-
Vyhledávání
Dokonalé spojení kladů
Mimořádné cíle vyžadují mimořádné schopnosti. Audi Q7 e-tron quattro si díky konceptu se dvěma typy pohonu poradí s každou cestou, protože nabízí: mimořádnou efektivitu, bezemisní jízdu s elektromotorem, sportovní dynamiku spalovacího motoru, velký dojezd, nezávislost na infrastruktuře nabíjecích stanic a vysokou kvalitu materiálů a zpracování.
Vysoká účinnost a nízká hmotnost
Stejně jako všechny další hybridní modely značky Audi je také Q7 e tron quattro koncipováno jako paralelní hybrid. Agregát 3.0 TDI, což je vysoce účinný šestiválcový naftový motor uspořádaný do V, disponuje výkonem 190 kW (258 koní) a max. točivým momentem 600 Nm. Aktivní ložiska motoru, která byla u naftového motoru použita poprvé na světě, maximálně eliminují nežádoucí vibrace vysíláním fázově opačných impulzů. Elektromotor nabízí výkon 94 kW a max. točivý moment 350 Nm. Hnací síla je přenášena prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic, ve které je integrována odpojovací spojka. Zmíněná automatická převodovka se vyznačuje vysokou účinností a nízkou hmotností. Hnací síla je prostřednictvím kompaktního a lehkého permanentního pohonu všech kol quattro dále rozdělována na všechna čtyři kola. Při rychlém průjezdu zatáčkou samosvorný mezinápravový diferenciál úzce spolupracuje se Selektivním řízením točivého momentu, jehož činnost reguluje inteligentní software.
Dojezd v čistě elektrickém režimu
Díky kapalinou chlazenému akumulátoru li-ion tvořenému 168 vysoce kvalitními články s kapacitou 17,3 kWh nabízí vůz v čistě elektrickém režimu dojezd 56 kilometrů - a to je další nejlepší výsledek v daném segmentu. Dalším efektivním systémem vyvinutým speciálně pro Audi Q7 e-tron quattro je sériový systém řízení teploty s integrovaným tepelným čerpadlem. Jedná se o systém, který umožňuje využít odpadní teplo z elektrické části pohonu k udržování požadované teploty v interiéru Audi Q7 e-tron quattro. S touto technologií si značka Audi u sériově vyráběného plug-in hybridu připisuje celosvětové prvenství a zároveň s její pomocí vytyčuje nové standardy v oblasti komfortu na palubě, účinnosti klimatizace a dojezdu v elektrickém režimu. Další výhodou této technologie je kromě rychlého vyhřívání interiéru při nízkých venkovních teplotách také možnost užívat si čistě elektrickou jízdu o něco déle než je běžné.
Servisní služby e-tron
V novém Audi Q7 e-tron quattro je integrována nová technologie dvoufázového nabíjení, která umožňuje dobíjet akumulátor při výkonu až 7,2 kW. To znamená, že lze akumulátor v závislosti na infrastruktuře (adekvátně výkonná průmyslová zásuvka) plně nabít během dvou a půl hodiny. Mimo to nabízí značka Audi svým klientům také balíček služeb e-tron. Ten sahá od regenerativně vytvořené elektřiny (Audi Energy) až po instalační a zákaznický servis. Nadmíru komfortní řešení představují také standardní služby e-tron spadající pod systém Audi connect a umožňující pomocí smartphonu regulovat např. nabíjení vozu nebo chod klimatizace.
Hybridní řídicí jednotka
O regulaci pohonu Audi Q7 e-tron quattro se inteligentním, flexibilním a efektivním způsobem stará hybridní řídicí jednotka. Řidič si může zvolit jeden ze tří režimů. V režimu EV je upřednostňována čistě elektrická jízda, v režimu hybrid jsou optimálně využívány oba typy pohonu, zatímco smyslem režimu battery hold je úspora elektrické energie. Startování tohoto velkého SUV probíhá zpravidla elektricky. Pro aktivaci agregátu TDI musí řidič aktivně přes určitým odpor prošlápnout pedál plynu, což je další z inovací značky Audi. Bod odporu závisí na aktuálních požadavcích hybridní řídicí jednotky. Podobný bod odporu je nutné překonat také při zrychlování, kdy je třeba využít výkon obou agregátů.
Efektivní jízda
Pokud je aktivní hybridní režim a osmistupňová převodovka tiptronic s integrovaným elektromotorem je přepnuta v pozici D, Audi Q7 e-tron quattro přejde po uvolnění plynového pedálu do režimu jízdy na volnoběh. To znamená, že se vznětový motor TDI i elektromotor vypnou. Pokud se Audi Q7 e-tron quattro přiblíží k pomalejšímu vpředu jedoucímu vozidlu, ke kruhovému objezdu nebo k začátku obce, namísto volnoběhu bude využíván režim rekuperace brzdné energie. K rozpoznání dopravní situace před vozem jsou využívány informace z navigačního systému MMI Plus, přední kamery a, pokud je součástí výbavy adaptivní tempomat, také z radarových senzorů.