-
Vyhledávání
E-mobilita Audi Odpovědi na nejčastější dotazy
Dotazy týkající se nabíjení
Kdy bude dostupný nabíjecí systém e-tron connect?
Podle plánu by měla být integrace systému e-tron connect o výkonu 22 kW v naší nabídce od 48. týdne 2020.
Kde mohu své Audi e-tron nabíjet a je u nás k dispozici dostatek nabíjecích stanic?
Jen v Rakousku je v současné době k dispozici přes 5 300 stanic umožňujících rychlé nabíjení. Veřejné nabíjecí stanice ve Vašem okolí můžete vyhledávat prostřednictvím navigačního systému nebo aplikace myAudi, přičemž si také můžete nechat naplánovat trasu tak, aby zahrnovala zastávku/y na dobíjení akumulátoru Pokud budete využívat službu Audi e-tron Charging Service pro nabíjení prostřednictvím nabíjecí karty, celý proces proběhne velmi snadno a rychle. Služba e-tron Charging Service nabízí přístup k přibližně 150 000 nabíjecím stanicím ve více než 25 zemích EU. Vysoce výkonné veřejné nabíjecí stanice, jejichž síť se neustále rozšiřuje, lze najít téměř ve všech zásadních dopravních uzlech, díky čemuž lze po zhruba 30minutové přestávce bez problémů pokračovat v další dlouhé cestě.
Jak vypadá infrastruktura nabíjecích stanic? Proč existuje rozdíl mezi údaji v aplikaci a palubním navigačním systému?
infrastruktury nabíjecích stanic. K on-line aktualizaci palubního navigačního systému oproti tomu dochází jednou za čtvrt roku, což znamená, že nemusí mít k dispozici nejnovější údaje. O tom, že je aktualizace k dispozici, budete informováni prostřednictvím rozhraní MMI. Časový posun mezi jednotlivými aktualizacemi pak může vést k rozdílům mezi aplikací myAudi a palubním navigačním systémem.
Kde najdu informace o nabíjecích stanicích a jak moc jsou tyto údaje aktuální?
Informace o nabíjecích stanicích naleznete prostřednictvím aplikace myAudi nebo rozhraní MMI, kde jsou uvedeny v nabídce "Navigace" (max. měřítko 750 m). Informace o nabíjecích stanicích jsou v rámci aplikace myAudi denně aktualizovány. Data uvedená v rámci systému MMI jsou aktualizována každé čtvrtletí prostřednictvím on-line aktualizace mapového systému (o dostupnosti aktualizací budete informováni prostřednictvím rozhraní MMI). Vzhledem k rozdílné frekvenci aktualizací je možné, že se data aplikace myAudi mohou lišit od dat palubního navigačního systému MMI.
Co musím brát v úvahu, když pro nabíjení vozu využívám veřejnou nabíjecí stanici?
Kromě uvedených údajů najdete všechny důležité informace a poznámky ve svém jízdním deníku v nabídce "Vysokonapěťový akumulátor - Nabíjení - Zahájení nabíjení".
- Vůz musí být odemčený.
- Pro otevření víčka nabíjecí zásuvky stiskněte tlačítko nad víčkem. Víčko nabíjecí zásuvky je umístěno v předním blatníku na straně řidiče (na přání dostupná zásuvka pro nabíjení střídavým proudem je v závislosti na zvolené výbavě integrována na straně spolujezdce).
- V případě potřeby použijte kabel dodávaný s vozidlem (umístěný v přihrádce pod kapotou). Spínač pro uvolnění kapoty najdete v prostoru pro nohy na straně řidiče.
- Pevně zasuňte konektor kabelu do zásuvky vozu a držte jej, dokud se systém nezamkne (LED kontrolka bíle zabliká).
- Zaplaťte za proces nabíjení (přidržte RFID kartu u čtečky nabíjecí stanice nebo aktivujte nabíjení pomocí aplikace) a postupujte podle pokynů na nabíjecí stanici.
- Upozornění: Používejte pouze nabíjecí karty (např. nabíjecí kartu e-tron Charging Service), které jsou schváleny nebo přijímány příslušným poskytovatelem. Pokud je to nutné, využijte jiného poskytovatele nebo kreditní kartu.
- Sledujte LED kontrolku nabíjení (pokud zeleně bliká, vůz se nabíjí). Vedle zásuvky pro nabíjení je nalepen štítek s vysvětlivkami pro chování kontrolky.
- Po otevření dveří se na přístrojové desce objeví informace o průběhu nabíjení a očekávané době nabití vozu. Ukončení nabíjení:
- Odemkněte vůz.
- Proces nabíjení ukončete stisknutím příslušného tlačítka vedle nabíjecí zásuvky vozidla.
- Pokud je to nutné, ukončete proces nabíjení opětovným přiložením RFID karty ke sloupku nabíjecí stanice - vždy se řiďte pokyny uvedenými na nabíjecí stanici.
- Odpojte konektor nabíjecího kabelu od vozidla (odemčení systému je signalizováno LED kontrolkou nad nabíjecí zásuvkou). Pokud je to nutné, opětovným stisknutím příslušného tlačítka odemkněte zámek konektoru.
- Nabíjecí kabel uložte zpět do vozidla.
Proč mohu u 22kW nabíjecí stanice dobíjet vůz pouze při výkonu 11 kW?
V současné době je vůz vybaven palubní nabíječkou (OBC) o výkonu 11 kW. Podle plánu by měla být od 48. týdne 2020 v naší nabídce na přání dostupná druhá palubní nabíječka, kterou bude možné za poplatek vybavit modely e-tron 55. Od 21. týdne 2021 pak bude tato možnost dostupná i pro modely e-tron 50. Při využití obou palubních nabíječek bude možné vůz dobíjet při výkonu 22 kW. Při nabíjení stejnosměrným proudem lze Audi e-tron standardně dobíjet při výkonu až 150 kW.
Existují rozdíly v nabíjecích zástrčkách?
Nejrozšířenějším konektorem pro nabíjení střídavým proudem je na území Evropy konektor typu 2, který byl nastaven jako standard. Pro rychlé nabíjení se používá tzv. CCS konektor, což je konektor typu 2 rozšířený o dva silové kontakty.
Jakým způsobem lze vůz nabíjet v domácích podmínkách?
Doma lze vůz nabíjet prostřednictvím některého z nabíjecích systémů automobilky Audi, běžné vysokonapěťové zásuvky nebo dokonce i pomocí normální domácí zásuvky. Dodávaný nabíjecí systém je opatřen vhodným adaptérem a dokáže se přizpůsobit místním podmínkám nebo aktuálnímu zatížení. Bližší informace najdete zde.
Mohu své Audi e-tron nabíjet prostřednictvím běžné domácí zásuvky?
Ano, vozy Audi e-tron lze nabíjet také prostřednictvím standardní zásuvky pro domácnost. Další informace na téma "každodenní soužití s Audi e-tron" najdete zde.
Jak dlouho trvá nabíjení?
Doba nabíjení závisí na dostupném výkonu. Při výkonu 11 kW, což odpovídá 16A vysokonapěťové zásuvce, lze Audi e-tron kompletně nabít během noci. Úplné nabití akumulátoru trvá přibližně 8-8,5 hodiny. Pomocí vysoce výkonných nabíjecích systémů lze Audi e-tron nabíjet při výkonu až 150 kW. V takovém případě se akumulátor během 30 minut nabije natolik, aby vůz mohl pokračovat v cestě do vzdálenosti tvořící 80 % maximálního dojezdu.
Mohu nabíjet své Audi e-tron v dešti?
Nabíjení v dešti nebo za mokra nepředstavuje žádný problém. Akumulátor, nabíjecí zásuvka i nabíjecí stanice musí splňovat přísné normy a předpisy, což mimo jiné znamená, že k přenosu elektrického proudu dochází pouze v případě dokonalého spojení nabíjecích konektorů (zástrčky a zásuvky).
Jakým způsobem lze vůz dobíjet v zahraničí?
V rámci služby Audi e-tron Charging Service získáte přístup k zhruba 100 000 nabíjecích stanic v 16 evropských zemích. Vzhledem k instalaci standardizovaného konektoru typu 2 lze pro nabíjení využívat většinu zahraničních nabíjecích stanic. Přehled nabíjecích stanic
Dotazy týkající se vozidla
Co znamená rekuperace?
Prostřednictvím "rekuperace" může vůz získat zpět uvolněnou kinetickou energii. V takovém případě pracuje elektrický pohon jako generátor, který převádí část vyprodukované kinetické energie na elektrickou energii, která se ukládá do vysokonapěťového akumulátoru. Při rekuperaci dochází k brzdění vozidla podobně jako to probíhá při brzdění motorem u vozidel vybavených spalovacím pohonným agregátem. Dochází k tomu vždy, když sešlápnete brzdový pedál v době, kdy je převodovka přepnuta v režimu D, nebo pokud uvolníte nohu z plynového pedálu.
Při sešlápnutí brzdového pedálu začne vůz brzdit prostřednictvím rekuperace. Brzdový systém se aktivuje až když je to nezbytně nutné. Při umírněném stylu jízdy lze tedy téměř ve všech případech kromě brzdění do zastavení brzdit výhradně prostřednictvím rekuperace. Díky tomu dochází při brzdění jen k velmi malým ztrátám energie, což vede k prodloužení dojezdu.
Jak funguje rekuperace?
K rekuperaci může docházet automaticky nebo ji lze aktivovat ručně:
1. V rámci automatické rekuperace rozděluje elektrický posilovač brzdového systému požadavek na brzdnou sílu automaticky mezi elektromotory a kotoučové brzdy. Veškeré brzdění, při kterém je vyžadováno zpomalení rychlostí do 3 m/s zpravidla probíhá pouze prostřednictvím rekuperace.
2. Funkce variabilně řízené automatické rekuperace snižuje prostřednictvím rekuperace rychlost v závislosti na dopravní situaci, např. když vozidlo vpředu začne brzdit. Rekuperace probíhá také v závislosti na informacích o trase: jde například o profil trasy nebo dopravní značky. Uvedenou funkci lze zapnout nebo vypnout prostřednictvím rozhraní MMI.
3. Brzdný účinek rekuperace lze případně regulovat manuálním nastavením. K dispozici jsou tři úrovně rekuperace, mezi nimiž lze přepínat pomocí pádel řazení na volantu. V takovém případě platí následující: pohybem levého pádla řazení lze zvýšit brzdný efekt rekuperace, zatímco stlačením pravého pádla řazení lze brzdný účinek rekuperace snížit.
Co je parkovací klimatizace a k čemu ji mohu využít?
Smyslem parkovací klimatizace je v případě potřeby ještě před jízdou ohřát nebo ochladit interiér a tím zajistit, že bude posádka nastupovat do příjemně klimatizovaného vozu.
Programování nebo aktivace této funkce probíhá prostřednictvím nabídky palubního systému MMI nebo přes aplikaci myAudi, což je obzvláště pohodlné, přičemž nezáleží na tom, zda se v daném chvíli vůz nabíjí. Funkci můžete aktivovat buď okamžitým spuštěním nebo prostřednictvím časovače. Při odemčení vozu na dálku lze aktivovat také krátké klimatizování vozu.
S na přání dostupnou "Komfortní parkovací klimatizací" lze před odjezdem nastavit teplotu, na kterou má být interiér klimatizován, a aktivovat vyhřívání a odvětrávání sedadel, vyhřívání volantu a vyhřívání oken.
Proč se v rámci mých informací o dojezdu nezobrazuje po kompletním nabití akumulátoru maximální dojezd odpovídající hodnotám WLTP?
Zobrazený dojezd je vypočítán na základě úrovně nabití akumulátoru, aktuálních teplotních podmínek a posledních údajů o spotřebě energie.
Vzhledem k vysoké efektivitě vozidla a jeho elektrického pohonu má jakýkoliv jízdní odpor ve srovnání se spalovacím motorem na dojezd mnohem větší dopad. Informace o individuální spotřebě energie Vašeho vozu najdete v aplikaci myAudi v části "Podrobné informace / Technické údaje / Spotřeba".
Dojezd vozu je nejvíce ovlivněn níže uvedenými aspekty:
- Okolní teplota (zima/horko)
- Jízdní styl / rychlost
- Pneumatiky (např. zimní pneumatiky)
- Stav vozovky (mokro, sníh)
- Další systémy odebírající elektrický proud (topení, vyhřívání sedadel, vyhřívání zadního okna, klimatizace, ...)
- Zatížení (cestující, zavazadla)
- Zda vůz jede po nebo proti větru
Kde najdu informace o spotřebě energie mého vozidla dle standardu WLTP?
Informace o spotřebě energie Vašeho vozu dle jeho specifikace najdete v aplikaci myAudi v části "Podrobné informace / Technické údaje / Spotřeba".
Kde uvidím přesnou úroveň nabití akumulátoru?
V nabídce rozhraní MMI je v nabídce "Vůz / Nabíjení a efektivita" položka "Nabíjení ...", kde si můžete ověřit přesnou procentuálně vyjádřenou úroveň nabití akumulátoru.
Mimo uvedené informace se zde zobrazuje také posuvná lišta pro nabíjení, prostřednictvím níž můžete stanovit požadovanou úroveň nabití akumulátoru. Dále zde můžete po dlouhém stisknutí příslušné položky převést podnabídku do systému rychle dostupných nabídek. Informace o úrovni nabití akumulátoru najdete také v aplikaci.
Dotazy týkající se dojezdu
Jak daleko mohu na jedno nabití v Audi e-tron dojet?
Podle testovacího standardu WLTP je dojezd Audi e-tron 55 quattro až 436 km, zatímco Audi e-tron 50 quattro může ujet až 336 km. Dojezd Audi e-tron Sportback 55 quattro je až 446 km a dojezd Audi e-tron Sportback 50 quattro je až 346 km.
Jak daleko mohu s Audi e-tron dojet v zimě?
I v zimě můžete s Audi e-tron jezdit na dlouhé vzdálenosti. Palubní klimatizace má v létě a v zimě na celkový dojezd Audi e-tron jen malý vliv.
Jak mohu přispět ke zvýšení dojezdu svého vozu?
- Jezděte předvídavě a věnujte pozornost rychlosti vozu.
- Při výběru jízdního režimu zvolte variantu Efficiency, která byla navržena za účelem zajištění co nejhospodárnější jízdy.
- Věnujte pozornost světlé výšce vozu. Jestliže snížíte světlou výšku vozu výběrem jízdního režimu Sport nebo Efficiency, dojde ke snížení odporu vzduchu.
- Zaměřte se na druhotné systémy odebírající elektrickou energii. Mezi ty patří klimatizace, audiosystém, světlomety nebo vyhřívání zadního okna. Všechny tyto systémy odebírají energii z akumulátoru.
- Pokud to není nutné, nenechávejte na voze instalované příslušenství, jako jsou například střešní nosiče.
- Pro upravení tlaku vzduchu volte režim ECO.
- Využívejte možnost předběžného klimatizování interiéru (pokud je naprogramován čas odjezdu) v době, kdy je vůz připojen ke zdroji napájení.
- Využívejte režim Range, v rámci něhož dojde k upravení jízdní charakteristiky v zájmu co největšího prodloužení dojezdu.
Dotazy týkající se akumulátoru a recyklace
Z jakých materiálů je vyroben akumulátor?
Vysokonapěťové akumulátory obsahují celou řadu vzácných nerostných surovin, jako jsou kobalt, lithium a nikl.
Jakou záruku poskytuje automobilka Audi na akumulátor? Lze akumulátor v případě poruchy opravit?
Automobilka Audi poskytuje na vysokonapěťový akumulátor svých nových vozů záruku platnou po dobu 8 let nebo do ujetí 160 000 km v závislosti na tom, co uplyne dříve. Uvedená záruka se vztahuje na všechny závady týkající se materiálu a zpracování. A ano, vysokonapěťový akumulátor lze opravit, ale mohou to provést jen odborně vyškolení technici (experti na vysokonapěťové systémy).
Jakou recyklační strategii automobilka Audi zaujímá?
Naše akumulátory, které tvoří srdce našich automobilů, jsou navrženy tak, aby poskytovaly prvotřídní kvalitu, bezpečnost a spolehlivost po celou dobu životnosti vozu. Vrácené akumulátory, které pochází například z našich plug-in hybridních modelů nebo z předsériových vozidel Audi e-tron, recyklujeme s pomocí různých recyklačních společností v souladu s příslušnými zákonnými požadavky našich trhů.
1 Dostupnost a síť nabíjecích stanic: počet dostupných nabíjecích
stanic neustále roste a tento trend bude pokračovat i do budoucna.
Služba e-tron Charging Service je vyhrazena pouze pro majitele či řidiče vozů Audi
e-tron (pro využívání služby je nutné uvést identifikační číslo vozidla). Síť
celoevropského rozsahu: služba e-tron Charging Service je k dispozici ve 25
evropských zemích s tím, že se bude její rozsah rozšiřovat i na další země. Pokud
jde o placení služeb e-tron Charging Service, ceny se budou v jednotlivých zemích
lišit. Počet dostupných nabíjecích stanic se bude v jednotlivých zemích lišit v
závislosti na úrovni a pokrytí místní infrastruktury. V rámci služby Vám nemůžeme
zaručit, že budete mít přístup ke všem veřejným nabíjecím stanicím v dané zemi.
Společnost Audi AG současně neručí za provoz a dostupnost infrastruktury nabíjecích
stanic. Ačkoliv pravidelně probíhají aktualizace informací o poloze spousty
nabíjecích stanic, nemůžeme Vám zaručit, že jsou dané informace kompletní.
Věrnostní kartu e-tron Charging Service lze použít 24 hodin od aktivace v síti.
Během prvních 24 hodin je možné kartu používat s tím, že je třeba počítat s
lokálními omezeními. K provedení autentizace prostřednictvím aplikace myAudi (na
nabíjecí stanici je uveden QR kód pro naskenování) je třeba aktivní připojení k
internetu. Jedná se o metodu, která je dostupná jen u některých nabíjecích stanic.
2 Pro využívání této služby je nutné provést registraci, uzavřít základní uživatelskou smlouvu myAudi a jmenovat hlavního uživatele palubního infotainment systému MMI. Ověření a registrace hlavního uživatele umožňují ovládat funkce vozu (např. odemčení a zamčení vozu prostřednictvím aplikace). Jmenování hlavního uživatele palubního systému MMI (např. z důvodu propojení účtu myAudi s konkrétním vozem Audi) je nutné např. pro nastavení času odjezdu v aplikaci myAudi a jeho následné přenesení do palubního systému Audi.
3 Nabíjecí výkon závisí na typu použitého síťového konektoru, na napětí elektrické sítě v dané zemi, na počtu dostupných fází dané rozvodné soustavy a na konkrétní elektroinstalaci v domě zákazníka. Vzhledem k uvedeným faktorům může být výsledný nabíjecí výkon nižší. Napájecí kabel s konektorem pro průmyslovou zásuvku a řídící jednotka nabíjecího systému jsou vzájemně vyladěny k dosažení určitého nabíjecího výkonu. Ačkoliv je z technického hlediska možné nahradit stávající napájecí kabel s průmyslovou zástrčkou jiným kabelem, pravděpodobně již nebude možné dosáhnout stejného nabíjecího výkonu.
4 Spotřeba elektrické energie a emise:
Audi e-tron 50:
spotřeba elektrické energie při kombinovaném provozu, kWh/100 km*: 21,9-24,3
(NEFZ); 22,4 - 26,6 (WLTP); emise CO₂ v kombinovaném provozu, g/km: 0
Audi e-tron 55:
spotřeba elektrické energie při kombinovaném provozu, kWh/100 km*: 21,0-23,1
(NEFZ); 22,4 - 26,4 (WLTP); emise CO₂ v kombinovaném provozu, g/km: 0 Audi
e-tron 50 Sportback:
spotřeba elektrické energie při kombinovaném provozu, kWh/100 km: 23,9-21,4 (NEFZ);
26,3 - 21,7 (WLTP); emise CO₂ v kombinovaném provozu, g/km: 0
Audi e-tron 55 Sportback:
spotřeba elektrické energie při kombinovaném provozu, kWh/100 km: 20,6-22,7 (NEFZ);
21,9 - 26,0 (WLTP); emise CO₂ v kombinovaném provozu, g/km: 0
Výsledné hodnoty spotřeby paliva/elektřiny a množství emisí CO₂ závisí na zvolené
výbavě vozidla.