-
Vyhledávání
NSU v motorsportu
Předválečné období
Motocyklová závodní tradice
Ve světě motocyklových závodů si společnost NSU udělala jméno již v prvních letech 20. století. V roce 1905 nastavila na zhruba 660 km dlouhé závodní trati "Eisenach - Berlín - Eisenach" paní Eisemannová z Hamburku nový silniční rekord pro motocykly se silou 2 koní. V roce 1907 značka poprvé triumfovala v nejprestižnějším motocyklovém závodě tehdejšího světa - v Tourist Trophy.
V roce 1908 se společnosti podařilo získat své první rychlostní rekordy: jeden z jejích motocyklů dosáhl na závodní dráze v Hannoveru rychlosti 106 km/h. Roku 1910 vzbudil pozornost novinářů i veřejnosti William Streiff, kterému se podařilo přejet na motocyklu NSU USA ze San Franciska do New Yorku, což dělalo 6 300 kilometrů nezpevněných cest, během 28 dnů. V roce 1911 vyhrál Gassert zlatou medaili v závodě Tourist Trophy.
V roce 1930 najala společnost NSU jako ředitele konstrukčního oddělení závodních motocyklů v Neckarsulmu Angličana Sira Williama Moora, který spolu s anglickým závodníkem Tomem Bullusem vytvořil úspěšný tým, kterému se podařilo v letech 1930 a 1931 vyhrát každý závod, do něhož se společnost přihlásila.
Od roku 1935 do roku 1937 následovalo hned několik dalších německých a švýcarských mistrovských titulů.
Automobilové závody
Společnost NSU vstoupila do světa mezinárodních automobilových závodů v roce 1908. Již v roce 1909 dosáhl princ Jindřich skvělého úspěchu, který zopakoval ještě v celé řadě dalších závodů na dlouhé vzdálenosti a na prověření spolehlivosti.
V roce 1914 si společnost NSU mohla připsat vítězství na "Marockém okruhu" a v roce 1923 vyhrála na závodní trati Avus soutěž třídy malých vozů. V roce 1925 přišel Momberger s novým designem, jehož výsledkem byl závodní vůz s kompresorem přeplňovaným šestiválcovým motorem o výkonu 6/60 koní, se kterým společnost získala vítězství v první německé Velké ceně sportovních vozů. V roce 1926 obsadila značka NSU první čtyři místa ve třídě 1500 cm3 a celkově skončila jako pátá.
Poválečné období
Motocyklové závody v letech 1947 až 1951
V roce 1947 vyhrál jezdec Böhm německý šampionát v kubaturách 600 cm3 a 1000 cm3. O rok později se stal Wilhelm Herz německým šampionem na motocyklu NSU s kompresorem přeplňovaným motorem o zdvihovém objemu 350 cm3 a v roce 1950 získal německý mistrovský titul Heiner Fleischmann.
Motocyklové závody v letech 1953 až 1955
V roce 1953 se stal dvojnásobným mistrem světa Werner Haas, který zvítězil v kubaturách 125 cm3 a 250 cm3, ve kterých zároveň dvakrát získal titul německého šampiona.
Největším úspěchem však bylo vítězství v závodě Tourist Trophy (TT), který se konal na ostrově Man. Po více než 40 letech, kdy se tento nejnáročnější závod světa konal a společnost NSU si v něm nepřipsala žádné úspěchy, vyhrál Hollaus kategorii 125 cm3 a ve třídě 250 cm3 obsadili jezdci Haas, Hollaus, Armstrong a Müller první čtyři příčky.
Haas mimo to vyhrál také mistrovství světa v roce 1954 v kubatuře 250 cm3, zatímco Rupert Hollaus získal obdobný titul ve třídě 125 cm3. Haas se mohl pochlubit také dvěma tituly mistra německého šampionátu, které získal v kategoriích 125 cm3 a 250 cm3. Ve stejné době se stal H. P. Müller na stroji NSU německým šampionem ve třídě 350 cm3. Společnost NSU se přihlásila do celkem 24 závodů, z nichž každý vyhrála.
V roce 1955 se podařilo H. P. Müllerovi stát se vůbec prvním závodníkem, který nebyl členem žádné stáje a vyhrál světový šampionát v kubatuře 250 cm3. Tohoto úspěchu dosáhl na stroji NSU Sportmax.
Offroadové závody v letech 1955 až 1967
Od roku 1955 do roku 1967 se podařilo jezdcům společnosti NSU získat celkem 23 mistrovských titulů německého šampionátu v terénní jízdě. K tomu jim pomohl motocykl, jehož technický vývoj byl ukončen v roce 1957.
Světové rychlostní rekordy v letech 1951 - 1956
12. dubna 1951 se vůbec poprvé od konce druhé světové války společnost NSU na dálnici Mnichov - Ingolstadt pokusila se svými motocykly stanovit nový rychlostní rekord. V ten den dosáhl Wilhelm Herz na kapotovaném motocyklu NSU rychlosti 279,5 km/h, čímž zlomil světový rekord, kterého se podařilo dosáhnout jezdci Hennemu 14 let zpátky na motocyklu BMW.
V roce 1956 William Herz pokračuje ve svém úspěšném tažení na stroji NSU a na solných pláních Bonneville ve státě Utah (USA) láme absolutní rychlostní rekord pro motocykly, který nově stanovuje na 339 km/h. V roce 1956 tedy společnost NSU drží všechny světové rychlostní rekordy pro jednostopá vozidla.
Poválečné úspěchy značky NSU v automobilových závodech (1960 - 1967)
V letech 1960 a 1961 vyhrál stroj Prinz II (30) svou třídu v závodě "Tour d´Europe", který je se svými 1 200 km tou nejdelší rallye na světě, přičemž v roce 1961 slavila společnost již potřetí v řadě úspěch na "Velké ceně Argentiny", kde si připsala vítězství v dané kategorii s celkovým časem kratším než 50 hodin a při průměrné rychlosti 90 km/h.
Sezóna 1962 byla triumfální pro Karla-Heinze Panowitze, který s vozem Prinz II (30) vyhrál německý závod cestovních vozidel do vrchu, a to ve všech třídách. O rok později získal titul německého mistra v závodech do vrchu Siegfried Spiess. Ten vyhrál s vozem NSU Prinz 1000 v roce 1965 německý šampionát GT, opět ve všech třídách. Poté odstartovala éra modelu NSU / Wankel.
V roce 1966 se staly šampióny německé GT rallye jezdci Panowitz / Strunz za volantem vozu NSU / Wankel Spider. Ve stejném modelu se v roce 1967 stal Siegfried Spiess německým mistrem ve všech kategoriích závodu do vrchu. V témže roce získal Günther Irmscher titul mistra v nejdelší rallye na světě, v závodě "Tour d´Europe".
V roce 1968 vyhrál Siegfried Spiess s vozem NSU / Wankel Spider opět titul německého mistra v závodech do vrchu. V letech 1961 až 1968 šlo na vrub automobilky NSU celkem šest německých mistrovských titulů. Na mezinárodní scéně získala společnost celkem 29 mistrovských titulů v šampionátech cestovních vozů.