-
Vyhledávání
Ze závodní dráhy do ulic
Rychlost 318 km/h většině lidí vyrazí dech. Z úžasného zvuku 5,2litrového motoru V10 FSI, který se dokáže roztočit až do 7 800 ot./min. Vám naskočí husí kůže. Při výkonu 397 kW (540 koní) zvládne tento agregát zrychlit Audi R8 Spyder V10 během 3,6 vteřin z 0 na 100 km/h a během 11,8 vteřin dokonce na 200 km/h, přičemž může pokračovat až do maximální rychlosti 318 km/h.
Vstřikování probíhá dle potřeby buď do sacího potrubí nebo přímo do spalovacího
prostoru, což je kombinováno s vylepšenou technologií přenosu výkonu, aby bylo
dosaženo nižší spotřeby paliva a nižších emisí. Díky tomu tento mimořádně výkonný
vůz spotřebuje v průměru jen 11,7 litrů paliva na 100 kilometrů (emise
CO2 dělají 277 gramů na kilometr).
Podmanivý výkon tohoto desetiválce do V je podtržen výrazným zvukem, který přispívá
k jedinečnosti celého vozu. Na silném zvuku má svůj neodmyslitelný podíl také
dvouproudový výfukový systém s koncovkami v neotřelém lichoběžníkovém tvaru. Se
zvyšováním rychlosti nabývá zvuk agregátu na sytosti a je ještě více strhující.
Pohon všech kol quattro
Quattro je synonymem pro vynikající trakci, maximálně dynamické rozdělení hnací
síly a bezpečnou jízdu. Jen málokterý pohon přenáší hnací sílu na silnici tak
suverénně jako právě naše řešení quattro. K tomu přispívá také extrémně rychlé
řazení převodových stupňů, o které se precizně stará elektricky ovládaná
sedmistupňová automatická převodovka S tronic harmonicky spolupracující s nově
koncipovaným pohonem všech kol quattro. Dokonalý přenos výkonu doprovázený
sportovní ovladatelností v kombinaci s vynikající trakcí vpředu zajišťuje
elektrohydraulicky ovládaná lamelová spojka, zatímco u zadní nápravy tento úkol
plní mechanický samosvorný diferenciál. Díky tomu může být točivý moment dle
potřeby variabilně rozdělen mezi přední a zadní kola.
Funkce těchto systémů může být v závislosti na počasí a jízdních podmínkách
dodatečně upravena prostřednictvím systému Audi drive select. Ten nabízí čtyři
režimy, Comfort, Auto, Dynamic a Individual, s jejichž pomocí získá Audi R8 Spyder
V10 rozmanité jízdní vlastnosti: ze společníka pro každodenní dojíždění se rázem
stane dravec, který si suverénně poradí s typickými horskými zatáčkami s mokrým
povrchem. Ještě více možností přizpůsobení jízdních vlastností nabízí na přání
dostupné režimy Performance. Jedná se o tři režimy, Dry, Wet a Snow, s jejichž
pomocí lze upravit jízdní charakter vozu různému stavu vozovky (sucho, mokro nebo
sníh).
Podvozek
Sportovní podvozek, kterým je Audi R8 Spyder V10 vybaveno, zajišťuje sportovní a suverénní chování vozu. U přední i zadní nápravy je využito dvojité lichoběžníkové zavěšení, které je zárukou volnosti pohybu, vysoce přesného vedení kol a vynikající obratnosti. Silné závodní geny se zde zkrátka nezapřou. To platí i pro elektromechanický posilovač řízení, který zprostředkovává jemně odstupňovanou zpětnou vazbu od silnice, přičemž je alternativně k dispozici také dynamické řízení s proměnlivou účinností v závislosti na rychlosti a úhlu natočení volantu, které přispívá k lepší jízdní dynamice a vyššímu komfortu.