-
Vyhledávání
Nové ztělesnění fascinace. Audi R8 Coupé V10 quattro.
Blízký vztah k motorsportu, důraz kladený na výkon a nekompromisní forma: v žádném jiném modelu nejsou geny Audi zastoupeny tak důsledně jako právě v Audi R8. Jeho základní esencí je mimořádné spojení závodní tradice a exkluzivity. Audi R8 Coupé V10 quattro zosobňuje značku Audi v její nejryzejší podobě.
Atmosférický motor V10: síla vycházející ze srdce tepoucího uprostřed
V srdci Audi R8 bije motor V10 s atmosférickým sáním uložený mezi přední a zadní nápravou. Motor 5.2 FSI přiostřuje charakter vozu svým nezkrotným výkonem, jehož maximální točivý moment 560 Nm je k dispozici při 6 200 otáčkách za minutu. Úzká provázanost s vysoce vyspělými technologiemi z motorsportu je zřejmá hned v několika aspektech. Například mazání se suchou klikovou skříní umožnilo snížit uložení motoru blíže k silnici, což má za všech okolností příznivý vliv na precizní reakce vozu. Úsměv na tváři Vám vykouzlí speciální sekvence zapalování 10 válců, jejímž výsledkem je absolutně charakteristický burácivý zvuk motoru.
Podvozek: v každém ohledu precizní
Dobrý závodní vůz je kromě vysokého výkonu také o přesných a přímočarých reakcích na silnici. To do značné míry závisí na podvozku: kola Audi R8 jsou zavěšena prostřednictvím dvojice hliníkových trojúhelníkových příčných ramen. Součástí standardní výbavy Audi R8 je systém dynamické změny jízdního režimu Audi drive select s možností výběru ze čtyř režimů. Pokud je vůz vybaven na přání dostupným systémem tlumičů Audi magnetic ride, činnost tlumičů každého z kol je v závislosti na Vašem jízdním stylu a profilu vozovky regulována v milisekundových intervalech.
K ještě přímější a mimořádně přesné zpětné vazbě od silnice přispívá prostřednictvím impulzů na volantu nově vyladěný posilovač řízení, zatímco na přání dostupné dynamické řízení upravuje úhel rejdu v závislosti na rychlosti, což přispívá k extrémně agilní ovladatelnosti vozu. O účinné snížení rychlosti se starají standardní perforované ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením. Jejich atraktivní vzhled v provedení Wave prozrazuje, jak moc automobilka Audi u modelu R8 v každém detailu dbala na lehkou konstrukci. Brzdové třmeny v černém provedení jsou na přání k dispozici také v červené barvě.
Bližší informace o motorsportu
Vzor v motorsportu
Audi R8 LMS, bratr modelu Audi R8, slaví úspěchy na závodních okruzích celého světa. Mezi jeho dosavadní velké výhry patří čtyři celková vítězství v závodech 24 hodin v Nürburgring a Spa a také jedno v Dubaji a kromě dalších titulů z různých šampionátů získal tento vůz již třikrát titul v závodu 12 hodin Bathurst.
Jak blízko k sobě obě vozidla mají je patrné na celé řadě identických dílů, které najdete u závodního vozu stejně jako u sériově vyráběného modelu: ve srovnání s verzí GT3 se jedná o 50% shodu - například motor V10 je v obou vozidlech téměř identický. Při srovnání produkčního vozu s modelem Audi R8 LMS GT4 dosahuje podíl stejných součástek dokonce 60 %.
Design: ideální křivky
Znaky prozrazující touhu vyrazit vpřed: nové Audi R8 s
předsazenou kabinou, silně zdůrazněnými lemy blatníků a s nápadným difuzorem nabízí
celou řadu designových prvků odrážejících současnou i historickou závodní tradici
značky Audi v motorsportu.
Hluboké horizontální linie dodávají přídi na šířce, díky
čemuž působí Audi R8 ještě plošším a sportovnějším dojmem. Bokům dominují
charakteristické kryty přívodů vzduchu Sideblades, zatímco při pohledu zezadu
okamžitě upoutají mřížka pro odvod vzduchu rozpínající se přes celou šíři vozu a
oválné koncovky výfuku. Standardně dodávaná 19" kola lze na přání nahradit 20"
koly, která jsou dostupná v dynamickém pětipaprskovém provedení do V se třemi
různými povrchovými úpravami.
Bližší informace o karoserii
Lehká stavba: vyrazte vpřed s lehkostí
Karoserie Audi R8 Coupé V10 quattro se může pochlubit hmotností pouhých 200 kg, za kterou vděčí kombinaci hliníku a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Samotná lehkost a výkon však u vysoce výkonného sportovního vozu nestačí, protože je nutné, aby architektura dokonale zvládala síly, které na ni působí. To u Audi R8 zaručuje důmyslná příhradová konstrukce, která je v přední a zadní části vozu tvořena lisovanými kovovými profily. Jedná se o řešení, které přispívá k velmi vysoké torzní tuhosti představující základ pro přímou a precizní ovladatelnost a jízdní chování doprovázené velmi jemnými vibracemi typickými pro supersportovní automobily.
Vnitřní prostor: soustředěný a elegantní zároveň
Blízké spojení se závodní tradicí je patrné i v interiéru Audi R8: kokpit v provedení Monoposto vizuálně shromažďuje všechny zásadní ovládací prvky pod výrazným obloukem zastřešujícím palubní desku na straně řidiče, kterému je celý design kompletně přizpůsoben. Aby si řidič i jeho spolujezdec mohli užívat maximální komfort, jsou na přání dodávaná elektricky a pneumaticky nastavitelná vyhřívaná sportovní sedadla čalouněna jemnou kůži Nappa. Pro Audi R8 Coupé V10 quattro jsou nově k dispozici barevné kombinace čalounění: stříbrná Pastell v kombinaci s kontrastním skálově šedým prošitím, hnědá Palomino s ocelově šedým prošitím a černá s modrým prošitím v odstínu Utopia. Protože se Vaší osobitosti samozřejmě meze nekladou, můžete si vybírat z celé řady dalších kombinací barev a materiálů dostupných v rámci programu Audi exclusive.
Audi virtual cockpit: všechny informace přehledně na jednom místě
Myšlenka poskytnout našim řidičům interiér, který jim umožní co nejvíce se soustředit na trať před sebou, je maximálně zúročena v rámci standardní kombinace infotainment systému MMI Navigation plus s digitální přístrojovou deskou Audi virtual cockpit. Celý koncept ovládání je navržen tak, abyste mohli ovládat všechny důležité funkce, aniž byste museli snímat ruce z volantu nebo spouštět oči ze silnice. Ve střední části přístrojové desky Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3" se zobrazuje otáčkoměr, kolem něhož jsou rozmístěny další ukazatele výkonu zobrazující například otáčky motoru, působící sílu, čas zajetí kola, teplotu oleje motoru a převodovky a tlak vzduchu a teplotu v pneumatikách. Protože systém ovládání MMI spolupracuje s inteligentním systémem rozpoznání řeči, který umožňuje pohodlné ovládání funkcí vozu hlasem, v podstatě vůbec nemusíte snímat ruce z volantu.
Možnosti individualizace: exkluzivní podpis
Prostřednictvím programu Audi exclusive můžete exteriéru svého Audi R8 vdechnout něco ze své osobitosti a přizpůsobit si ho svým individuálním potřebám. Například boční kryty přívodů vzduchu Sideblades jsou dostupné v pěti barevných variantách, které lze kombinovat s lakem dle vlastního výběru. Navíc vůbec poprvé získáte příležitost zdůraznit osobitost svého Audi R8 logem nebo nápisem dle vlastního výběru.