Nová interpretace designu: první čistě elektrický Sportback značky Audi

Pohon všech kol quattro, výkon až 300 kW (408 koní) a dojezd až 446 km, to vše je příslibem vzrušujícího jízdního zážitku, který Vás bude bavit. V novém Audi e-tron Sportback se snoubí ryzí emoce s novou interpretací designu kupé.

Upozornění: součástí vozu zachyceného na fotografiích je i zvláštní výbava dostupná za příplatek. Některé prvky z výbav na přání se v nabídce objeví až průběhu roku 2020. 

Elektrický vůz v maximálně vzrušující podobě

Vzhled i charakter extroverta

O sportovní povaze Audi e-tron Sportback jasně vypovídá svažující se střešní linie ve stylu kupé, zatímco dynamická silueta sportbacku vyjadřuje vášeň pro pokrok. Na své si přijdou i esteticky zaměření jedinci, které nadchne elegance interiéru podtržená na přání dostupným paketem z nabídky Design selection. 

Průkopník na poli estetiky

Nové Audi e-tron Sportback rozhodně zaujme svou sportovní elegancí. Sportovně působící černá vsazení v oblasti prahů upozorňují na nízko integrovanou soustavu akumulátorů a současně podtrhují výrazný vzhled vozu. Přídi dominuje obzvláště nápadná velká jednodílná maska chladiče Singleframe v osmiúhelníkovém provedení s jasně vystupujícími vertikálními žebry. Nejcharakterističtějším prvkem zádi je zvolna se svažující střecha, která je nezaměnitelným znamením karoserie sportback. 

Osobitý sportovní charakter

Audi e-tron Sportback představuje designovou ikonu, které můžete prostřednictvím na přání dostupného sportovního paketu S line pro exteriér dodat na ještě větší individualitě. Součástí paketu jsou výrazné přívody sání vzduchu, zadní spoiler a lesklé hliníkové prahové lišty, díky čemuž bude vůz na silnici působit nejen sportovně, ale i extravagantně. 

Zvolte si svou barvu

Navrhněte si Audi e-tron Sportback na míru svému vkusu: prostřednictvím 13 barevných odstínů, z nichž jsou některé dostupné na přání, můžete různými způsoby zdůraznit charakter vozidla. V naší nabídce najdete mimo jiné stříbrný lak Florett, modrý odstín Plasma nebo šedou barvu Daytona. 

Šedá Daytona

Modrá Plasma

Stříbrná Florett

Design, který podtrhne Vaši image

Pokud své Audi e-tron Sportback1 necháte vybavit na přání dostupným paketem S line pro interiér, podtrhnete  sportovní atmosféru v kabině. Například přední sportovní sedadla s reliéfním znakem "S" Vás obejmou, abyste byli dokonale usazení i v ostrých zatáčkách. Součástí tohoto paketu jsou také kůží potažený sportovní volant se znakem "S" a podsvícené kryty prahů s dekorativním hliníkovým vsazením. 

Zažijte už dnes budoucí pokrok

Audi e-tron Sportback se může pochlubit celou řadou inovativních technologií. Mezi ně patří i na přání dostupná virtuální vnější zpětná zrcátka s integrovanými malými kamerami, které zobrazují zachycený obraz na displejích v interiéru. Podobným výdobytkem moderních technologií je i naše nejvyšší varianta infotainment systému, MMI Navigation plus s dotykovým rozhraním MMI touch response, zpřístupňující širokou škálu digitálních služeb Audi connect². 

Mimořádný rozhled dozadu

Na přání dostupná virtuální vnější zpětná zrcátka pro Audi e-tron Sportback¹ jsou tvořena jen plochým držákem s integrovaným kamerovým systémem, který digitálně přenáší zachycený obraz na vysoce kontrastní OLED displej na příslušné straně kabiny. Obraz ostrý jako břitva budete mít k dispozici dokonce i ve tmě. Rozsah zorného pole zobrazeného na displeji lze upravit prostřednictvím dotykových ovládacích prvků. 

Intuitivní interakce 

Ovládací rozhraní, které je stejně intuitivní a uživatelsky přívětivé jako chytrý telefon: Audi e-tron Sportback¹ je vybaven infotainment systémem MMI Navigation plus s dotykovým rozhraním MMI touch response. Jedná se o naši nejvyšší variantu informačně-zábavního systému, který lze ovládat prostřednictvím dvou displejů integrovaných ve středové konzole. Jednou z výhod použité dotykové technologie je haptická zpětná vazba. Rozhraní MMI mimo to představuje bránu do světa digitálních služeb Audi connect². Nabídka uvedených služeb zahrnuje také specifické e-tron funkce, jako je například trasový plánovač e-tron, který Vám ukáže tu nejvýhodnější cestu k nabíjecí stanici. 

Elektrizující výkon

Plně elektrický pohonný systém Audi e-tron Sportback je tvořen dvěma elektromotory, jeden na přední a druhý na zadní nápravě, které disponují celkovým výkonem až 300 kW (408 koní) při spotřebě elektrické energie v rámci kombinovaného provozu 21,6 - 26,3 kWh/100 km (WLTP) a s nulovými emisemi CO₂. Maximální točivý moment dosahující hodnoty až 664 Nm umožňuje spontánní a okamžitý rozjezd ze stání, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne během 5,7 sekund a vůz může v akceleraci pokračovat až do maximální rychlosti 200 km/h. 

Progresivní posilovač řízení

Progresivní posilovač řízení optimálně přizpůsobuje reakce Audi e-tron Sportback aktuální situaci. V praxi to znamená, že při jemném manévrování ve městě nebo při parkování nebudete muset vyvíjet na otočení volantu takové úsilí, zatímco si při jízdě po klikatých silnicích budete díky precizním reakcím vozu užívat skutečně agilní jízdní chování. 

Flexibilní charakter pro vyšší jízdní komfort

Naše technologie se přizpůsobí Vašemu jízdnímu stylu: na přání dostupné sportovní vzduchové odpružení automaticky reguluje světlou výšku a úroveň tlumení Audi e-tron Sportback, čímž přispívá k lepší jízdní dynamice i k vyššímu komfortu. Jízdní vlastnosti vozu můžete ovlivňovat prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který nabízí výběr z několika jízdních režimů. 

Dojeďte do cíle bez obav

Protože je Audi e-tron Sportback vybaveno vysokonapěťovým akumulátorem s maximální kapacitou 95 kWh, může se pochlubit velkorysým dojezdem až 446 kilometrů. Svou nezanedbatelnou roli zde hraje také rekuperace brzdné energie: v rámci více než 90 % všech brzdných manévrů využívá Audi e-tron Sportback vzniklou energii zpět k napájení svých dvou elektromotorů. 

Přehledné informace o kapacitě akumulátoru

Kapacitu vysokonapěťového akumulátoru lze vyjádřit hodnotou pro maximální nebo využitelnou kapacitu. Maximální kapacita udává celkovou fyzickou kapacitu vysokonapěťového akumulátoru. V zájmu ochrany před samovybíjením, prodloužení životnosti a zajištění rezervy potřebné pro nouzové nastartování, je teoreticky dostupná energetická kapacita technicky omezena. Reálně dostupná energetická kapacita akumulátoru se označuje jako využitelná kapacita.

Inspirativně jednoduché

Vzhledem k mnoha možnostem nabíjení je Audi e-tron Sportback ideálním vozem pro každodenní cestování. Abyste si mohli vůz efektivně nabíjet v domácích podmínkách, nabízíme Vám nabíjecí systém e-tron connect³, zatímco na cestách můžete využít službu Audi e-tron Charging Service.

Nabíjení na cestách

Nabíjecí výkon

150

kW

Maximální

Doba nabíjení

30

Min

Pro 80% kapacity baterie

Dobíjecích míst

110.000

Ve 21 evropských zemích

Veřejné nabíjecí stanice

I na cestách můžete své Audi e-tron Sportback nabíjet snadno a rychle. Služba Audi e-tron Charging Service Vám zajistí jednotný přístup k jedné z největších evropských sítí veřejných nabíjecích stanic, která je tvořena více než 110 000 nabíjecími stanicemi rozmístěnými ve 21 zemích Evropy. K zahájení nabíjení Vám bez ohledu na poskytovatele stačí karta e-tron Charging Service. Při použití aplikace myAudi4 v chytrém telefonu budete těžit z výhod služeb dostupných v rámci portfolia Audi connect2

Domácí nabíjení

Prostřednictvím nabíjecího systému e-tron connect³ Vám nabízíme inteligentní způsob, jak nabíjet Audi e-tron Sportback v domácích podmínkách. Jedná se o soustavu propojující vůz s kompatibilním systémem pro správu energie v domácnosti Home Energy Management (HEMS). Inteligentní a praktické řešení: v rámci uvedeného systému Audi e-tron Sportback preferuje nabíjení v době, kdy je elektřina nejlevnější, přičemž automaticky přizpůsobuje nabíjecí výkon v závislosti na využívání dalších elektrických zařízení v domácnosti.

Prostor pro Vaše nápady

Audi e-tron Sportback nabízí mimořádnou kombinaci sportovnosti, funkčnosti a vhodnosti pro každodenní cestování. Interiér Vás překvapí svými možnostmi i svou prostorností, přičemž budete mít k dispozici zavazadlový prostor o objemu 615 litrů, který se po sklopení opěradel zadních sedadel zvětší dokonce na 1 655 litrů. Jízdní komfort si budou užívat i cestující na zadních sedadlech, kde je dostatek prostoru v oblasti hlavy i nohou. 

Zavazadlový prostor

Zadní sedadla

Máte nějaké dotazy?

Jakým způsobem lze prodloužit dojezd vozu?

  1. Jezděte předvídavě a věnujte pozornost rychlosti vozu. 
  2. Při výběru jízdního režimu zvolte variantu Efficiency, která byla navržena za účelem zajištění co nejhospodárnější jízdy. 
  3. Věnujte pozornost světlé výšce vozu. Jestliže snížíte světlou výšku vozu výběrem jízdního režimu Sport nebo Efficiency, dojde ke snížení odporu vzduchu. 
  4. Zaměřte se na druhotné systémy odebírající elektrickou energii. Mezi ty patří klimatizace, audiosystém, světlomety nebo vyhřívání zadního okna. Všechny tyto systémy odebírají energii z akumulátoru. 
  5. Pokud to není nutné, nenechávejte na voze instalované příslušenství, jako jsou například střešní nosiče. 
  6. Pro upravení tlaku vzduchu volte režim ECO. 
  7. Využívejte možnost předběžného klimatizování interiéru (pokud je naprogramován čas odjezdu) v době, kdy je vůz připojen ke zdroji napájení. 
  8. Využívejte režim Range, v rámci něhož dojde k upravení jízdní charakteristiky v zájmu co největšího 

 

Proč mohu u 22kW nabíjecí stanice dobíjet vůz pouze při výkonu 11 kW?

V současné době je vůz vybaven palubní nabíječkou (OBC) o výkonu 11 kW. Nicméně již brzy bude za příplatek dostupná také druhá palubní nabíječka. Při využití obou palubních nabíječek bude možné vůz dobíjet při výkonu 22 kW. Při nabíjení stejnosměrným proudem lze Audi e-tron Sportback standardně dobíjet při výkonu až 150 kW.  

 

Jakou záruku poskytuje automobilka Audi na akumulátor? Lze akumulátor v případě poruchy opravit?

Automobilka Audi poskytuje na vysokonapěťový akumulátor svých nových vozů záruku platnou po dobu 8 let nebo do ujetí 160 000 km v závislosti na tom, co uplyne dříve. Uvedená záruka se vztahuje na všechny závady týkající se materiálu a zpracování. A ano, vysokonapěťový akumulátor lze opravit, ale mohou to provést jen odborně vyškolení technici (experti na vysokonapěťové systémy).  

Dotazy vztahující se k vozidlu

Co je to rekuperace?

Prostřednictvím "rekuperace" může vůz získat zpět uvolněnou kinetickou energii. V takovém případě pracuje elektrický pohon jako generátor, který převádí část vyprodukované kinetické energie na elektrickou energii, která se ukládá do vysokonapěťového akumulátoru. Při rekuperaci dochází k brzdění vozidla podobně jako to probíhá při brzdění motorem u vozidel vybavených spalovacím pohonným agregátem. Dochází k tomu vždy, když sešlápnete brzdový pedál v době, kdy je převodovka přepnuta v režimu D, nebo pokud uvolníte nohu z plynového pedálu.


Při sešlápnutí brzdového pedálu začne vůz brzdit prostřednictvím rekuperace. Brzdový systém se aktivuje až když je to nezbytně nutné. Při umírněném stylu jízdy lze tedy téměř ve všech případech kromě brzdění do zastavení brzdit výhradně prostřednictvím rekuperace. Díky tomu dochází při brzdění jen k velmi malým ztrátám energie, což vede k prodloužení dojezdu.

 

Jak funguje rekuperace?

K rekuperaci může docházet automaticky nebo ji lze aktivovat ručně:

1. V rámci automatické rekuperace rozděluje elektrický posilovač brzdového systému požadavek na brzdnou sílu automaticky mezi elektromotory a kotoučové brzdy. Veškeré brzdění při kterém je vyžadováno zpomalení rychlostí do 3 m/s zpravidla probíhá pouze prostřednictvím rekuperace.

2. Funkce variabilně řízené automatické rekuperace snižuje prostřednictvím rekuperace rychlost v závislosti na dopravní situaci, např. když vozidlo vpředu začne brzdit. Rekuperace probíhá také v závislosti na informacích o trase: jde například o profil trasy nebo dopravní značky. Uvedenou funkci lze zapnout nebo vypnout prostřednictvím rozhraní MMI.

3. Brzdný účinek rekuperace lze případě regulovat manuálním nastavením. K dispozici jsou tři úrovně rekuperace, mezi nimiž lze přepínat pomocí pádel řazení na volantu. V takovém případě platí následující: pohybem levého pádla řazení lze zvýšit brzdný efekt rekuperace, zatímco stlačením pravého pádla řazení lze brzdný účinek rekuperace snížit.

 

Co je parkovací klimatizace a k čemu ji mohu využít?

Smyslem parkovací klimatizace je v případě potřeby ještě před jízdou ohřát nebo ochladit interiér a tím zajistit, že bude posádka nastupovat do příjemně klimatizovaného vozu.

Programování nebo aktivace této funkce probíhá prostřednictvím nabídky palubního systému MMI nebo přes aplikaci myAudi, což je obzvláště pohodlné, přičemž nezáleží na tom, zda se v daném chvíli vůz nabíjí. Funkci můžete aktivovat buď okamžitým spuštěním nebo prostřednictvím časovače. Při odemčení vozu na dálku lze aktivovat také krátké klimatizování vozu.

S na přání dostupnou "Komfortní parkovací klimatizací" lze před odjezdem nastavit teplotu, na kterou má být interiér klimatizován, a aktivovat vyhřívání a odvětrávání sedadel, vyhřívání volantu a vyhřívání oken.

 

Proč se po kompletním nabití akumulátoru neukazuje maximální dojezd dle testovacího standardu WLTP, což je 446 km?

Zobrazený dojezd je vypočítán na základě úrovně nabití akumulátoru, aktuálních teplotních podmínek a posledních údajů o spotřebě energie.
 Vzhledem k vysoké efektivitě vozidla a jeho elektrického pohonu má jakýkoliv jízdní odpor ve srovnání se spalovacím motorem na dojezd mnohem větší dopad.

Informace o individuální spotřebě energie Vašeho vozu najdete v aplikaci myAudi v části "Podrobné informace / Technické údaje / Spotřeba".

Dojezd vozu je nejvíce ovlivněn níže uvedenými aspekty:

- Okolní teplota (zima/horko)


- Jízdní styl / rychlost

- Pneumatiky (např. zimní pneumatiky)

- Stav vozovky (mokro, sníh)

- Další systémy odebírající elektrický proud (topení, vyhřívání sedadel, vyhřívání zadního okna, klimatizace, ...)

- Zatížení (cestující, zavazadla)

- Zda vůz jede po nebo proti větru

 

Kde najdu informace o spotřebě energie mého vozidla dle standardu WLTP?

Informace o spotřebě energie Vašeho vozu dle jeho specifikace najdete v aplikaci myAudi v části "Podrobné informace / Technické údaje / Spotřeba".

 

Kde uvidím přesnou úroveň nabití akumulátoru?

V nabídce rozhraní MMI je v nabídce "Vůz / Nabíjení a efektivita" položka "Nabíjení ...", kde si můžete ověřit přesnou procentuálně vyjádřenou úroveň nabití akumulátoru.

Mimo uvedené informace se zde zobrazuje také posuvná lišta pro nabíjení, prostřednictvím níž můžete stanovit požadovanou úroveň nabití akumulátoru. Dále zde můžete po dlouhém stisknutí příslušné položky převést podnabídku do systému rychle dostupných nabídek. Informace o úrovni nabití akumulátoru najdete také v aplikaci.

Dotazy vztahující se k dojezdu

Jak daleko mohu na jedno nabití v Audi e-tron Sportback dojet?

Na základě testovací metody WLTP byl dojezd Audi e-tron Sportback stanoven až na 446 km.  

 

Jak daleko mohu s Audi e-tron Sportback dojet v zimě?

I v zimě můžete s Audi e-tron Sportback jezdit na dlouhé vzdálenosti. Palubní klimatizace má v létě a v zimě na celkový dojezd Audi e-tron Sportback jen malý vliv. 

Dotazy vztahující se k nabíjení

Kdy bude dostupný systém pro domácí nabíjení e-tron connect?

Předpokládá se, že bude integrace nabíjecího systému e-tron connect dokončena v polovině roku 2020.  

 

Kde mohu své Audi e-tron Sportback nabíjet a je u nás k dispozici dostatek nabíjecích stanic?

Jen v Rakousku je k dispozici přibližně 3 600 veřejných nabíjecích stanic a k tomu dalších 500 stanic pro rychlé nabíjení. Veřejné nabíjecí stanice ve Vašem okolí můžete vyhledávat prostřednictvím navigačního systému nebo aplikace myAudi, přičemž si také můžete nechat naplánovat trasu tak, aby zahrnovala zastávku/y na dobíjení akumulátoru Pokud budete využívat službu Audi e-tron Charging Service pro nabíjení prostřednictvím nabíjecí karty, celý proces proběhne velmi snadno a rychle. Služba e-tron Charging Service nabízí přístup k přibližně 110 000 nabíjecím stanicím ve více než 16 zemích EU. Vysoce výkonné veřejné nabíjecí stanice, jejichž síť se neustále rozšiřuje, lze najít téměř ve všech zásadních dopravních uzlech, díky čemuž lze po zhruba 30minutové přestávce bez problémů pokračovat v další dlouhé cestě.  

 

Jak vypadá infrastruktura nabíjecích stanic? Proč existuje rozdíl mezi údaji v aplikaci a palubním navigačním systému?

Infrastruktura veřejných nabíjecích stanic rozmístěných po celém Evropě neustále roste. V aplikaci myAudi vždy najdete aktuální stav infrastruktury nabíjecích stanic. K on-line aktualizaci palubního navigačního systému oproti tomu dochází jednou za čtvrt roku, což znamená, že nemusí mít k dispozici nejnovější údaje. O tom, že je aktualizace k dispozici, budete informováni prostřednictvím rozhraní MMI. Časový posun mezi jednotlivými aktualizacemi pak může vést k rozdílům mezi aplikací myAudi a palubním navigačním systémem.  

 

Kde najdu informace o nabíjecích stanicích a jak moc jsou tyto údaje aktuální?

Informace o nabíjecích stanicích naleznete prostřednictvím aplikace myAudi nebo rozhraní MMI, kde jsou uvedeny v nabídce "Navigace" (max. měřítko 750 m). Informace o nabíjecích stanicích jsou v rámci aplikace myAudi denně aktualizovány. Data uvedená v rámci systému MMI jsou aktualizována každé čtvrtletí prostřednictvím on-line aktualizace mapového systému (o dostupnosti aktualizací budete informováni prostřednictvím rozhraní MMI). Vzhledem k rozdílné frekvenci aktualizací je možné, že se data aplikace myAudi mohou lišit od dat palubního navigačního systému MMI. 

 

Co musím brát v úvahu, když pro nabíjení vozu využívám veřejnou nabíjecí stanici?

Kromě uvedených údajů najdete všechny důležité informace a poznámky ve svém jízdním deníku v nabídce "Vysokonapěťový akumulátor - Nabíjení - Zahájení nabíjení". 

  1.  Vůz musí být odemčený.

  2. Pro otevření víčka nabíjecí zásuvky stiskněte tlačítko nad víčkem. Víčko nabíjecí zásuvky je umístěno v předním blatníku na straně řidiče (na přání dostupná zásuvka pro nabíjení střídavým proudem je v závislosti na zvolené výbavě integrována na straně spolujezdce).

  3. V případě potřeby použijte kabel dodávaný s vozidlem (umístěný v přihrádce pod kapotou). Spínač pro uvolnění kapoty najdete v prostoru pro nohy na straně řidiče.

  4. Pevně zasuňte konektor kabelu do zásuvky vozu a držte jej, dokud se systém nezamkne (LED kontrolka bíle zabliká).

  5. Zaplaťte za proces nabíjení (přidržte RFID kartu u čtečky nabíjecí stanice nebo aktivujte nabíjení pomocí aplikace) a postupujte podle pokynů na nabíjecí stanici.

  6. Upozornění: Používejte pouze nabíjecí karty (např. nabíjecí kartu e-tron Charging Service), které jsou schváleny nebo přijímány příslušným poskytovatelem. Pokud je to nutné, využijte jiného poskytovatele nebo kreditní kartu.

  7. Sledujte LED kontrolku nabíjení (pokud zeleně bliká, vůz se nabíjí). Vedle zásuvky pro nabíjení je nalepen štítek s vysvětlivkami pro chování kontrolky.

  8. Po otevření dveří se na přístrojové desce objeví informace o průběhu nabíjení a očekávané době nabití vozu. Ukončení nabíjení:

  9. Odemkněte vůz.

  10. Ukončete proces nabíjení stisknutím příslušného tlačítka vedle nabíjecí zásuvky vozidla.

  11. Pokud je to nutné, ukončete proces nabíjení opětovným přiložením RFID karty ke sloupku nabíjecí stanice - vždy se řiďte pokyny uvedenými na nabíjecí stanici.

  12. Odpojte konektor nabíjecího kabelu od vozidla (odemčení systému je signalizováno LED kontrolkou nad nabíjecí zásuvkou). Pokud je to nutné, opětovným stisknutím příslušného tlačítka odemkněte zámek konektoru.

  13. Nabíjecí kabel uložte zpět do vozidla. 

       

Existují rozdíly v konektorech nabíjecích kabelů?

Nejrozšířenějším konektorem pro nabíjení střídavým proudem je na území Evropy konektor typu 2, který byl nastaven jako standard. Pro rychlé nabíjení se používá tzv. CCS konektor, což je konektor typu 2 rozšířený o dva silové kontakty.  

 

Jak vypadá nabíjení v domácích podmínkách?

Doma lze vůz nabíjet prostřednictvím některého z nabíjecích systémů automobilky Audi, běžné vysokonapěťové zásuvky nebo dokonce i pomocí normální domácí zásuvky. Dodávaný nabíjecí systém je opatřen vhodným adaptérem a dokáže se přizpůsobit místním podmínkám nebo aktuálnímu zatížení. Bližší informace najdete zde.   

 

Mohu Audi e-tron Sportback nabíjet prostřednictvím běžné domácí zásuvky?

Ano, Audi e-tron Sportback lze nabíjet také prostřednictvím standardní zásuvky pro domácnost.  

 

Jak dlouho nabíjení trvá?

Doba nabíjení závisí na dostupném výkonu. Při výkonu 11 kW, což odpovídá 16A vysokonapěťové zásuvce, lze Audi e-tron Sportback kompletně nabít během noci. Úplné nabití akumulátoru trvá přibližně 8-8,5 hodiny. Pomocí vysoce výkonných nabíjecích systémů lze Audi e-tron Sportback nabíjet při výkonu až 150 kW. V takovém případě se akumulátor během 30 minut nabije natolik, aby vůz mohl pokračovat v cestě do vzdálenosti tvořící 80 % maximálního dojezdu.  

 

Mohu Audi e-tron Sportback nabíjet i v dešti?

Nabíjení v dešti nebo za mokra nepředstavuje žádný problém. Akumulátor, nabíjecí zásuvka i nabíjecí stanice musí splňovat přísné normy a předpisy, což mimo jiné znamená, že k přenosu elektrického proudu dochází pouze v případě dokonalého spojení nabíjecích konektorů (zástrčky a zásuvky).  

 

Jaké možnosti nabíjení mám v zahraničí?

V rámci služby Audi e-tron Charging Service získáte přístup ke zhruba 110 000 nabíjecím stanicím ve 21 evropských zemích. Vzhledem k instalaci standardizovaného konektoru typu 2 lze pro nabíjení využívat většinu zahraničních nabíjecích stanic. Přehled nabíjecích stanic.  

Dotazy vztahující se k recyklaci

Z jakých materiálů je vyroben akumulátor?

Vysokonapěťové akumulátoru obsahují celou řadu vzácných nerostných surovin, jako jsou kobalt, lithium a nikl.  

 

Jakou recyklační strategii automobilka Audi zaujímá?

Naše akumulátory, které tvoří srdce našich automobilů, jsou navrženy tak, aby poskytovaly prvotřídní kvalitu, bezpečnost a spolehlivost po celou dobu životnosti vozu. Vrácené akumulátory, které pochází například z našich plug-in hybridních modelů nebo z předsériových vozidel Audi e-tron, recyklujeme s pomocí různých recyklačních společností v souladu s příslušnými zákonnými požadavky našich trhů. 

2 Bližší informace o službách Audi connect najdete na stránkách www.audi.cz/servis-a-prislusenstvi/konektivita-a-technologie/audi-connect nebo se obraťte na svého autorizovaného partnera pro prodej vozů Audi. 

3 Nabíjecí systém Audi connect by měl být dostupný od poloviny roku 2020. Pro získání funkce ochrany proti výpadku elektrického proudu a možnosti využití solární energie je nutné propojit nabíjecí systém s kompatibilním systémem pro správu energie v domácnosti Home Energy Management. Tento systém řízení energie není součástí nabídky automobilky Audi, která ho tudíž nedodává. V zájmu zajištění plné kompatibility spolupracuje automobilka Audi se dvěma předními poskytovateli systémů pro správu energie v domácnosti. Těmi jsou Hager Group a SMA Solar Technology. 

4 Závisí na dostupnosti v rámci dané země. Pro využívání uvedených služeb je nejprve nutné provést registraci na stránkách www.audi.com/myaudi.  Pro multimediální online streamování je nutné aktivní bezdrátové Wi-Fi propojení chytrého telefonu a systému Audi MMI.