-
Vyhledávání
1. Zahájení: Na první poradě stanoví vývojové a
designérské oddělení základní technické parametry kol, která se mají
navrhnout. K nim mimo jiné patří požadovaná velikost
kola a jeho úprava podle polohy brzdy. Již v této rané fázi je kladen důraz
na kompatibilitu kol
z nabídky Audi originálního příslušenství®, příkladem může být
lícování při zástavbě do vozidla.
2. Designové studie: Designér vypracuje první návrhy podtrhující výraz a charakteristické linie konkrétního vozidla.
3. Zpracování v CAD: Vybrané designové skici se pomocí počítačového konstruování převedou do trojrozměrných modelů. Tak lze již v tomto stadiu posoudit obtížnost výroby daného kola, například pomocí simulace lití.
4. Další vývoj designu: Designéři upřesňují design kola a
jeho působení v kombinaci
s vozidlem. V tomto kroku se mimo jiné používá takzvaný powerwall. Počítač
při tom vymodeluje virtuální obraz příslušného vozidla včetně kol a na
zařízení powerwall ho zobrazí v originální velikosti. Při tom je možné
toto virtuální vozidlo nejen otáčet a převracet, kolo lze také pozorovat z
různých úhlů. Možné jsou dokonce i simulace různých světelných podmínek.
5. Model: Z plastu Ureol vznikne první fyzický model kola, jehož rozměry již odpovídají skutečnému kolu.
6. Rozhodnutí: Grémium odborníků rozhodne o definitivním
schválení k vývoji. Hlavní je posouzení technické kompatibility kola s
vozidlem a jeho integrace do designu konkrétního vozu. Po dokončení procesu
navrhování následuje přímý přechod do fáze konstrukce, tj. technického
přizpůsobení
kola vozidlu. Rozhoduje se o posledních detailech, například o potřebném
zesílení kola nebo o možnostech, jak snížit jeho hmotnost.
Obvodové a stranové házení
Aby kolo neházelo radiálně ani axiálně, musí dosedací plocha pneumatiky na ráfek co
nejpřesněji sledovat kruhovou dráhu.
Vyvážení
Jestliže není těžiště kompletního kola v jeho středu, dochází k nevyváženosti.
Důsledkem jsou vibrace, zvýšené opotřebení a kmitání kola. Proto se již ve fázi
konstrukce kol pro Audi originální příslušenství® dbá na odpovídající rozložení
hmotnosti.
Kombinovaná spotřeba: 3,7-5,4 l/100 km
Kombinované emise CO2: 98-143 g/km
Kombinovaná spotřeba: 3,7-5,4 l/100 km
Kombinované emise CO2: 98-143 g/km
Kombinovaná spotřeba: 6,1-6,2 l/100km
Kombinované emise CO2: 160-162 g/km
Kombinovaná spotřeba*: 11,5 - 11,6 l/100 km
Kombinované emise CO2*: 263 - 265 g/km
Kombinovaná spotřeba: 8,8-8,9 l/100km
Kombinované emise CO2: 202-203 g/km
Kombinovaná spotřeba: 8,8-8,9 l/100km
Kombinované emise CO2: 202-204 g/km
Kombinovaná spotřeba: 236,6 - 241,0 Wh/km
Kombinované emise CO2: 0 g/km
© 2021. Porsche Česká republika s.r.o. | Všechna práva vyhrazena.