-
Vyhledávání
*dotčeny jsou čtyřválcové vznětové motory typu EA 189 (modelové roky 2008 až 2015)
Vážené dámy, vážení pánové,
zcela jistě jste v médiích zaznamenali diskuzi na téma vznětových motorů, v
které byly reklamovány hodnoty oxidů dusíku (NOx) zjištěné na testovací
stanici.
V některých vozidlech je nainstalován software, který optimalizuje hodnoty oxidů dusíku během provozu na testovací stanici. Tento software budeme rychle a s ohledem na potřeby zákazníků aktualizovat. Z tohoto důvodu jsou připravena technická opatření, jejichž cílem je dodržení mezních hodnot emisí bez omezení jízdního výkonu, výkonu motoru a spotřeby.
Můžete se spolehnout na to, že učiníme vše pro to, aby bylo vyřízení pro dotčené zákazníky co nejméně komplikované.
Fakta o emisích naftových motorů
V krátkých videích se seznamíte se vším podstatným: Od funkce vypínacího softwaru, přes plánovaná nápravná opatření až po objednání do servisu Audi.
Následné zpracování výfukových plynů
Jakou úlohu má řídící jednotka motoru
Nápravy v dieselové záležitosti
Postup úpravy
Řešení
2.0 TDI (EA 189): Adaptace softwaru
Pro motor 2.0 l TDI typu EA 189 jsme vyvinuli softwarové řešení. Aktualizace bude do vozidla nahrána v autorizovaném servisu Audi. Optimalizace softwaru zajišťuje, díky vylepšenému řízení motoru, dodržení mezních emisních hodnot. Adaptace na vozidlo bude trvat přibližně půl hodiny.
1.6 TDI (EA 189): Adaptace hardwaru a softwaru
Pro motor 1,6 l typu EA 189 bude dodatečně k softwarovému řešení nainstalován usměrňovač proudění. Jeho mřížka stabilizuje proudění před měřičem hmotnosti vzduchu a umožňuje přesnější výsledek měření. Díky tomu může dojít k přesnějšímu dávkování paliva a optimalizaci spalovacího procesu. Tato kombinace s patřičně optimalizovaným softwarem a lepším řízením motoru zajišťuje dodržení mezních emisních hodnot. Adaptace na vozidlo bude trvat přibližně 45 minut.
Provedení: zdarma a nekomplikovaně
Je plánováno, že všechna dotčená vozidla budou svolána za účelem provedení technických řešení do partnerských provozoven v několika vlnách. Jakmile bude technické řešení k dispozici, spojíme se s provozovateli dotčených vozidel.
Zkontrolujte, zda je Vaše vozidlo dotčeno
Zde můžete zadáním 17-místného čísla podvozku, např. WAUZZZ4FX9N000100 zkontrolovat, zda je Vaše vozidlo Audi dotčeno svolávací akcí, týkající se tématiky vznětových motorů EA189 (23Q4). V případě dalších otázek použijte kontaktní formulář nebo se obraťte přímo na oddělení péče o zákazníka.
Otázky a odpovědi
Na této stránce naleznete otázky a odpovědi na téma EA 189 Diesel.
Proč je na mém voze nutno provést technické opatření?
V řízení motoru byla u vozidel s dotčenými motory použita softwarová funkce, která detekovala jízdní křivku oficiální typové zkoušky. V závislosti na detekci jízdní křivky přepíná řízení motoru mezi dvěma různými režimy: režim 1 s optimální obsahem NOx pro testovací podmínky nebo režim 2 pro optimální hodnoty částic v silničním provozu.
Jak si mohu domluvit termín na provedení technického opatření?
Kontaktujte, prosím, autorizovaného servisního partnera Audi tak, aby bylo možné dohodnout termín Vaši návštěvy v servisu.
Seznam těchto servisních partnerů naleznete na stránkách www.audi.cz.
V případě jakéhokoliv dotazu je Vám plně k dispozici telefonní linka Audi na telefonu 800 190 050 nebo na e-mailové adrese zakaznickecentrum(kwfat)audi(kwfdot)cz.
Moje vozidlo je postiženo, mohu s ním dále jezdit?
Ano, všechna postižená vozidla jsou technicky bezpečná a pojízdná.
Moje vozidlo je postiženo, vzniknou mi s tím nějaké náklady?
Audi pracuje intenzívně na tom, aby technickými opatřeními odstranilo odchylky - a to pro naše zákazníky bezplatně.
Které hodnoty se podle zjištění úřadu odchylují od povolených hodnot?
Podle konstatování úřadů se od zákonných požadavků liší emise oxidu dusíku v testovacím cyklu na dynamometru (optimalizovány pro testování) na rozdíl od běžného provozu.
Jsou postiženy také motory se standardem Euro 6?
Nové vozy koncernu Volkswagen s dieselovým pohonem podle normy Euro 6 prodávané v Evropské unii splňují zákonné požadavky a normy ochrany životního prostředí.
Týkají se problémy s výfukovými plyny také benzínových motorů Audi?
Ne. Benzínové motory nejsou postiženy, neboť systémy následného zpracování výfukových plynů se u dieselových a benzínových motorů zcela liší. Benzínových motorů se tudíž netýká problém s přepínáním jako u dieselového motoru.
Podle čeho bude možno při koupi ojetého vozu v budoucnosti poznat, zda již bylo vozidlo opraveno? Je na vozidle speciální značka?
Opatření je zaznamenáno v elektronické historii vozidla, ke které má přístup
každý smluvní partner. Technické opatření je rovněž zdokumentováno v servisním
plánu vozidla.
Mohu si úpravu nechat provést u každého partnera Audi na celém světě?
Ano, všichni partneři Audi pro tuzemsko i evropské země jsou informováni.
Je úprava prováděna zdarma?
Ano, náklady hradí Audi.
Koho mám kontaktovat, pokud můj vůz vykazuje problémy po implementaci technického řešení?
Dotčení zákazníci mohou být ujištěni, že technická opatření budou úspěšně implementována a nebudou mít nepříznivý vliv na spotřebu paliva, emise CO2 výkon motoru, maximální točivý moment ani hlukové emise. Toto bylo klíčovým předpokladem pro schválení technických opatření odpovědnými orgány. Pokud byste i přesto měli problém se svým vozem, obraťte se prosím na Vašeho nejbližšího servisního partnera značky Audi.
Obdržím potvrzení od servisního partnera Audi, že technická opatření byla provedena a co mám dělat, když toto potvrzení ztratím?
Ano, od servisního partnera Audi obdržíte potvrzení, že technické opatření bylo úspěšně provedeno. Pokud jste potvrzení ztratili nebo jste jej neobdrželi, kontaktujte prosím svého servisního partnera Audi.
Co je to „opatření na podporu důvěry“ značky Audi?
Prostřednictvím opatření na podporu důvěry informuje Audi své zákazníky, že bude zohledňovat všechny podněty zákazníků následující po implementaci servisních opatření na vozidlech s naftovými motory typu EA189 (dále jen "technické opatření"), a která se vztahují k určitým dílům motoru a systému úpravy výfukových plynů. Opatření na podporu důvěry platí po dobu 24 měsíců od okamžiku, kdy byla na voze provedena technická opatření, a pouze pro vozidla, která mají ujeto méně než 250,000 km v okamžiku, kdy je opatření na podporu důvěry uplatněno (platí to, co nastalo dříve).
Audi dále prohlašuje, že implementace technického opatření nemá nepříznivý vliv na hodnoty spotřeby paliva, hodnoty emisí CO2, výkon motoru, točivý moment, emise hluku nebo životnost motoru a jeho dílů. Všechny hodnoty relevantní pro typové schválení vozu zůstávají platné. To bylo potvrzeno různými odpovědnými regulačními orgány v průběhu schvalování technických opatření.
Prostřednictvím opatření na podporu důvěry vysílá Audi jasný signál, že aktualizace softwaru nemá negativní účinky na životnost vozu. Toto opatření má posílit důvěru zákazníků v technická opatření a má povzbudit ochotu většího počtu zákazníků nechat na svém voze technická opatření provést.
Od všech autorizovaných prodejců a servisů Audi mohou zákazníci obdržet podrobné informace o podmínkách a rozsahu opatření na podporu důvěry ve značku Audi.
Které značky nabízejí vstřícné opatření a které modely jsou dotčeny?
Vstřícné opatření se týká všech modelů vozů Volkswagen, Audi, Seat, ŠKODA a Volkswagen užitkové vozy s naftovým motorem typu EA189, na kterých byla provedena technická opatření.
Koho se opatření na podporu důvěry týká?
Opatření na podporu důvěry bude nabídnuto všem zákazníkům značky Audi, jejichž vozy jsou vybaveny naftovým motorem typu EA189 a na kterých byla provedena technická opatření jako součást servisní akce 23Q7 spojené s tématem diesel. Týká se pouze vozů s nižším počtem ujetých km než 250,000 km v době uplatnění opatření na podporu důvěry. Aby měl zákazník oprávnění opatření na podporu důvěry uplatnit, musí předložit důkaz o tom, že byla provedena všechna opatření doporučená výrobcem týkající se servisu a údržby (to znamená, že se to týká vozů s úplnou servisní historií).
Opatření na podporu důvěry se rovněž vztahuje na všechny oprávněné zákazníky, na jejichž vozech již byla technická opatření provedena, a to od data, kdy byla technická opatření provedena. Opatření na podporu důvěry se vztahuje k identifikačnímu číslu číslu (VIN) a platí i pro nového majitele, pokud je vůz prodán během doby 24 měsíců od provedení technického opatření.
Opatření na podporu důvěry platí celosvětově s výjimkou USA, Kanady a Jižní Koreje,
pro které platí odlišná úprava.
Pro které díly platí opatření na podporu důvěry?
Opatření na podporu důvěry zahrnuje celkově následujících 11 komponentů systému EGR, systém vstřikování paliva a systému následné úpravy emisí: lambda sondu, teplotní senzor, přepínací ventil EGR, ventil EGR, senzor rozdílu tlaku EGR, vstřikovač, vysokotlakové čerpadlo, palivovou lištu, ventil pro kontrolu tlaku, tlakový sensor, vysokotlaké potrubí.
Opatřením na podporu důvěry zůstává nedotčeno stanovisko značky Audi, že technická opatření nemají negativní vliv na životnost motoru a jeho komponentů. Audi předložilo regulačním organům důkazy a tyto orgány potvrdily, že technická opatření splňují všechny právní požadavky a nemají negativní vliv na hodnoty spotřeby paliva, hodnoty emisí CO2, výkon motoru, točivý moment a emise hluku.
Jaké jsou podmínky pro opatření na podporu důvěry?
1) Opatření na podporu důvěry
- může být uplatněno pouze vůči autorizovanému servisnímu partnerovi a posuzováno a prováděno pouze autorizovaným servisním partnerem,
- se týká stížností na materiály použité a práce prováděné na následujících komponentech EGR, systému vstřikování paliva a systému následného ošetření emisí: lambda sondě, teplotním snímači, přepínacím ventilu EGR, ventilu EGR, senzoru rozdílu tlaku EGR, vstřikovači, vysokotlakém čerpadle, palivové liště, ventilu kontroly tlaku, tlakovém snímači, vysokotlakém potrubí,
- nezahrnuje poskytnutí jakýchkoli souvisejících služeb (např. poskytnutí náhradního vozu), výdaje zákazníka v souvislosti se technickým opatřením, náhrady újmy atd.
2) za podmínky, že
- předmětný vůz s dieselovým motorem EA 189 se zúčastnil servisní akce 23Q7
- byl vůz správně servisován v souladu se servisním plánem, aktualizacemi, servisními opatřeními a svolávacími akcemi podle požadavků značky Audi
3) a pokud nenastal žádný z následujících případů:
- případ přirozeného opotřebení, tzn. zhoršení stavu vozu užíváním,
- majitel nebo neautorizovaný servisní partner nebo prodejce vůz neopravil nebo neservisoval řádně (např. použitím neoriginálních dílů atd.),
- nebyly dodrženy pokyny týkající se provozu, údržby vozu a péče o něj, jak jsou např. uvedeny v návodu k obsluze,
- komponent byl poškozen třetí stranou nebo následkem externích podmínek jako jsou nehoda, bouřka, krupobití, záplavy atd.,
- jde o stížnosti týkající se přílišného zanesení filtru DPF,
- do vozu byly instalovány díly výrobcem neschváleným způsobem nebo byl vůz změněn výrobcem neschváleným způsobem (např. v rámci chip tuningu),
- vůz byl nesprávně používán, např. byl v rozporu s doporučením výrobce používán pro motoristické soutěže nebo byl přetížen,
- držitel vozu neuplatnil požadavek v přiměřeném čase,
- držitel vozu neposkytl značce Audi příležitost vyřešit záležitost v přiměřeném čase.e v přiměřeném termínu.
Platí Opatření na podporu důvěry, i pokud se můj vůz již zúčastnil technického opatření?
Ano. Opatření na podporu důvěry je platné i zpětně pro všechny vozy, které se zúčastnily technického opatření již v minulosti, a to ode dne provedení technického opatření (pokud jsou splněny všechny další předpoklady pro opatření na podporu důvěry).
Pokud zákazníkovi vznikly náklady za opravu vozidla, které byly vynaloženy v
souvislosti s implementací technického opatření, Audi prověří, zda bude tyto
náklady hradit.
Žádosti na náhradu těchto nákladů musí být podány u autorizovaného servisního
partnera Audi ve stejné zemi, kde se oprava prováděla, a to do 31. 12. 2017.
Jaké nároky vyplývají zákazníkům z opatření na podporu důvěry?
S opatřením na podporu důvěry sděluje Audi svým zákazníkům, že bude řešit eventuální požadavky, které souvisí s technickými opatřeními u vozidel se vznětovými motory typu EA189 a které se týkají určitých součástí motoru a systému dodatečné úpravy výfukových plynů.
Opatření na podporu důvěry platí celkem pro 11 součástí systému zpětného vedení výfukových plynů, systému vstřikování a systému dodatečné úpravy výfukových plynů: lambdasonda, snímač teploty, přepínací ventil zpětného vedení výfukových plynů, ventil zpětného vedení výfukových plynů, snímač diferenčního tlaku, vstřikovací tryska, vysokotlaké čerpadlo, rozdělovací lišta (paliva), tlakový regulační ventil, snímač tlaku, vstřikovací potrubí.
Bezplatné opatření na podporu důvěry platí po dobu 24 měsíců od provedení technického opatření a až do celkového nájezdu max. 250.000 kilometrů při uplatnění nároku (podle toho, co nastane dříve).
Opatření na podporu důvěry se rovněž vztahuje na všechny zákazníky, na jejichž vozech již byla technická opatření provedena.
Společnost Volkswagen vždy prohlašovala, že implementace technického opatření nemá nepříznivý vliv na hodnoty spotřeby paliva, hodnoty emisí CO2, výkon motoru, točivý moment, emise hluku nebo životnost motoru a jeho dílů. Všechny hodnoty relevantní pro typové schválení vozu zůstávají platné. Příslušné regulační orgány výslovně potvrdily, že požadavky relevantních předpisů jsou splněny. Opatření na podporu důvěry nemá žádný vliv na tento závěr.
Prostřednictvím opatření na podporu důvěry dává společnost Volkswagen jasný signál, že provedení technických opatření nemá negativní účinky na životnost vozu. Toto opatření má posílit důvěru zákazníků v technická opatření a má povzbudit ochotu většího počtu zákazníků nechat na svém voze technická opatření provést.
Detailní informace o pravidlech a podmínkách opatření na podporu důvěry jsou k dispozici u všech autorizovaných prodejců a servisních partnerů vozidel dané značky, případně online.
Zákazníci se samozřejmě mohou také obrátit na příslušné oddělení péče o zákazníky a to dopisem, e-mailem nebo telefonicky.