Čtyři kruhy – Audi

Jedním z hlavních klíčů úspěchu stále mladé společnosti Auto Union bylo přesné přiřazení určitých segmentů trhu konkrétní značce tak, aby byla vytvořena vzájemně sladěná modelová řada. Pokud jde o značku Audi, v rámci této strategie byl vytvořen model Audi Front Type UW, což byl automobil střední třídy, ve kterém vůbec poprvé využil nový automobilový koncern výhody synergie.

Nejdůležitějším rysem nového modelu Audi byl pohon předních kol. V tomto případě byly zúročeny zkušenosti automobilky DKW, jejíž pohon předních kol byl přepracován, aby vyhovoval vozidlům střední třídy. Hnací jednotku tvořil dvoulitrový šestiválec Wanderer, který navrhl Ferdinand Porsche, a karoserie limuzíny pocházela z dílny Horch, zatímco kabriolet si vzal na starosti renomovaný drážďanský výrobce karoserií Gläser.

Model Audi Front Type UW, kde označení "UW" znamená, že jedná o typ U s motorem Wanderer, se dostal do výroby na jaře roku 1933. O rok později byla výroba automobilky Audi přesunuta do nedaleké továrny Horch, aby se ve stávajícím závodě Audi vytvořila kapacita pro výrobu modelů DKW s pohonem předních kol, po kterých neustále rostla poptávka. V roce 1935 byl na Berlínském autosalonu představen technicky vylepšený model Audi Front 225 osazený zdokonaleným 2,3litrovým motorem Wanderer, který zůstal ve výrobě až do roku 1938. Také jeho nástupce, Audi 920, vykazoval zřetelné rysy stavebnicového systému. Jak podvozek (nyní opět s konvenčním pohonem zadních kol), tak i moderně řešená karoserie, se v mnoha aspektech podobaly šestiválcovému modelu Wanderer typu W 23. Tento elegantní vůz byl vybaven řadovým šestiválcem značky Horch s rozvodem OHC, zatímco jeho zadní odpružení využívalo princip plovoucí nápravy DKW. První kusy nového modelu opustily továrnu Horch automobilky Auto Union v prosinci 1938. Během krátké chvíle začal model Audi 920 slavit úspěchy a stal se na trhu velmi žádaným zbožím.

Nicméně, s vypuknutím druhé světové války byl úspěch značky přerušen. Výroba osobních vozidel byla v tu dobu omezena na úplné minimum a naopak se posilovala výroba armádních produktů. K tomuto účelu byli využíváni nucení dělníci, vězni z koncentračních táborů a váleční zajatci. V dubnu 1940 sjelo z výrobní linky poslední Audi, se kterým na čtvrt století výroba osobních automobilů Audi utichla.

Zavřít