Pro co nejlepší webový zážitek
Tyto webové stránky používají cookies tak, aby umožnili co nejpříjemnější uživatelský přístup. Pokračováním v používání těchto našich webových stránek souhlasíte s používáním našich cookies (nezbytných základních cookies). Cookies podléhající povinnému schválení (analytické soubory cookie, funkční soubory cookie, soubory cookie pro osobní obsah) budou nastaveny až po jejich aktivaci. Pokud souhlasíte s používáním cookies, naši partneři (poskytovatelé cookies a IT služeb) zpracují Vaše identifikační údaje. Za tyto webové stránky a soubory cookie odpovídá společnost Porsche Česká republika s.r.o. Další informace o použitých cookies a jejich deaktivaci naleznete v
Povolit všechny cookies
Audi novinky

„International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

22.05.Wed, 22 May 2019 00:00:00 +0200

Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil v anketě "International Engine of the Year" (Mezinárodní motor roku) v kategorii od 150 do 250 k. Zážehový čtyřválec se stal vítězem ve své třídě na základě hlasování mezinárodní odborné poroty, složené ze 70 motoristických novinářů. Ocenění bylo dnes slavnostně předáno v rámci veletrhu "Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019" na výstavišti ve Stuttgartu.

Porota ve svém zdůvodnění napsala, že je tento čtyřválec "jedním z nejflexibilnějších a nejmnohostrannějších motorů, které kdy byly vyvinuty - zkrátka univerzální jednotkou." Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj, k této silné stránce dodává: "Z tohoto ocenění máme velkou radost, protože uznává mnohostrannost motoru 2.0 TFSI, který používáme nejen k pohonu na benzin, ale také v hybridních pohonech s možností vnějšího nabíjení i k pohonu na zemní plyn nebo Audi e-gas."

Rothenpieler je mimořádně hrdý na úspěšnou bilanci technologie TFSI. Technický šéf Audi připomíná úspěšnou historii: "První motor TFSI jsme uvedli na trh v roce 2004. Od té doby jsme s motory TFSI dosáhli v této anketě vítězství ve třídě každý rok." V letech 2005 až 2009 zvítězilo Audi ve dvoulitrové kategorii s motorem 2.0 TFSI, od roku 2010 do roku 2018 dominoval kategorii větších motorů pětiválec 2.5 TFSI. V roce 2019 se změnilo rozdělení motorů do kategorií podle výkonu místo zdvihového objemu. Na stupně vítězů se tak vrátil dvoulitrový čtyřválec.

Zkratka TFSI symbolizuje přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování, což je kombinace, kterou značka Audi zavedla do velkosériové výroby v roce 2004 jako první výrobce automobilů na světě. S prvním motorem 2.0 TFSI, který poháněl model A3 Sportback, zahájila značka svou strategii "downsizingu", tedy snižování zdvihového objemu ve spojení s přeplňováním. V roce 2007 následovala nová generace motorů s interním označením EA (Entwicklungsauftrag - vývojový úkol) 888, která byla koncipována pro globální trhy. Tento motor byl vyráběn v maďarském závodě Győr, v čínském Ta-lienu a dalších výrobních závodech.

Globální motor je vhodný pro podélné uložení ve větších modelech Audi i pro uložení napříč, a to i v modelech koncernových značek Volkswagen, Škoda a SEAT. Konstrukce je průběžně optimalizována zaváděním inovativních technických řešení. Aktuální verze čtyřválce se vyznačuje zejména hospodárnými technologiemi Audi. Speciální spalovací proces s interním označením "B cyklus" je koncipován pro částečné zatížení, které v praktickém provozu převažuje. Při klidném stylu jízdy dosahuje 2.0 TFSI hospodárnosti maloobjemového motoru, při sportovní jízdě nabízí dynamiku velkého agregátu.

V současnosti pohání jednotka 2.0 TFSI mnoho verzí deseti modelových řad Audi. Jednotlivé varianty poskytují nejvyšší výkon až 180 kW (245 k). A úspěšný příběh pokračuje. Na Ženevském autosalonu 2019 představila značka Audi mimo jiné Q5 v hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení* - 2.0 TFSI v tomto případě spolupracuje s výkonným elektromotorem. Další oblastí využití tohoto čtyřválce jsou modely g-tron* střední třídy, které spalují zemní plyn (CNG), resp. Audi e-gas - palivo, které Audi vyrábí ve velkých množstvích trvale udržitelným způsobem ve vlastních provozech.

 

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů
(Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 a třídy hospodárnosti se liší v závislosti na zvolené kombinaci kol a pneumatik)

Audi Q5 TFSI e
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 2,4 - 2,1;
kombinované emise CO2 v g/km: 53 - 46

Audi A4 Avant g-tron
Kombinovaná spotřeba CNG v kg/100 km: 4,1 - 3,9;
kombinované emise CO2 v g/km: 113 - 105

Audi A5 Sportback g-tron
Kombinovaná spotřeba CNG v kg/100 km: 4,1;
kombinované emise CO2 v g/km: 113 - 104

Pro co nejlepší webový zážitek
Tyto webové stránky používají cookies tak, aby umožnili co nejpříjemnější uživatelský přístup. Pokračováním v používání těchto našich webových stránek souhlasíte s používáním našich cookies (nezbytných základních cookies). Cookies podléhající povinnému schválení (analytické soubory cookie, funkční soubory cookie, soubory cookie pro osobní obsah) budou nastaveny až po jejich aktivaci. Pokud souhlasíte s používáním cookies, naši partneři (poskytovatelé cookies a IT služeb) zpracují Vaše identifikační údaje. Za tyto webové stránky a soubory cookie odpovídá společnost Porsche Česká republika s.r.o. Další informace o použitých cookies a jejich deaktivaci naleznete v
Povolit všechny cookies