-
Vyhledávání
Vysoký výkon a úžasná dynamika elektrického pohonu
Audi e-tron je poháněno dvěma elektromotory, které mu při rozjezdu zajišťují opravdu svižné zrychlení na 100 km / h za 5,7 sekundy (režim Boost). Výkon při startování je srovnatelný s běžnými sportovními vozy. O optimální trakci a jízdní dynamiku se stará nová generace pohonu quattro: elektrický pohon všech kol.
Vynikající trakce
Audi e-tron je standardně dodáváno s pohonem quattro nové generace: elektrický pohon všech kol je aktivní nepřetržitě a dle potřeby je schopný během zlomku sekundy optimálně upravit rozložení hnací síly mezi jednotlivé nápravy. Pro zajištění maximální efektivity využívá elektrické SUV ve většině případů především svůj zadní elektromotor. Pokud je to nutné, elektrický pohon všech kol dle potřeby přenese určitou část točivého momentu na přední nápravu - jedná se o plynulou změnu, která proběhne ještě před tím, než dojde k prokluzu kol, nebo před tím, než má vůz tendenci k nedotáčivosti nebo přetáčivosti. Dynamický jízdní charakter modelu Audi e-tron se na plno projeví především na povrchu s nízkým třením, jako je sníh.
Sportovní charakter
Klíčovým faktorem pro dosažení sportovního charakteru vozu a jeho vynikající boční dynamiky je centrální uložení komponentů pohonného ústrojí. Systém akumulátorů v podobě plochých širokých modulů je v modelu Audi e-tron umístěn mezi nápravami vozu, pod podlahou prostoru pro cestující. I díky tomu se může Audi e-tron pochlubit těžištěm v podobné výšce jako mají sedany. Rozložení zatížení mezi nápravy je při poměru téměř 50:50 dokonale vyvážené.
Dlouhý dojezd
K velkorysému dojezdu vozu přispívá mimo jiné také vysoká úroveň rekuperace, což znamená, že vůz využívá k pohonu energii uvolněnou při brzdění. Ve více než 90 % všech brzdných manévrů využívá Audi e-tron vzniklou energii zpět k napájení svých dvou elektromotorů. V kombinaci s integrovaným elektrohydraulickým ovládáním brzdové soustavy, které automobilka Audi představuje pro sériově vyráběný model jako první na světě, využívá elektrické SUV Audi e-tron svůj maximální rekuperační potenciál.