Čtyři kruhy – Horch

Závod Horch v Cvikově zůstal věrný hlavní zásadě svého zakladatele Augusta Horcha, jehož cílem bylo stavět pouze výkonná a vysoce kvalitní vozidla. Automobily značky Horch zaujímaly v německém automobilovém průmyslu již od samého počátku vedoucí pozici.

V roce 1920 bylo přistoupeno k rozsáhlými výrobním opatřením, jejichž úkolem bylo zavést mnohem ekonomičtější sériovou výrobu. Od uvedení prvního německého osmiválcovým vozidla na podzim roku 1926 představovaly produkty značky Horch špičku německého automobilového průmyslu. Ačkoliv se do této chvíle automobilka Horch zabývala výrobou čtyřválcových modelů, nyní se začala soustředit výhradně na velké, reprezentativní osmiválcové vozy.

Model Horch 8 se stal v německém automobilovém průmyslu synonymem důmyslné propracovanosti, vysoké kvality a špičkových technologií. Automobilka Horch si v té době zároveň vydobyla mezinárodní uznání. V roce 1932 si automobilka Horch ukrojila 44% podíl německého trhu s vozidly vybavenými motory se zdvihovým objemem vyšším než 4,2 litru.

Po založení společnosti Auto Union a.s. bylo zřejmé, že se bude značka Horch zaměřovat na luxusní segment. Mimo to se designérské oddělení automobilky Horch stalo designérským centrem pro všechny značky koncernu. Moderní výrobní technologie využívané automobilkou Horch se staly měřítkem pro všechny ostatní továrny v rámci koncernu.

Od roku 1933 byl program výroby automobilů Horch rozdělen na dvě větve, z nichž jedna se zaměřovala na výrobu velkých modelů s řadovými osmiválcovými motory, zatímco druhá se soustředila na malá vozidla s osmiválcovými agregáty uspořádanými do V. Vzhledem k bohaté luxusní výbavě modelů Horch bylo zřejmé, že budou nutné i výkonnější motory. Z toho důvodu byl vyvinut pětilitrový řadový osmiválec, který díky strměji koncipované vačkové hřídeli a vyšší kompresi nabízel výkon až 120 koní. Podobná opatření byla aplikována také na menší motor do V: u toho se v roce 1937 podařilo zvýšit výkon z původních 62 koní až na 82 koní. V roce 1939 bylo dosaženo dokonce výkonu 92 koní!

Také automobilka Horch měla smělé plány na rozšíření své modelové řady, které sahaly od nových motorů až po efektivnější design karoserie. Vzhledem k válce však zůstalo jen u několika výstavních kusů a zkušebních prototypů.

Od roku 1927 až do definitivního konce mírového období v roce 1940 bylo vyrobeno celkem kolem 42 000 osmiválcových modelů Horch. Pokud bychom přidali ještě vozidla vyráběná pro wehrmacht, jejichž výroba pokračovala až do roku 1942, zjistili bychom, že německou továrnu v Cvikově opustilo přibližně 70 000 vozů, což je číslo, kterému se žádný z německých konkurentů té doby nepřiblížil.

Zavřít
Pro co nejlepší webový zážitek
Tyto webové stránky používají cookies tak, aby umožnili co nejpříjemnější uživatelský přístup. Pokračováním v používání těchto našich webových stránek souhlasíte s používáním našich cookies (nezbytných základních cookies). Cookies podléhající povinnému schválení (analytické soubory cookie, funkční soubory cookie, soubory cookie pro osobní obsah) budou nastaveny až po jejich aktivaci. Pokud souhlasíte s používáním cookies, naši partneři (poskytovatelé cookies a IT služeb) zpracují Vaše identifikační údaje. Za tyto webové stránky a soubory cookie odpovídá společnost Porsche Česká republika s.r.o. Další informace o použitých cookies a jejich deaktivaci naleznete v
Povolit všechny cookies