominují charakteristické kryty přívodů vzduchu Sideblades, zatímco při
pohledu zezadu na první pohled upoutají mřížka pro odvod vzduchu rozpínající se
přes celou šíři vozu a oválné koncovky výfuku v leskle černém provedení. Sportovní
charakter zádi umocňuje napevno montované nepřehlédnutelné křídlo z plastu
vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP).
Audi R8 Coupé V10 performance quattro je exkluzivně k
dispozici v modrém odstínu Ascari a se sadou obložení exteriéru v matném titanovém
provedení. Standardně dodávaná 19" kola lze na přání nahradit 20" koly, která jsou
dostupná v dynamickém pětipaprskovém provedení do V se třemi různými povrchovými
úpravami.
Vnitřní prostor: soustředěný a elegantní zároveň
Blízké spojení se závodní tradicí je patrné i v interiéru Audi R8: kokpit v provedení Monoposto vizuálně shromažďuje všechny zásadní ovládací prvky pod výrazným obloukem zastřešujícím palubní desku na straně řidiče, kterému je celý design kompletně přizpůsoben. V Audi R8 Coupé V10 performance quattro se o Vaše pohodlí postarají skořepinová sedadla. Interiér je na přání čalouněn v kombinaci kůže/Alcantra s barevnými akcenty v modrém odstínu Mercato doplněnými karbonovými dekorativními prvky s vysoce lesklou povrchovou úpravou. Protože se Vaší osobitosti samozřejmě meze nekladou, můžete si své supersportovní auto upravit dle svého vkusu prostřednictvím celé řady dalších kombinací barev a materiálů dostupných v rámci programu Audi exclusive.
Audi virtual cockpit: všechny informace přehledně na jednom místě
Myšlenka poskytnout našim řidičům interiér, který jim umožní co nejvíce se soustředit na trať před sebou, je maximálně zúročena v rámci standardní kombinace infotainment systému MMI Navigation plus s digitální přístrojovou deskou Audi virtual cockpit. Celý koncept ovládání je navržen tak, abyste mohli ovládat všechny důležité funkce, aniž byste museli snímat ruce z volantu nebo spouštět oči ze silnice. Ve střední části přístrojové desky Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3" se zobrazuje otáčkoměr, kolem něhož jsou rozmístěny další ukazatele výkonu zobrazující například otáčky motoru, působící sílu, čas zajetí kola, teplotu oleje motoru a převodovky a tlak vzduchu a teplotu v pneumatikách. Ovládací rozhraní Audi R8 Coupé V10 performance quattro zahrnuje tlačítko vyhrazené pro ovládání programů vyladěných speciálně pro výkon.