Stejně jako hráli Rasmussen a jeho továrna na motory Zschopauer zásadní roli při
založení společnosti Auto Union AG, byly produkty DKW nesmírně důležité pro
ekonomický rozvoj nové skupiny. Motocykly a automobily DKW se svými typickými
dvoutaktními motory vyplnily poptávku ve spodní části trhu (cenové rozpětí se
pohybovalo v rozmezí 345 - 3 400 říšských marek) a tvořily velkoobjemovou modelovou
řadu společnosti Auto Union.
Motocykly DKW byly produkované v tak vysokém množství, že se společnost Auto Union
v roce 1937 stala s 55 470 vyrobenými motocykly největším výrobcem motocyklů na
světě. Tento titul získal závod Zschopauer ostatně již v roce 1928.
Další důležitou část výroby představovaly stacionární motory DKW, které byly
nabízeny v neuvěřitelně širokém rozsahu a mohly se pochlubit ohromnou všestranností
(uplatnění našly v zemědělství, při stavbě silnic, v hasičské a vojenské technice a
v úřadech).
Produkty značky DKW byly považovány za praktické, spolehlivé, hospodárné a výkonné.
Z technického hlediska se automobilka v Zschopau prokázala jako inovativní
průkopník v oblasti dvoutaktních motorů, pohonu předních kol a stavby karoserií
(dřevěné a plastové karoserie). Tento průkopnický duch inspiroval k využívání
inovačního potenciálu také společnost Auto Union a.s., která po roce 1936 založila
v Saské Kamenici centrální konstruktérskou kancelář (ZKB) a testovací centrálu
(ZVA) pro všechny značky společnosti Auto Union.
Produkce vozů DKW v rámci výrobní aliance byla mistrovským kouskem logistiky:
motory byly vyráběny v mateřském závodě v Zschopau, zatímco karoserie pocházely z
karosárny DKW sídlící v berlínské Špandavě, kde se zároveň stavěly i čtyřválcové
modely s pohonem zadních kol. Díly pro modely s pohonem předních kol se vyráběly v
továrně Audi sídlící v Cvikově.
Koncem 30. let minulého století zajistila značka DKW prostřednictvím modelu DKW F 9
společnosti Auto Union nezbytný potenciál k čelení konkurenci v podobě "lidového
vozu Volkswagen" KdF-Wagen. Díky tomu měla společnost Auto Union jako jediná
automobilka v Německu odpověď na tento model značky Volkswagen.
Po válce pomohly mnohokrát osvědčené produkty DKW společnosti Auto Union s.r.o.,
která nově vznikla v západním Německu, znovu se postavit na nohy a obnovit tradici,
která začala ve východoněmeckém Sasku.