Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Rozumím
Audi novinky

Supersportovní gran turismo ve stylu kupé: Nové Audi RS 7 Sportback

10.09.Tue, 10 Sep 2019 00:00:00 +0200

Druhá generace modelu Audi RS 7 Sportback (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,6 - 11,4; kombinované emise CO2 v g/km: 265 - 261) je ještě originálnější než dosud. Audi Sport GmbH představuje na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem poprvé pětimístný model RS 7 Sportback s výrazně rozšířenou karoserií, zvýšeným výkonem a současně vysokou hospodárností díky částečně hybridnímu systému. Nové Audi RS 7 Sportback bude v Německu a dalších evropských zemích uvedeno do prodeje v závěru roku 2019. Základní cena je 121 000 eur. 

"RS 7 Sportback je naší interpretací čtyřdveřového supersportovního kupé v podobě automobilu kategorie gran turismo," říká Oliver Hoffmann, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH. "Našim zákazníkům, kteří oceňují vytříbený design, nabízíme výjimečné sportovní kupé s ještě širšími možnostmi pro každodenní použití a s enormními jízdními výkony."

 

Pokrokový: vnější design 

Nové Audi RS 7 Sportback vyvolá již na první pohled dojem nevšední stability. Široké podběhy kol umocňují mimořádný sportovní charakter supersportovního modelu. Nápadná šířka přitom není optickým klamem - s šířkou 1950 milimetrů v úrovni předních blatníků je vůz o 20 milimetrů na každé straně širší než Audi A7 Sportback. Nový model RS 7 Sportback sice sdílí s karoserií výchozího modelu siluetu připomínající kupé, ale společné mají pouze čtyři díly: kapotu, střechu, přední dveře a zadní výklopné víko. Specifický vnější design RS propůjčuje 5009 milimetrů dlouhému automobilu pro cestování ve velkém stylu zcela odlišný charakter.

Příď nového modelu RS 7 Sportback nese nízkou a širokou masku chladiče Singleframe bez barevně odlišeného rámečku. Mřížka masky chladiče se specifickou trojrozměrnou voštinovou strukturou RS je leskle černá. Výrazné otvory pro přívod vzduchu na přídi s leskle černými vertikálními aerodynamickými plochami umocňují agresivní vzhled. Spodní část přídě zřetelně zakončuje horizontální lišta.

Profil nového modelu Audi RS 7 Sportback (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,6 - 11,4; kombinované emise CO2 v g/km: 265 - 261) charakterizují klenuté plochy, připomínající dobře trénované svaly, a ostré, napjaté linie. Nízko položená ramenní linie snižuje vizuální těžiště a k zádi stoupající spodní linie bočních oken vyvolává dojem dynamiky již u stojícího vozu. Specifické boční prahy RS s černými lištami vizuálně umocňují nesmírnou touhu supersportovního Sportbacku po pohybu.

Zadní partie s obloukovitým tvarem odtokové hrany a světelným pruhem, spojujícím zadní svítilny, patří mezi charakteristické rozpoznávací znaky modelu  RS 7 Sportback. Při rychlosti jízdy 100 km/h se ze zadního výklopného víka vysune spoiler. Výfuková soustava RS ústí do velkoryse dimenzované oválné koncovky v barvě chromu na každé straně, uložené ve specifickém nárazníku RS se zadním difuzorem a leskle černými stylistickými prvky. Nový model RS 7 Sportback je sériově vybaven světlomety LED. Na přání dodávané světlomety RS Matrix LED s laserovými zdroji světla a tmavě tónovanými vnitřními plochami disponují společně se zadními svítilnami LED dynamickými ukazateli směru a při odemykání i zamykání se rozsvěcují ve specifickém sledu RS.

 

Výkony motoru V8: pohon

Motor 4.0 TFSI poskytuje v novém modelu Audi RS 7 Sportback nejvyšší výkon 441 kW (600 k) a maximální točivý moment 800 N.m, který je dostupný v širokém rozsahu otáček od 2050 do 4500 1/min. Supersportovní Sportback zvládne sprint z nuly na 100 km/h za pouhých 3,6 sekundy. Další akceleraci učiní přítrž elektronický omezovač při 250 km/h. Na přání dodávaný dynamický paket zvýší nejvyšší rychlost na 280 km/h, dynamický paket plus dokonce až na 305 km/h.

Díky částečně hybridnímu systému (MHEV) s 48V hlavní elektrickou sítí snoubí jednotka 4.0 TFSI mimořádné výkony s vysokou úrovní hospodárnosti. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče dokáže při mírném zpomalování rekuperovat kinetickou energii (výkon až 12 kW) a ukládat ji po přeměně na elektrickou energii do lithium-iontového akumulátoru. Pokud řidič uvolní pedál plynu v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h, vybere řídicí jednotka poháněcí soustavy jednu ze dvou možností: V závislosti na jízdní situaci a nastavení systému Audi drive select získává model RS 7 Sportback zpět kinetickou energii, nebo jede po dobu až 40 sekund setrvačností s vypnutým motorem. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče při sešlápnutí pedálu plynu motor znovu spustí. Technologie MHEV umožňuje aktivovat systém start-stop již od 22 km/h. V každodenním provozu je díky tomu možné snížit spotřebu paliva až o 0,8 litru na 100 kilometrů.

Systém deaktivace válců cylinder on demand (COD) je dalším modulem, který přispívá k hospodárnosti. Při nízkém až středním zatížení a otáčkách a při zařazených vyšších převodových stupních jsou deaktivovány válce 2, 3, 5 a 8 vypnutím vstřikování a zapalování a uzavřením sacích a výfukových ventilů. Při provozu na čtyři válce pracují aktivní válce v oblastech s vyšším zatížením a účinností, zatímco deaktivované válce se pohybují jako vzduchové pružiny dalekosáhle beze ztrát. Jakmile řidič sešlápne pedál plynu, jsou tyto válce okamžitě znovu aktivovány. Tyto změny jsou vždy otázkou pouhých několika milisekund a pro řidiče i cestující jsou prakticky nepostřehnutelné.

Čtyřlitrový motor vytváří sportovně výrazný zvuk vidlicového osmiválce. Řidič si může intenzitu zvukového projevu motoru nastavit v systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Na přání dodávaná sportovní výfuková soustava RS s černými koncovkami zajišťuje ještě intenzivnější zvuk. V individualizovatelných režimech RS1 a RS2 rozhoduje zákazník sám o tom, zda má být zvuk sportovní nebo vyvážený. 

Sériově dodávaná osmistupňová převodovka tiptronic s optimalizovanými dobami řazení a novou funkcí Launch Control předává hnací sílu motoru 4.0 TFSI trvalému pohonu všech kol quattro. Točivý moment je rozdělován mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 prostřednictvím výhradně mechanického mezinápravového diferenciálu. Dojde-li na jednom kole k prokluzu, je větší točivý moment automaticky přenášen na nápravu s lepší trakcí. Dopředu může směřovat až 70 procent, dozadu až 85 procent.

Selektivní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola optimalizuje agilní a bezpečné jízdní vlastnosti nového modelu RS 7 Sportback. Tato funkce mírně přibrzdí vnitřní kola při průjezdu zatáčkou ještě dřív, než dojde k jejich prokluzu. Sportovní diferenciál quattro dynamického paketu a dynamického paketu plus, dodávaného na přání, rozděluje hnací sílu při dynamickém průjezdu zatáčkou podle potřeby mezi jednotlivá zadní kola, a vylepšuje tak trakci, stabilitu a dynamiku.

 

Agilita sériově: podvozek

Podélné a příčné síly, působící na přední a zadní nápravu, jsou u nového modelu RS 7 Sportback (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,6 - 11,4; kombinované emise CO2 v g/km: 265 - 261) odděleně zachycovány pětiprvkovým zavěšením. Většina ramen je stejně jako pomocné rámy náprav vyrobena z hliníkové slitiny. Rozchod kol je 1668 milimetrů vpředu a 1650 milimetrů vzadu.

Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení adaptive air suspension RS s elektronicky řízenými tlumiči se vyznačuje specifickou charakteristikou RS a díky novému modulu vzduchových pružin s tuhostí, zvýšenou o 50 procent, umožňuje novému modelu RS 7 Sportback poprvé dosažení nejvyšší rychlosti až 305 km/h. Sportovní podvozek RS se vzduchovým odpružením lze nastavit ve třech režimech a jeho součástí je automatické udržování stálé světlé výšky. Karoserie nového modelu RS 7 Sportback má v normální poloze o 10 milimetrů nižší světlou výšku než Audi A7 Sportback se sériovým podvozkem. Od rychlosti 120 km/h se sníží o dalších 10 milimetrů. Režim lift naopak zvýší světlou výšku vozidla při pomalé jízdě o 20 milimetrů. Mimořádně široký rozsah nastavení sportovního podvozku RS se vzduchovým odpružením dává řidiči svobodný výběr mezi komfortem na dlouhých cestách a maximálními výkony.

Alternativou je sportovní podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control (DRC). Podvozek je vybaven ocelovými pružinami a třístupňově nastavitelnými tlumiči, které jsou diagonálně vzájemně propojeny olejovým potrubím s centrálně umístěným ventilem. Při rychlém průjezdu zatáčkou ovlivňují ventily průtok oleje v tlumiči vnějšího předního kola, a to tak, že minimalizují nežádoucí náklon karoserie v příčném i podélném směru. RS 7 Sportback má díky tomu ještě těsnější spojení s vozovkou a lepší ovladatelnost. Nová generace tlumičů s integrovaným ovládacím ventilem umožnila výrazně zvětšit rozdíly mezi nastaveními v jednotlivých režimech systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.

Nový model RS 7 Sportback (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,6 - 11,4; kombinované emise CO2 v g/km: 265 - 261) je sériově vybaven progresivním řízením se sportovně strmým převodem. Sportovní gran turismo může mít na přání dynamické řízení všech kol. V tomto případě je dynamické řízení na přední nápravě, které používá bezstupňovou harmonickou převodovku, kombinováno s odděleným řízením zadních kol prostřednictvím vřetenového pohonu a spojovacích tyčí. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčejí až o pět stupňů v opačném směru než přední kola. Tím se zmenší průměr otáčení až o jeden metr. RS 7 Sportback je díky tomu v městském provozu a ostrých zatáčkách ještě agilnější. Ve středních a vyšších rychlostech se zadní kola natáčejí až o dva stupně ve stejném směru jako přední, což podporuje stabilitu zejména při rychlých změnách směru.

Řidič může měnit charakter svého vozu RS 7 Sportback prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Na výběr má šest jízdních režimů: comfort, auto, dynamic, efficiency  a individuálně konfigurovatelné specifické režimy RS1 a RS2, které lze aktivovat přímo tlačítkem "RS-MODE" na volantu. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select ovlivňuje mimo jiné řízení motoru a převodovky, posilovače řízení, podvozku, dynamického řízení všech kol, sportovního diferenciálu quattro, zvuku motoru i činnost automatické klimatizace. V režimu RS2 může řidič přepnout stisknutím tlačítka do sportovního módu také elektronicky řízený stabilizační systém ESC. 

Nový model RS 7 Sportback je sériově vybaven 21" koly z lehké slitiny s desetipaprskovým hvězdicovým designem a pneumatikami rozměru 275/35. Na přání nabízí Audi Sport specifická 22" kola RS s 5 paprsky do V ve strukturálním designu. Stříbrná, matně titanová s leštěnými plochami nebo lesklá, antracitově černá kola jsou opatřena pneumatikami rozměru 285/30. Třmeny brzdové soustavy RS s odvrtávanými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením (průměr 420 milimetrů vpředu, 370 milimetrů vzadu) jsou sériově lakovány černou barvou, na přání červenou. Na přání dodávané keramické brzdy RS disponují třmeny šedými, červenými nebo modrými. Jejich kotouče mají průměr 440 milimetrů (vpředu) a 370 milimetrů (vzadu). Nově vyvinutá keramická brzdová soustava RS má celkem o 34 kilogramů nižší hmotnost než ocelová verze, a tím snižuje neodpružené hmoty.

 

Sportovní a zaměřený na budoucnost: interiér 

Minimalismus a sportovní detaily patří mezi ústřední motivy vnitřního designu nového modelu Audi RS 7 Sportback. Podobně jako u vnějšího designu kombinuje designérský styl svalnatě napnuté plochy s jasnými konturami. Řidič a spolujezdec vpředu si užívají velkorysého prostoru, který plynule přechází do futuristických uživatelských ploch. Horní displej systému MMI touch response je téměř neznatelně začleněn do okolních černých ploch. Ukazatel "RS Monitor" poskytuje řidiči na přání přehled o provozních teplotách komponentů poháněcího ústrojí, maximálních hodnotách zrychlení, tlaku v pneumatikách a jejich teplotě. Speciální ukazatele RS na digitálním panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit informují o tlaku v pneumatikách, točivém momentu, výkonu, teplotě motorového oleje, plnicím tlaku, naměřených časech na závodním okruhu a naměřených hodnotách podélného i příčného zrychlení. Při dosažení nejvyšších otáček je řidič vizuálně vyzván k zařazení vyššího převodového stupně. Na přání dodávaný průhledový displej RS nabízí rovněž několik grafických zobrazení ve specifickém stylu RS.

Dole zploštělý sportovní volant RS, obšitý perforovanou kůží s novými velkými pádly RS z hliníku pro manuální řazení, disponuje multifunkčními tlačítky. Nápisy RS a RS 7 naleznou cestující v interiéru na volantu, sedadlech a osvětlených prahových lištách vpředu. Při otevřených dveřích vpředu a vzadu se na vozovku promítá emblém Audi Sport.

Sportovní sedadla RS, čalouněná kombinací černá perleťová kůže Nappa/Alcantara, mají v sériové výbavě reliéfní logo RS a kosočtvercové prošívání. Ještě sportovnější alternativou jsou na přání dodávaná sportovní sedadla RS čalouněná perforovanou kůží Valcona s prošíváním ve voštinovém vzoru a reliéfním logem RS. Jejich perforování umožňuje poprvé také odvětrávání. Dva stylistické pakety RS, červený nebo šedý, vnášejí do interiéru svěží barvu. Kontrastní prošívání zdobí věnec volantu, manžetu páky voliče převodovky a kolenní opěrky z Alcantary. Paket završují bezpečnostní pásy s barevným lemováním a podlahové rohože RS. Další možnosti individualizace interiéru nabízejí na přání dodávaná ozdobná obložení z přírodního šedohnědého dřeva nebo matného hliníku.

Nový model RS 7 Sportback (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,6 - 11,4; kombinované emise CO2 v g/km: 265 - 261) poskytuje v porovnání s předchůdcem ještě vyšší úroveň funkčnosti. Audi Sport nabízí čtyřdveřové gran turismo poprvé také se třemi sedadly vzadu. Sportovní čtyřmístná verze se dvěma sedadly vzadu je i nadále k dispozici. Zavazadlový prostor má objem 535 litrů, který lze sklopením dělených opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1390 litrů. Dlouhé zadní výklopné víko má elektrický pohon již v sériové výbavě. Na přání je ve spojení s komfortním klíčkem k dispozici ovládání zadního víka senzorem, který detekuje specifický pohyb nohy.

 

Nejlepší výbava: informační, zábavní a asistenční systémy, barvy a materiály

Audi Sport nabízí pro nový model RS 7 Sportback rozsáhlou výbavu v oblastech komfortu, konektivity a asistenčních systémů. Atletické gran turismo díky tomu kombinuje nekompromisní sportovní zaměření s neomezenými možnostmi pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Vůz přitom řidiče podporuje v mnoha situacích. K dispozici je více než 30 asistenčních systémů - včetně adaptivního asistenta řízení, asistenta pro průjezd křižovatkou, asistenta pro změnu jízdního pruhu, upozorňování na obrubník a prostorového kamerového systému.

Paleta laků pro nový model Audi RS 7 Sportback zahrnuje třináct barev, včetně dvou specifických barevných odstínů RS, šedá Nardo a černá Sebring s krystalickým efektem, a pěti nabízených laků s matnou povrchovou úpravou. Kryty vnějších zpětných zrcátek mohou být  černé, v barvě karoserie nebo z matného hliníku. Stylistické pakety s ozdobnými prvky z matného hliníku, uhlíkového kompozitu nebo s černou povrchovou úpravou změní vzhled svislých lišt, horizontální přední lišty, prahových lišt, okenních lišt a lišty na zadním difuzoru. Kruhy Audi a nápisy RS vpředu a vzadu mohou být na přání rovněž leskle černé ve spojení se stylistickým paketem s černými ozdobnými prvky nebo s díly z uhlíkového kompozitu. Rozmanitý sortiment Audi exclusive nabízí mnoho dalších možností individualizace.

Cena pro český trh ještě nebyla stanovena. 

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Rozumím