Audi novinky

Audi slaví další úspěchy v motoristickém sportu

2017-08-01

Uplynulý víkend přinesl značce Audi několik významných úspěchů v motoristickém sportu a nechyběly u toho ani české barvy. V legendárním závodě 24 h Spa, nejprestižnějším podniku vozů GT3, vybojoval Audi Sport Team Saintéloc již čtvrté vítězství pro značku Audi na tomto belgickém okruhu. V náročném vytrvalostním závodě se blýskl s vozem Audi R8 LMS také český tým I.S.R. Racing, který v nabitém startovním poli obsadil deváté místo. Audi boduje rovněž ve Formuli E. Brazilský jezdec Lucas di Grassi se stal po sobotním vítězství a sedmém místě v nedělním závodě letošním mistrem Formule E v hodnocení jezdců, zatímco týmu ABT Schaeffler Audi Sport patří titul vicemistra v hodnocení konstruktérů.

Značka Audi získala své čtvrté vítězství v největším vytrvalostním závodě na světě pro vozy kategorie GT3. Letošní ročník byl jedním z nejnapínavějších v historii závodu 24 h Spa. Posádka Jules Gounon/Christopher Haase/Markus Winkelhock v něm po 3824 kilometrech zvítězila s náskokem 11,862 sekundy. Ve velmi vyrovnaném startovním poli bojovaly o vítězství až do samotného závěru čtyři značky, které nakonec obsadily první čtyři místa.

Audi Sport Team Saintéloc zazářil přesvědčivými výkony při své první účasti s tovární podporou oddělení Audi Sport customer racing. V nejnáročnějším závodě GT3 na světě podávalo Audi R8 LMS se startovním číslem 25 spolehlivé výkony, jeho jezdci se vystříhali chyb a závod absolvovali bez jakýchkoli sportovních trestů. V předposlední hodině závodu stíhal Christopher Haase po několik kol Raffaela Marciella na vedoucí pozici, dokud italský jezdec nezajel do boxů. Po vlastní servisní zastávce v boxech a zastávkách jeho rivalů převzal 29letý jezdec Audi Sport vedení a nakonec slavil své první vítězství ve Spa.

"Srdečně blahopřeji vítězným jezdcům a týmu k tomuto výjimečnému výkonu," řekl Chris Reinke, vedoucí oddělení Audi Sport customer racing. "Byl to mimořádně náročný ročník závodu 24 h Spa, protože Stéphane Ratel Organization a Claude Surmont dokázali sestavit mimořádně vyrovnané startovní pole. Pro všechny týmy to znamenalo tvrdou práci, protože žádný z nich závodu nedominoval. Tento víkend byl skvělou reklamou pro závody kategorie GT3."

Před závodem patřily mezi jeho favority další dva týmy s vozy Audi R8 LMS. Audi Sport Team WRT vedl na domácí půdě během závodu se třemi různými týmy jezdců. Po třech hodinách byl v čele vůz se startovním číslem 5 s jezdci Marcel Fässler/André Lotterer/Dries Vanthoor, ale v sobotu v noci musel neplánovaně do boxů kvůli poškozenému brzdovému obložení. Ze 45. místa se tato trojice probojovala na konečné 11. místo. Po devíti hodinách jezdil na prvním místě vůz se startovním číslem 2 s jezdci Christopher Mies/Connor De Phillippi/Frédéric Vervisch. Tato trojice jezdců se však začala propadat v důsledku časových ztrát, způsobených zastávkou v boxech a nevýhodnou pozicí v okamžiku, kdy na okruh vyjel bezpečnostní vůz. Nakonec závod dokončili na pátém místě. Za nimi se umístili Antonio García/Nico Müller/René Rast s vozem Audi R8 LMS se startovním číslem 1. Přestože byli po nějakou dobu rovněž na prvním místě,  trojici profesionálních jezdců připravily o drahocenný čas dva sportovní tresty. V cíli bylo v Top 10 i čtvrté Audi R8 LMS. Audi Sport Team I.S.R. z Prahy se s trojicí jezdců Pierre Kaffer/Kelvin van der Linde/Frank Stippler umístil na deváté pozici.

Tituly mistra ve Formule E v hodnocení jezdců a vicemistra v hodnocení konstruktérů
Lucas di Grassi, jezdec ve službách značky Audi, je novým mistrem Formule E, globálního závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty. Brazilec z týmu ABT Schaeffler Audi Sport se dostal suverénním vítězstvím v prvním ze dvou finálových závodů v kanadském Montrealu do čela průběžného pořadí, které obhájil v nedělním závodě sedmým místem. Di Grassi vstupoval do finálového závodního víkendu v Kanadě s desetibodovou ztrátou na jezdce Renaultu Sébastiana Buemiho. Zatímco Švýcar měl po nehodě ve volném tréninku v sobotu špatný den, di Grassi neudělal žádnou chybu a svou ztrátu přeměnil v 18bodový náskok prvním místem na startu a suverénním vítězstvím stylem start-cíl.

V neděli startoval di Grassi se svým týmovým kolegou Danielem Abtem z třetí řady, zatímco Buemi se v kvalifikaci umístil až na 14. místě. Po dramatickém startu se di Grassi a Abt propadli na deváté a desáté místo, ale díky chytré strategii využívání energie se dokázali probojovat na šesté a sedmé místo. Tým ABT Schaeffler Audi Sport si tím zajistil titul vicemistra v hodnocení konstruktérů.

"Dnes je nejlepší den mojí kariéry," neskrýval po závodě nadšení nový mistr Formule E. "Formule E si získala moji důvěru hned od svého založení, protože svět se mění, a to platí i pro motoristický sport. Před třemi roky jsme zvítězili v prvním závodě Formule E v Pekingu a nyní máme i titul. ABT Sportsline, Schaeffler a Audi Sport odvedly skvělou práci - v neposlední řadě po závodech v New Yorku, kde se nám tolik nedařilo. Tady v Montrealu, na nejlepším závodním okruhu Formule E všech dob, jsme byli rychlí od samého začátku."

Po třetím místě v první sezoně Formule E a titulu vicemistra v uplynulém roce je Lucas di Grassi třetím mistrem prvního závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty. S celkem šesti vítězstvími a 20 umístěními na stupních vítězů v 33 závodech patří di Grassi mezi nejúspěšnější jezdce ve Formuli E. Jezdec značky Audi zvítězil v sezoně 2016/2017 ve dvou závodech, získal tři první místa na startu a sedm umístění na stupních vítězů ve dvanácti závodech. Pouze v Paříži vyšel di Grassi bodově naprázdno. Nakonec byla jeho konzistentnost v boji o titul rozhodující. Mezi jeho pozoruhodné výkony patří jeho návraty během úvodního závodního víkendu v Hong Kongu a vítězství v Mexiku.

"Lucas di Grassi je v mých očích nejvšestrannějším jezdcem ve Formuli E," říká Dieter Gass, vedoucí oddělení Audi Motorsport. "To, co předvedl v sobotu v Montrealu, bylo jednoduše fantastické. Po New Yorku od něj pravděpodobně už mnoho lidí nečekalo, že by mohl otočit závod o titul ve svůj prospěch. Ale Lucas ani na okamžik nezaváhal a neustále motivoval celý tým k nejvyšším výkonům. Všichni členové týmu kolem Hanse-Jürgena Abta a Thomase Biermaiera odvedli vynikající práci a také Daniel Abt, jemuž se letos tolik nedařilo, zajel v Montrealu skvělé závody. Bylo to fantastické finále a celkově dobrý víkend pro Formuli E. Rostoucí význam elektromobilů v motoristickém sportu potvrzují i rozhodnutí značek BMW, Mercedes-Benz a Porsche následovat nás do tohoto progresivního závodního seriálu. Už se těším na úvodní závod nové sezony Formule E, který se uskuteční v prosinci v Hong Kongu, kdy náš továrně podporovaný tým otevře novou kapitolu v historii účasti značky Audi v motoristickém sportu. S našimi partnery ABT a Schaeffler máme velmi dobrou výchozí pozici v rostoucí konkurenci."

Lucas di Grassi se narodil 11. srpna v São Paulu a společně se svou manželkou Biancou žije v Monaku. Brazilec zvítězil v prestižní Velké ceně Formule 3 v Monaku v roce 2005 a byl aktivní jako testovací i závodní jezdec Formule 1. V roce 2012 se stal členem týmu Audi v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech WEC (World Endurance Championship) a třikrát se umístil na stupních vítězů v závodě 24 h Le Mans. Jako testovací jezdec se podílel na realizaci seriálu Formule E od jeho založení. Nyní je novým mistrem Formule E.

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím