-
Vyhledávání
Při sloučení čtyř automobilek, Audi, DKW, Horch a Wanderer, v rámci společnosti Audi Union, ke kterému došlo 29. června 1932, byla z legálních důvodů zvolena jako centrála společnost Zschopauer Motorenwerke / DKW. Dokonce i ředitelství nového koncernu Auto Union a.s. sídlilo v letech 1932 - 1936 v administrativní budově společnosti DKW ve městě Zschopau, odkud se před koncem roku 1936 přestěhovalo do Saské Kamenice.
Stejně jako hráli Rasmussen a jeho továrna na motory Zschopauer zásadní roli při založení společnosti Auto Union AG, byly produkty DKW nesmírně důležité pro ekonomický rozvoj nové skupiny. Motocykly a automobily DKW se svými typickými dvoutaktními motory vyplnily poptávku ve spodní části trhu (cenové rozpětí se pohybovalo v rozmezí 345 - 3 400 říšských marek) a tvořily velkoobjemovou modelovou řadu společnosti Auto Union.
Motocykly DKW byly produkované v tak vysokém množství, že se společnost Auto Union v roce 1937 stala s 55 470 vyrobenými motocykly největším výrobcem motocyklů na světě. Tento titul získal závod Zschopauer ostatně již v roce 1928.
Další důležitou část výroby představovaly stacionární motory DKW, které byly nabízeny v neuvěřitelně širokém rozsahu a mohly se pochlubit ohromnou všestranností (uplatnění našly v zemědělství, při stavbě silnic, v hasičské a vojenské technice a v úřadech).
Produkty značky DKW byly považovány za praktické, spolehlivé, hospodárné a výkonné. Z technického hlediska se automobilka v Zschopau prokázala jako inovativní průkopník v oblasti dvoutaktních motorů, pohonu předních kol a stavby karoserií (dřevěné a plastové karoserie). Tento průkopnický duch inspiroval k využívání inovačního potenciálu také společnost Auto Union a.s., která po roce 1936 založila v Saské Kamenici centrální konstruktérskou kancelář (ZKB) a testovací centrálu (ZVA) pro všechny značky společnosti Auto Union.
Produkce vozů DKW v rámci výrobní aliance byla mistrovským kouskem logistiky: motory byly vyráběny v mateřském závodě v Zschopau, zatímco karoserie pocházely z karosárny DKW sídlící v berlínské Špandavě, kde se zároveň stavěly i čtyřválcové modely s pohonem zadních kol. Díly pro modely s pohonem předních kol se vyráběly v továrně Audi sídlící v Cvikově.
Koncem 30. let minulého století zajistila značka DKW prostřednictvím modelu DKW F 9 společnosti Auto Union nezbytný potenciál k čelení konkurenci v podobě "lidového vozu Volkswagen" KdF-Wagen. Díky tomu měla společnost Auto Union jako jediná automobilka v Německu odpověď na tento model značky Volkswagen.
Po válce pomohly mnohokrát osvědčené produkty DKW společnosti Auto Union s.r.o., která nově vznikla v západním Německu, znovu se postavit na nohy a obnovit tradici, která začala ve východoněmeckém Sasku.
Kombinovaná spotřeba: 3,7-5,4 l/100 km
Kombinované emise CO2: 98-143 g/km
Kombinovaná spotřeba: 3,7-5,4 l/100 km
Kombinované emise CO2: 98-143 g/km
Kombinovaná spotřeba: 6,1-6,2 l/100km
Kombinované emise CO2: 160-162 g/km
Kombinovaná spotřeba*: 11,5 - 11,6 l/100 km
Kombinované emise CO2*: 263 - 265 g/km
Kombinovaná spotřeba: 9,5-10,1 l/100km
Kombinované emise CO2: 216-228 g/km
Kombinovaná spotřeba: 9,6-10,1 l/100km
Kombinované emise CO2: 218-229 g/km
© 2023. Porsche Česká republika s.r.o. | Všechna práva vyhrazena.
Uváděné ceny jsou pouze orientační, doporučené importérem značky Audi (Porsche Česká republika s.r.o.), včetně DPH a nejsou nabídkou ve smyslu ust. § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Aktuální cenu a specifikaci vybraného modelu Vám na požádání sdělí Váš autorizovaný prodejce vozů Audi. Fotografie jsou pouze ilustrativní a vyobrazené vozy mohou obsahovat prvky příplatkové výbavy.