-
Vyhledávání
Více sportovnosti, více síly, více potěšení z jízdy: Audi S3 Sportback a S3 Limuzína
11.08.2020
Značka Audi založila před 20 lety tržní segment sportovních prémiových
kompaktních vozů prvním modelem S3**. Nyní představuje novou generaci - v
karosářských verzích S3 Sportback** a S3 Limuzína**. Jejich motor 2.0 TFSI
poskytuje nejvyšší výkon 228 kW (310 k) a maximální točivý moment 400 N.m. Oba
modely (S3 Sportback: kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,4*; kombinované
emise CO2 v g/km: 170 - 169*; S3 Limuzína: kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km:
7,3-7,2*; kombinované emise CO2 v g/km: 166 - 165*) zrychlí z nuly na 100 km/h za
4,8 sekundy. Hnací sílu přenáší suverénně na vozovku sedmistupňová převodovka S
tronic, inteligentně řízený pohon všech kol quattro a specifický sportovní podvozek
S, na přání s elektronicky řízenými tlumiči. Technicky vyspělý charakter modelů
S3** završuje mnoho dalších novinek - například koncept ovládání, informační a
zábavní systémy nebo asistenční funkce.
Silný charakter: Design a osvětlení
Nové modely S3** dávají svůj dynamický charakter najevo na první pohled. Přídi
dominuje maska chladiče Singleframe s mřížkou, tvořenou velkými kosočtvercovými
prvky, ve spojení s působivými otvory pro přívod vzduchu. Kryty vnějších zpětných
zrcátek zaujmou lesklou povrchovou úpravou v odstínu hliníku. Od světlometů až k
zadním svítilnám probíhá bez přerušení výrazná ramenní část karoserie. Plochy pod
ní jsou konkávně klenuté. Tento nový motiv v designu značky Audi zvýrazňuje podběhy
kol. Nové modely S3 Sportback** a S3 Limuzína** se na přání dodávají se světlomety
Matrix LED. Jejich pixelové pole z 15 segmentů LED zajišťuje funkci digitálních
světel pro denní svícení. Deset z uvedených segmentů přitom vytváří dvě vertikální
linie. Při pohledu zezadu umocňuje sportovní vzhled vozu velký difuzor ve spojení
se čtyřmi koncovkami výfukové soustavy.
Výkonný: Pohon
Nové modely S3 (S3 Sportback: kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,4*;
kombinované emise CO2 v g/km: 170 - 169*; S3 Limuzína: kombinovaná spotřeba paliva
v l/100 km: 7,3-7,2*; kombinované emise CO2 v g/km: 166 - 165*) velmi dynamicky
pohání jednotka 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 228 kW (310 k) a maximálním točivým
momentem 400 N.m. Vynikající plnění válců zajišťují systémy ze světa high-tech,
jakým je například Audi valvelift system (AVS), který podle provozních podmínek
mění zdvih výfukových ventilů. K vysoké účinnosti a hospodárnosti přispívá systém
řízení provozní teploty. Oba modely (S3 Sportback: kombinovaná spotřeba paliva v
l/100 km: 7,4*; kombinované emise CO2 v g/km: 170 - 169*; S3 Limuzína: kombinovaná
spotřeba paliva v l/100 km: 7,3-7,2*; kombinované emise CO2 v g/km: 166 - 165*)
zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy a nenuceně dosáhnou elektronicky omezené
nejvyšší rychlosti 250 km/h. Prostřednictvím sériově dodávaného systému Audi drive
select může řidič zvýšit intenzitu zvukového projevu výkonného přeplňovaného
čtyřválce.
Extrémně rychle řadící sedmistupňová převodovka S tronic s funkcí setrvačné jízdy
přenáší hnací sílu na vozovku ve spolupráci s pohonem všech kol quattro.
Hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka před zadní nápravou rozděluje točivý
moment variabilně mezi přední a zadní nápravu v závislosti na provozních
podmínkách. Vůz díky tomu nabízí kombinaci vysoké úrovně dynamiky a stability s
hospodárností a potěšením z jízdy. Řízení systému pohonu má na starosti modulární
systém řízení jízdní dynamiky. Tento nový systém síťově propojuje pohon všech kol
quattro s elektronicky řízeným stabilizačním systémem a na přání dodávanými
elektronicky řízenými tlumiči.
Dynamický: Podvozek
Podvozek se čtyřprvkovou zadní nápravou a progresivním řízením nabízí již v sériové
výbavě nejlepší předpoklady pro mimořádné potěšení z jízdy. Karoserie má o 15
milimetrů nižší světlou výšku. Na přání montuje Audi sériově dodávaný sportovní
podvozek S také s elektronicky řízenými tlumiči. Ventily v tlumičích regulují
průtok oleje. Tím se jejich charakteristika individuálně a kontinuálně přizpůsobuje
podmínkám na vozovce, jízdním situacím a požadavkům řidiče během tisícin sekundy.
Rozsah mezi krajními nastaveními pro mimořádně komfortní či nekompromisně
dynamickou jízdu je ještě širší než u předchůdce. Intenzivní a spontánní
zpomalování zaručuje nový elektrický brzdový posilovač. Všechny čtyři kotoučové
brzdy mají vnitřní chlazení. Audi montuje sériově černé, na přání červené brzdové
třmeny. Modely S3** jezdí sériově na 18" kolech, na přání mají ráfky průměr 19
palců.
Velkorysý: Prostorový koncept
V porovnání s předchůdci mají nové modely S3** větší vnější rozměry. Karosářské
verze Sportback** a Limuzína** jsou o tři, resp. čtyři centimetry delší a v obou
případech o tři centimetry širší. Pětidveřová verze má vnější délku 4,34 metru, u
čtyřdveřové je to 4,50 metru. Co se týče vnější šířky (1,82 metru), vnější výšky
(1,43 metru) a rozvoru náprav (2,64 metru), jsou obě karosářské varianty až na
minimální rozdíly identické. Cestující mají v interiéru k dispozici větší šířku v
úrovni ramen a loktů. Zavazadlový prostor modelu S3 Sportback** nabízí v závislosti
na poloze zadních sedadel objem 325 až 1145 litrů, u Limuzíny** je to 370
litrů.
Sportovní: Interiér
Výrazně sportovní design nových modelů S3** pokračuje v interiéru - mimo jiné
novou, kompaktní pákou voliče sedmistupňové převodovky S tronic, ozdobným obložením
z hliníku nebo uhlíkového kompozitu a klikami dveří, jejichž design připomíná
tvarové řešení světlometů. Přístrojová deska je zaměřena na řidiče. Výrazné výdechy
ventilační soustavy tvoří jeden celek s clonou nad panelem přístrojů, čímž umocňují
sportovní charakter. Sériově dodávané digitální přístroje se zobrazují na 10,25"
displeji. Alternativně je na výběr digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit a
jeho verze "plus" - v obou případech se používá displeji s úhlopříčkou 12,3 palce.
Varianta plus nabízí navíc tři různé módy zobrazování. Na přání dodávaný paket
dekoračního osvětlení plus vytváří za tmy ušlechtilé světelné efekty. Nově vyvinutá
sportovní sedadla mají v sériové výbavě čalounění vyrobené z velké části z
recyklovaných lahví PET a zvýrazněným stylovým kontrastním prošíváním.
Uprostřed přístrojové desky má své místo 10,1" dotykový displej, vložený do velké
plochy s černou povrchovou úpravou. Displej rozpoznává ručně psaná písmena a
poskytuje akustickou zpětnou vazbu. Další sériově dodávanou možností pro ovládání
informačního a zábavního systému jsou hlasové pokyny včetně formulací z hovorového
jazyka. Na přání dodává Audi průhledový displej.
Nová generace: Informační a zábavní systém
Ovládací koncept MMI nových modelů S3** vychází z třetí generace modulární
platformy informačních a zábavních systémů (MIB 3). Jeho výhodou je desetinásobný
výpočetní výkon oproti předchůdci. Základem konektivity je rychlé připojení k
internetu LTE Advanced a integrovaný hotspot WLAN. Plánování trasy je flexibilní a
přesné. Navigační systém nabízí předpovědi vývoje dopravní situace, satelitní
fotografie Google Earth s vysokým rozlišením a informace o plynulosti dopravy.
Individuální nastavení, jako například často zadávané cíle nebo preferovaný režim
klimatizace, lze ukládat do až šesti uživatelských profilů.
Mezi internetové služby Audi connect patří mimo jiné služby Car-to-X, které
pomáhají vyhledávat parkovací místa v ulicích nebo projíždět městy, jakým je
Düsseldorf či Ingolstadt, "na zelené vlně" díky komunikaci se semafory. Konektivita
mezi novými modely Audi S3 a chytrým telefonem uživatele běží bezplatně
prostřednictvím aplikace myAudi App, ale také prostřednictvím systémů Apple Car
Play, Android Auto a Audi phone box - v tomto případě se telefon propojí s anténou
vozidla a indukčně se nabíjí. Další funkcí je Audi connect key. Ta opravňuje k
odemknutí nebo uzamknutí vozidla a ke spuštění motoru pomocí chytrého telefonu
Android. Fanoušci HiFi ocení prémiový audiosystém Bang & Olufsen s ohromujícím
prostorovým zvukem.
Vždy po ruce: Asistenční systémy
Nové modely S3** dávají zřetelně najevo technické kompetence značky Audi také v
oblasti asistenčních systémů. Audi pre sense front, asistent pro vyhýbací manévry s
asistentem pro odbočování a asistent pro jízdu v jízdním pruhu jsou součástí
sériové výbavy - a pomáhají předcházet nehodám. Na přání se dodávají další
asistenční systémy, mezi něž patří asistent pro změnu jízdního pruhu, asistent pro
vystupování, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran a parkovací
asistent. Adaptivní asistent pro částečně automatizovanou jízdu zajišťuje řízení
vozidla v podélném i příčném směru. Udržuje konstantní rychlost jízdy a vzdálenost
od vpředu jedoucího vozidla. Kromě toho pomáhá řidiči drobnými zásahy do řízení.
Asistent pro hospodárnou jízdu podporuje řidiče v jeho snaze o snižování spotřeby
paliva.
Termíny: Uvedení na trh a ceny
Předprodej nových kompaktních modelů S3** začne v mnoha evropských zemích v srpnu
2020. První vozy zamíří k prodejcům na počátku října. České ceny ještě nebyly
stanoveny. Při uvedení na trh mohou zákazníci objednávat limitovanou edici "Edition
one". Její lakování v odstínu žlutá Python (Sportback) nebo červená Tango
(Limuzína) je doplněno černými ozdobnými prvky. Sériová výbava verze "Edition one"
zahrnuje rovněž 19" kola a sportovní sedadla čalouněná jemnou kůží Nappa se žlutým
kontrastním prošíváním. Audi S3, stejně jako všechny modely Audi, se
standardně dodává v České republice s prodlouženou zárukou na 4 roky / 120 000
kilometrů.
Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených
modelů
Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší v závislosti na
zvolené kombinaci kol a pneumatik
Audi S3 Sportback
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,4
kombinované emise CO2 v g/km: 170 - 169
Audi S3 Limuzína
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,3 - 7,2
kombinované emise CO2 v g/km: 166 - 165