-
Vyhledávání
Nechte starosti za hlavou Audi R8 Spyder V10 quattro
Za zády Vás bude uklidňovat příjemně burácivý zvuk atmosférického motoru V10, zatímco nad hlavou budete mít otevřený výhled na nebe. Audi R8 Spyder V10 quattro nabízí jedinečnou kombinaci závodního charakteru s exkluzivním životním stylem. V obou směrech Vás tento vůz dokonale nadchne.
Pokud nemáte na jízdu pod širým nebem náladu, stačí zatáhnout střechu
Coby vysoce výkonný sportovní vůz musí mít Audi R8 lehkou stavbu. Měkká střecha Audi R8 Spyder V10 quattro váží pouhých 44 kg, čímž přispívá nejen k vynikajícímu poměru výkonu a hmotnosti, ale také k zajištění nízkého těžiště, což znamená větší stabilitu při projíždění zatáček. Měkkou střechu lze během pouhých 20 sekund elektrohydraulicky sklopit pod plastový kryt vyztužený uhlíkovými vlákny (CFRP) i za jízdy, a to až do rychlosti 50 km/h. Po stisknutí tlačítka lze vysunout či zasunout také zadní sklo.
Atmosférický motor V10: síla vycházející ze srdce tepoucího uprostřed
Srdce Audi R8 představuje motor V10 s atmosférickým sáním
uložený mezi přední a zadní nápravou. Motor 5.2 FSI přiostřuje charakter vozu svým
nezkrotným výkonem, jehož maximální točivý moment 560 Nm je k dispozici při 6 200
otáčkách za minutu. Úzká provázanost s vysoce vyspělými technologiemi z motorsportu
je zřejmá hned v několika aspektech. Například mazání se suchou klikovou
skříní umožnilo snížit uložení motoru blíže k silnici, což má za všech okolností
příznivý vliv na precizní reakce vozu. Úsměv na tváři Vám vykouzlí speciální
sekvence zapalování 10 válců, jejímž výsledkem je absolutně charakteristický
burácivý zvuk motoru, který se projevuje především při rozjezdu.
Uprostřed uložený motor se silou 570 koní (419 kW) zvládne
vůz zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 3,5 sekund, přičemž může pokračovat až
do maximální rychlosti 222 km/h. Nově vyvinutá sedmistupňová převodovka S tronic se
sportovně odstupňovanými převodovými stupni spolupracuje s pohonem quattro, který
byl optimalizován speciálně pro motor uložený ve střední části vozu a zajišťuje
optimální rozložení hnacího výkonu a také výhodu v podobě vynikající trakce,
dynamiky a jízdní bezpečnosti.
Vychutnejte si ten zvuk
Podvozek: v každém ohledu precizní
Dobrý závodní vůz je kromě vysokého výkonu také o přesných a
přímočarých reakcích na silnici. To do značné míry závisí na podvozku: kola Audi R8
jsou zavěšena prostřednictvím dvojice hliníkových trojúhelníkových příčných ramen.
Součástí standardní výbavy Audi R8 je systém dynamické změny jízdního režimu Audi
drive select s možností výběru ze čtyř režimů. Pokud je vůz vybaven na přání
dostupným systémem tlumičů Audi magnetic ride, činnost tlumičů každého z kol je v
závislosti na Vašem jízdním stylu a profilu vozovky regulována v milisekundových
intervalech.
K ještě přímější a mimořádně přesné zpětné vazbě od silnice
přispívá prostřednictvím impulzů na volantu nově vyladěný posilovač řízení, zatímco
na přání dostupné dynamické řízení upravuje úhel rejdu v závislosti na rychlosti,
což přispívá k extrémně agilní ovladatelnosti vozu. O účinné snížení rychlosti se
starají standardní perforované ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením. Jejich
atraktivní vzhled v provedení Wave prozrazuje, jak moc automobilka Audi u modelu R8
v každém detailu dbala na lehkou konstrukci. Brzdové třmeny v černém provedení jsou
na přání k dispozici také v červené barvě.
Design: forma sledující fascinaci
Jestliže je měkká střecha Audi R8 Spyder V10 quattro zavřená,
podtrhuje celkově atletický profil vozu, zatímco po jejím stažení ještě více
vyniknou zdůrazněné lemy blatníků, které společně s plochými štěrbinami nad maskou
chladiče Singleframe odkazují na závodní historii značky Audi.
Hluboké horizontální linie dodávají přídi na šířce, díky
čemuž působí Audi R8 ještě plošším a sportovnějším dojmem. O sportovním charakteru
vozu svědčí i opticky se zvedající zadní difuzor, mřížka pro odvod vzduchu
rozpínající se přes celou šíři zádi vozu a oválné koncovky výfuku. Standardně
dodávaná 19" kola lze na přání nahradit 20" koly, která jsou dostupná v dynamickém
pětipaprskovém provedení do V se třemi různými povrchovými úpravami.
Bližší informace o designu
Dodejte naší legendě něco ze své osobitosti: Audi exclusive
Prostřednictvím programu Audi exclusive můžete exteriéru svého Audi R8 vdechnout něco ze své osobitosti a přizpůsobit si ho svým individuálním potřebám. Pokud dáváte přednost kontrastnímu designu, můžete si vybrat jedno ze tří barevných provedení střechy, přičemž jsou boční kryty přívodů vzduchu Sideblades dostupné v pěti barevných variantách, které lze kombinovat s lakem dle vlastního výběru. Navíc vůbec poprvé získáte příležitost zdůraznit osobitost svého Audi R8 přidáním loga nebo nápisu.
Vnitřní prostor: soustředěný a elegantní zároveň
Blízké spojení se závodní tradicí je patrné i v interiéru Audi R8: kokpit v provedení Monoposto vizuálně shromažďuje všechny zásadní ovládací prvky pod výrazným obloukem zastřešujícím palubní desku na straně řidiče, kterému je celý design kompletně přizpůsoben. Aby si řidič i jeho spolujezdec mohli užívat maximální komfort, jsou na přání dodávaná elektricky a pneumaticky nastavitelná vyhřívaná sportovní sedadla čalouněna jemnou kůží Nappa. Pro Audi R8 Spyder V10 quattro jsou nově k dispozici barevné kombinace čalounění: stříbrná Pastell v kombinaci s kontrastním skálově šedým prošitím, hnědá Palomino s ocelově šedým prošitím a černá s modrým prošitím v odstínu Utopia. Protože se Vaší osobitosti samozřejmě meze nekladou, můžete si vybírat z celé řady dalších kombinací barev a materiálů dostupných v rámci programu Audi exclusive.
Audi virtual cockpit: všechny informace přehledně na jednom místě
Myšlenka poskytnout našim řidičům interiér, který jim umožní co nejvíce se soustředit na trať před sebou, je maximálně zúročena v rámci standardní kombinace infotainment systému MMI Navigation plus s digitální přístrojovou deskou Audi virtual cockpit. Celý koncept ovládání je navržen tak, abyste mohli ovládat všechny důležité funkce, aniž byste museli snímat ruce z volantu nebo spouštět oči ze silnice. Ve střední části přístrojové desky Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3" se zobrazuje otáčkoměr, kolem něhož jsou rozmístěny další ukazatele výkonu zobrazující například otáčky motoru, působící sílu, čas zajetí kola, teplotu oleje motoru a převodovky a tlak vzduchu a teplotu v pneumatikách. Protože systém ovládání MMI spolupracuje s inteligentním systémem rozpoznání řeči, který umožňuje pohodlné ovládání funkcí vozu hlasem, v podstatě vůbec nemusíte snímat ruce z volantu.