Znovuzrození značky Audi

Zaseknutí u dvoutaktních motorů vedlo na začátku 60. let minulého století k průběžnému poklesu prodeje modelů DKW. Za této situace pověřila mateřská společnost Daimler-Benz inženýra Ludwiga Krause, který byl jmenován technickým ředitelem Ingolstadské automobilky, upravit čtyřválcový čtyřtaktní motor, který byl součástí "věna", pro nový model DKW F 102.

První skutečně nový model automobilky Auto Union se na trhu objevil v roce 1965, přičemž se jednalo o první poválečný vůz firmy vybavený čtyřtaktním motorem. Protože s tímto vozem vstoupila společnost do nové éry své historie, nastal čas změnit název značky: díky tomu došlo k oživení tradičního označení Audi.

Protože byl "Typ Audi" automobilky Auto Union, který zpočátku neměl žádné konkrétní označení, velmi propagovaným modelem, úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. To byl také důvod, proč tento model zůstal s několika technickými a vizuálními úpravami ve výrobě až do roku 1972. Nová éra v Ingolstadtu začala také v dalším ohledu: v roce 1965 ji totiž získala společnost Volkswagen Group. Nové vedení zakázalo konstruktérům ingolstadtské automobilky pracovat na vývoji nových modelů, protože mělo v plánu využít výrobní kapacitu ingolstadtské továrny pro výrobu modelu VW Beetle. To však nezastavilo Ludwiga Krause, jenž byl v té době ředitelem vývoje a členem představenstva, který tajně pracoval na novém modelu Audi. Výsledný vůz, který vedení koncernu se sídlem ve Wolfsburgu nakonec schválilo, byl poprvé představen v roce 1968 na mezinárodní tiskové konferenci v Ingolstadtu. Jeho název byl Audi 100. Audi 100 bylo prvním modelem, který se naprosto vymanil z genetického základu předchozích modelů DKW. Obrovský úspěch, který tento model sklidil, jen potvrdil, že se jeho tvůrci vydali správnou cestou. Audi 100 tedy pomohlo automobilce Auto Union zachovat si svou nezávislost.

Zavřít