Bernd Rosemeyer

Bernd Rosemeyer se narodil 14. října 1909 v Lingenu (Emsland). Vyučil se automobilovým mechanikem a svůj první motocyklový závod jel ve 21 letech. Po několikaleté velmi úspěšné kariéře se v březnu 1933 připojil k továrnímu týmu NSU, ale ještě na konci téhož roku přešel do závodního oddělení společnosti DKW v Zschopau. Jedním z jeho nejvýznamnějších triumfů té doby bylo jeho přispění k získání ceny Zlatý tým na Mezinárodní šestidenní soutěžní jízdě.

V říjnu roku 1934 dostal Rosemeyer po testování závodních vozů na okruhu Nürburgring smlouvu jako tovární jezdec společnosti Auto Union. Jeho první automobilový závod se konal 26. května 1934 na berlínském okruhu Avus: protože při kvalifikaci zajel čtvrtý nejrychlejší čas, startoval v závodě v první řadě! Během sezóny se několikrát umístil na druhé a třetí příčce až 29. září 1935 vyhrál svůj první závod ve vozech Auto Union. Při této příležitosti se také seznámil se svou budoucí manželkou, slavnou leteckou pilotkou Elly Beinhorn.

Triumfální rok 1936

V roce 1936 vyhrál Rosemeyer legendární závod v mlze na okruhu Nürburgring, Velkou cenu Německa a v období od 15. srpna do 27. září také každý z těchto pěti po sobě jdoucích závodů: Coppa Acerbo (Pescara), Velká cena Švýcarska v Bernu, závod do vrchu Schauinsland, Velká cena Itálie v Monze a závod do vrchu Feldberg. Mimo to byl prvním jezdcem, který zajel celé kolo okruhu Nürburgring pod 10 minut. V roce 1936 získal také mistrovské tituly v Německém šampionátu závodů do vrchu a silničních závodů a v Evropském šampionátu, který v roce 1935 vyhrál slavný jezdec Rudolf Caracciola.

Rekordní časy

Při pokusech o rychlostní rekord řídil v říjnu 1937 aerodynamické vozy značky Auto Union a jako prvnímu v historii se mu podařilo překonat na veřejné silnici rychlost 400 km/h (406 km/h). Při této příležitosti stanovil také akcelerační rekord (188,7 km/h - 1 km ze stání), který po mnoho let nebyl překonán. 28. ledna 1938 však Bernd Rosemeyer při pokusu o nový rychlostní rekord při jízdě rychlostí více než 430 km/h havaruje a umírá. Ještě dnes je považován za jednoho z největších německých automobilových závodníků všech dob.

Zavřít