Nový začátek v Ingolstadtu

V roce 1945, po skončení druhé světové války, se automobilka Auto Union a.s. ocitla v zóně okupované Sovětským svazem, jehož představitelé společnost vyvlastnili a nechali ji vymazat z obchodního rejstříku města Saská Kamenice. Továrny rozebrali.

Vedení automobilky Auto Union se již na konci války přesunulo do Bavorska, kde bylo ve starém posádkovém městě Ingolstadt již koncem roku 1945 zřízeno depo na náhradní díly Auto Union. Vzhledem ke snaze obnovit tradici ve výrobě automobilů se čtyřmi kruhy byla 3. září 1949 založena společnost Auto Union s.r.o.

Prvními vozidly, která po novém startu opouštěla výrobní linku pod záštitou čtyř kruhů, byly prověřené dvoutaktní produkty DKW, mezi které patřily motocykly, automobily a malé dodávky. Tyto jednoduché, robustní a spolehlivé automobily a motocykly představovaly pro poválečná léta, která se nesla v duchu strádání, ty nejvhodnější produkty. Proto není divu, že byly na Exportním veletrhu v Hannoveru na jaře 1949 prezentována dvě vozidla značky DKW, a to rychlá dodávka DKW F 89 L a motocykl DKW RT 125 W. Tato vozidla pocházela z výrobní linky v Ingolstadtu. Automobilka však současně pracovala na několika dalších osobních vozidlech DKW, jejichž výroba byla zahájena v létě roku 1950 v nové továrně v Düsseldorfu.

Od roku 1954 začal velkou část akcií společnosti Auto Union s.r.o. postupně získávat Friedrich Flick. Jeho strategií bylo najít ve střednědobém horizontu pro automobilku Auto Union silného partnera. V dubnu 1958 získala společnost Daimler-Benz a.s. 88% akcií automobilky Auto Union a v následujícím roce se Ingolstadtská automobilka stala její stoprocentní dceřinou společností.

Zavřít