Audi novinky

Euro NCAP: Pět hvězd pro Audi A5 a Audi Q2

2016-12-02

Nové modely Audi A5 a Q2 obdržely v testech Euro NCAP nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení, a patří tak mezi nejbezpečnější automobily ve svých segmentech. To platí jak pro bezpečnost dospělých cestujících a dětí, tak i pro ochranu chodců a další bezpečnostní systémy.

Od roku 2016 jsou do hodnocení zařazeny také asistenční systémy pro nouzové brzdění. U modelu Audi Q2 patří asistent pro nouzové brzdění k sériové výbavě jako součást systému Audi pre sense front. Systém sleduje, zda se nacházejí ve směru jízdy jiná vozidla nebo chodci. Hrozí-li kolize, upozorní řidiče a v případě potřeby zahájí automatické nouzové brzdění.

Také nové modely Audi A5 Coupé a A5 Sportback obdržely od nezávislé organizace nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení. Obě varianty nabízejí vysokou úroveň bezpečnosti dospělým cestujícím a dětem i dobrou ochranu chodců.

Řidičům modelů A5 Coupé a A5 Sportback pomáhá předcházet nehodám sériově dodávaný systém Audi pre sense city. Přední kamera na čelním okně s dosahem více než 100 metrů rozpoznává na vozovce před vozidlem, při jízdě rychlostí až 85 km/h, jiná vozidla a chodce. Zaznamená-li riziko nehody, upozorní systém řidiče v několika krocích a v případě potřeby zahájí maximální brzdění. Při rychlosti jízdy do 40 km/h lze nehodám v rámci systémových limitů zcela zabránit. Ve vyšších rychlostech (do 85 km/h) se výstražným přibrzděním a brzdným zásahem sníží nárazová rychlost.

Audi A5 kromě toho nabízí rozsáhlou paletu dalších asistenčních systémů, mezi něž patří například asistent pro vyhýbací manévr nebo asistent pro odbočování. Asistent pro vyhýbací manévr podporuje řidiče v situacích, kdy se musí vyhnout překážce. Asistent pro odbočování sleduje protijedoucí vozidla při pomalé jízdě během odbočování vlevo. Tato bezpečnostní funkce v nebezpečné situaci zabrzdí vůz až do úplného zastavení, aby zabránila kolizi s protijedoucím vozidlem při odbočování.

Nezávislá organizace Euro NCAP (New Car Assessment Program) zkoumá od roku 1997 úroveň pasivní bezpečnosti nových modelů osobních vozů při nárazových testech. Konsorcium průběžně zvyšuje nároky na pasivní bezpečnost s cílem ještě lépe simulovat podmínky při reálných dopravních nehodách.

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím