Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Rozumím
Audi novinky

Audi na Ženevském autosalonu 2019

28.02.Thu, 28 Feb 2019 00:00:00 +0100

Audi systematicky pokračuje ve své ofenzivě v segmentu elektricky poháněných vozidel. Značka se čtyřmi kruhy na Ženevském autosalonu 2019 představí čtyři vozidla s výhradně elektrickým pohonem, jejichž sériově vyráběné verze oslaví premiéru do konce roku 2020. V expozici značky Audi - složené v letošním roce výhradně z elektricky poháněných automobilů - budou navíc ve světové premiéře vystaveny čtyři nové externě nabíjitelné hybridní verze a elektrický monopost Formule E, Audi e-tron FE05. Studie Audi Q4 e-tron concept a Audi e-tron GT concept (evropská premiéra) budou odhaleny na tiskové konferenci na stánku Audi v hale 1. Tisková konference se uskuteční 5. března 2019 od 8:00 h.

Bram Schot, předseda představenstva společnosti Audi, k tomu říká: "Stanovili jsme si jasný cíl - již v roce 2025 bude mít každé třetí prodané nové vozidlo Audi elektrifikovaný pohon. Protože uskutečňujeme jasnou vizi - zaměřujeme se na mobilitu bez emisí."

Již brzy budou předány zákazníkům první vozy modelu Audi e-tron*, který je prvním členem nového kvarteta elektricky poháněných vozidel. V průběhu roku 2019 představí Audi sériově vyráběnou verzi kupé, Audi e-tron Sportback. Další elektromobil bude představen za několik týdnů v Číně. Také první vozy Audi Q2 L e-tron převezmou první zákazníci již v roce 2019. Další dva sériově vyráběné modely budou následovat v roce 2020: Audi e-tron GT a Audi Q4 e-tron. První představu o vzhledu těchto dvou budoucích modelů nabídnou koncepční vozy v ženevské expozici.

V roce 2019 se navíc uskuteční rozsáhlá ofenziva značky, která přinese externě nabíjitelné hybridní modely do téměř všech tržních segmentů. Novinkou v produktové nabídce jsou hybridní verze velkosériově vyráběných modelových řad Audi A6, A7, A8 a Q5, které se poprvé představí veřejnosti rovněž na Ženevském autosalonu. V roce 2019 bude také možné znovu objednávat již etablované externě nabíjitelné hybridní verze modelů Audi A3 a Audi Q7 - s modernizovanou technikou.

V budoucnosti budou tvořit základ pro nabídku elektrických vozidel ve všech segmentech od A až do D celkem čtyři technické platformy a produktové rodiny. Potřebné synergie pro širokou, globální produktovou řadu vznikají díky úzké spolupráci s technickým vývoje ostatních koncernových značek.

Audi e-tron a e-tron Sportback používají komponenty modulární platformy Audi pro vozidla s podélně uloženým motorem. Společně s mnoha inovativními technologiemi, zejména v oblasti systémů pohonu, tak bylo možné vytvořit samostatnou produktovou rodinu vozidel e-SUV s elektrickým pohonem všech kol quattro. Každodenní provoz bez kompromisů umožní rychlé nabíjení s výkonem až 150 kW a dojezd vhodný i pro cestování na dlouhé vzdálenosti.

Značka Audi představila již v roce 2018 prvního člena další e-platformy. Koncepční vůz Audi e-tron GT concept, velmi dynamické kupé s nízkou podlahou, debutovalo na autosalonu v Los Angeles. Technika pro tento automobil byla vyvinuta ve spolupráci s Porsche. Design a charakter studie e-tron GT concept nese nezaměnitelnou DNA Audi.

Dalším společným projektem vývojových oddělení značek Audi a Porsche je platforma PPE (Premium Architecture Electrification). PPE bude základem pro několik rodin modelů Audi s elektrickým pohonem, pokrývajících segmenty B s velkým objemem prodeje až D. V tomto případě jsou plánovány modely SUV i klasické karosářské verze s nízkou podlahou vozidla. Hlavní výhodou PPE je skutečnost, že je vyvíjena výhradně pro elektrický pohon. Z toho vyplývají výhody z hlediska hmotnosti, uspořádání a proporcí karoserie.

Několik značek koncernu Volkswagen spolupracuje na vývoji modulární elektrické platformy MEB, která poslouží jako základ řady e-modelů Audi, zejména v segmentu A s vysokým objemem prodeje.

AUDI AG také významně rozšíří svou produktovou řadu externě nabíjitelných hybridních automobilů. "V budoucnosti bude prakticky každý tržní segment zahrnovat modely, poháněné kombinací elektromotoru a spalovacího motoru s možností nabíjení z elektrické zásuvky," říká předseda představenstva Schot.

 

Hodnoty spotřeby paliva, resp. elektrické energie výše uvedených modelů:
(Hodnoty spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí CO2 se liší v závislosti na zvolené výbavě)

Audi e-tron:
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 26,2 - 22,6 (WLTP); 24,6 - 23,7 (EU)
Kombinované emise CO2 v g/km: 0

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Rozumím