-
Vyhledávání
Nabíjejte svůj vůz na cestách
Objevte svobodu, kterou přináší elektromobilita, prostřednictvím jedné z největších sítí nabíjecích stanic napříč celou Evropou. Se službou Audi charging získáte od 1.1.2023 přístup k přibližně 500 000 veřejných nabíjecích stanic, a to včetně stanic sítě IONITY pro rychlé nabíjení.
NOVINKA od 1. ledna 2023: Služba Audi charging
Služba, která Vám umožní pohodlně platit za nabíjení vozu
Od 1. ledna 2023 bude služba Audi charging nabízet přístup k jedné z největších sítí veřejných nabíjecích stanic v Evropě.
-
Přibližně 500 000 veřejných nabíjecích stanic v 27 evropských zemích (platí od 1. ledna 2023)
- Flexibilita, která Vám umožní vybrat si v rámci vlastního profilu pro nabíjení ze tří různých tarifů (základní/basic, plus a pro)
- Pohodlný způsob platby za nabíjení vozu s RFID kartou prostřednictvím aplikace myAudi nebo služby Plug & Charge*
- Všechny důležité informace jsou přehledně uvedeny v aplikaci myAudi
Stáhněte si Audi charging produktovou brožuru.
* Zavedení funkce závisí na konkrétním vozidle; v závislosti na smlouvě s
poskytovatelem internetového připojení Vám mohou být účtovány ještě další poplatky.
Naše sazby
-
Levné nabíjení: zvýhodněná cena při využívání nabíjecích stanic v síti IONITY (vztahuje na tarif Pro)
-
Při nabíjení zaparkovaného vozu v době od 21 hodin do 9 hodin následujícího dne se neplatí poplatek za stání vozu (blokování nabíjecí stanice).
-
V rámci tarifu Pro jsou všichni zákazníci, kteří si pořídí nový plně elektrický vůz Audi, zproštěni povinnosti platit po dobu prvního roku základní paušální poplatek.*
* Musí být splněny příslušné požadavky.
Tarif: Základní (Basic)
Základní měsíční poplatek | 0 Kč |
Platnost smlouvy | 12 měsíců |
AC nabíjení (běžné nabíjení) | 13,20 Kč / min |
DC/HPC nabíjení (rychlé nabíjení) | 16,50 Kč / min |
IONITY HPC | 21,00 Kč / kWh |
Audi HPC nabíjecí centrum | 0,45 EUR (8) / kWh |
Poplatek za stání vozu |
1,37 Kč / min při nabíjení střídavým proudem (AC) po uplynutí 180 minut 4,10 Kč / min při nabíjení stejnosměrným proudem (DC) po uplynutí 90 minut Při nabíjení střídavým proudem od 21 hodin do 9 hodin následujícího dne není účtován. Žádný poplatek za blokování nabíjecí stanice. |
Poznámky | Tarif vhodný pro příležitostné nabíjení, přičemž není účtován měsíční paušální poplatek. |
Tarif: plus
Základní měsíční poplatek | 170 Kč |
Platnost smlouvy | 12 měsíců |
AC nabíjení (běžné nabíjení) | 8,30 Kč / min |
DC/HPC nabíjení (rychlé nabíjení) | 13,20 Kč / min |
IONITY HPC | 21,00 Kč / kWh |
Audi HPC nabíjecí centrum | 0,35 EUR (8) / kWh |
Poplatek za stání vozu |
1,37 Kč / min při nabíjení střídavým proudem (AC) po uplynutí 180 minut 4,10 Kč / min při nabíjení stejnosměrným proudem (DC) po uplynutí 90 minut Při nabíjení střídavým proudem od 21 hodin do 9 hodin následujícího dne není účtován. Žádný poplatek za blokování nabíjecí stanice. |
Poznámky | Tarif vhodný pro častější nabíjení v rámci veřejných nabíjecích stanic. |
Tarif: pro
Základní měsíční poplatek | 365 Kč |
Platnost smlouvy | 12 měsíců |
AC nabíjení (běžné nabíjení) | 7,90 Kč / min |
DC/HPC nabíjení (rychlé nabíjení) | 12,60 Kč / min |
IONITY HPC | 9,40 Kč / kWh |
Audi HPC nabíjecí centrum | 0,35 EUR (8) / kWh |
Poplatek za stání vozu |
1,37 Kč / min při nabíjení střídavým proudem (AC) po uplynutí 180 minut 4,10 Kč / min při nabíjení stejnosměrným proudem (DC) po uplynutí 90 minut Při nabíjení střídavým proudem od 21 hodin do 9 hodin následujícího dne není účtován. Žádný poplatek za blokování nabíjecí stanice. |
Poznámky | Výhodný tarif pro řidiče, kteří pravidelně využívají veřejné nabíjecí stanice. |
Jak uzavřít smlouvu o využívání služby Audi charging.
1.
Instalujte si aplikaci myAudi, vytvořte si profil vozidla a hlavního uživatele.
2.
Vyberte si tarif Audi charging, který Vám vyhovuje, a uzavřete smlouvu.
3.
Hned po aktivaci lze využívat služby nabíjení prostřednictvím aplikace myAudi nebo nabíjecí karty.
myAudi App
Od 1. ledna 2023 bude možné uzavřít smlouvu o využívání služby Audi charging v bezplatné aplikaci myAudi.
Mějte přehled o svých transakcích
Prostřednictvím aplikace myAudi si můžete snadno udržovat přehled o každodenním nabíjení Vašeho vozu.
-
Správa smluvních podmínek
-
Zahájení a ukončení procesu nabíjení
-
Přehledné vyúčtování
-
Možnost hledání nabíjecích stanic a plánování trasy (nabíjecí stanice podporující službu Audi charging jsou označeny logem Audi)
-
Možnost správy nabíjecích karet Audi pro aktivaci zařízení Audi Wallbox plus a Audi Wallbox pro.
e-tron Charging Service
Pro zákazníky, kteří si potřebují pro nabíjení svého vozu Audi zajistit přístup k
veřejným nabíjecím stanicím ještě v roce 2022, bude až do 31.12.2023 dostupná
služba e-tron Charging Service. Příslušné smlouvy lze uzavírat do 31.12.2022.
Více informací ohledně e-tron Charging Service naleznete zde
Síť IONITY
HPC nabíjení prostřednictvím sítě IONITY
Společnost IONITY provozuje a neustále rozšiřuje síť stanic pro expresní nabíjení při vysokém výkonu, které jsou rozmístěny podél hlavních silničních a dálničních tahů ve 24 evropských zemích. Pro nabití vysokonapěťového akumulátoru modelu Audi GT quattro tak, aby s tímto vozem bylo možné ujet dlouhou vzdálenost, stačí přibližně 22,5 minut. Audi e-tron GT quattro pro tento účel využívá nabíjecí výkon až 270 kW.
Doby nabíjení pro různé modely lze najít zde.
Nabíjení
Prémiová nabíjecí centra Audi
Od 23. prosince 2021 je možné nabíjet elektrické vozy na stanicích exkluzivních nabíjecích center Audi v Norimberku a v Curychu. Díky tomu se nabíjení vozu v Norimberku může stát úžasným zážitkem, protože zde mají zákazníci k dispozici působivě zařízený salónek Audi Lounge. A to není zdaleka vše. Společnost Audi zde při nabíjení využívá jako vyrovnávací úložiště stejnosměrného proudu lithium-iontové akumulátory, které zde fungují již ve svém druhém životním cyklu. Vůz se nabíjí a Vy se věnujte, čemu potřebujete.
Jak fungují nabíjecí centra Audi
Příjezd
1.
Po odemknutí nabíjecí stanice a provedení autorizace je zahájen proces nabíjení a Vy se můžete zastřešenou cestou odebrat do salonku Audi Lounge. Řidiči vozů Audi mohou využívat exkluzivní funkci předběžné rezervace.
Váš čas
2.
V salonku Audi Lounge máte čas na sebe a na řešení svých záležitostí. Mimo to si zde můžete zakoupit zákusky a občerstvení pocházející z udržitelných zdrojů. Pokud je to nezbytné, můžete zde v poklidné atmosféře dokonce i pracovat.
Pokračování v cestě
3.
Doba nabíjení na HPC stanicích pro rychlé nabíjení, které nabízejí nabíjecí výkon max. 320 kW, se liší v závislosti na konkrétním vozidle. Průběh nabíjení Vašeho vozu můžete kdykoliv zkontrolovat prostřednictvím centrální informační tabule nebo ve své aplikaci myAudi. Poté můžete příjemně odpočatí pokračovat v čerstvě nabitém voze ve své další cestě.
Exkluzivní služby pro řidiče vozů Audi
Řidiči vozů Audi si mohou užívat výhody nabíjecích center Audi. Prostřednictvím vyhledávání zájmových bodů si můžete v aplikaci myAudi vybrat požadované nabíjecí centrum Audi a rezervovat si zde předem volnou nabíjecí stanici. To vám zajistí pohodlný způsob nabíjení Vašeho vozu, zatímco Vy budete čekat v příjemném prostředí.
Odpovědi na nejčastější dotazy
Co je Audi charging?
Audi charging je platební služba určená pro zákazníky Audi, kteří její prostřednictvím mohou platit za využití elektřiny na veřejných nabíjecích stanicích. Služba bude dostupná od 1. ledna 2023. Prostřednictvím karty Audi charging nebo aplikace myAudi můžete své Audi nabíjet na jakékoli veřejné nabíjecí stanici v rámci podporované sítě.
Jakým způsobem mohu službu Audi charging využívat?
Nejprve si stáhněte z obchodu App Store nebo Google Play do svého telefonu aplikaci
myAudi. Po zadání Vašich osobních údajů si v aplikaci myAudi nastavíte profil svého
vozu, do kterého je třeba zadat identifikační číslo vozidla (VIN) a také jméno
hlavního uživatele. Nyní si můžete na stránce Audi charging zvolit požadovaný tarif
a objednat si kartu Audi charging.
Po spárování aplikace myAudi s číslem Vaší nabíjecí karty Audi charging můžete
začít využívat služby vztahující se k nabíjení vozu.
Co znamenají zkratky AC a DC?
Zkratka AC představuje střídavý proud, zatímco zkratka DC stejnosměrný proud. Při nabíjení elektrických vozů lze využívat střídavý i stejnosměrný elektrický proud. Protože lze do vysokonapěťových akumulátorů ukládat pouze stejnosměrný proud, střídavý proud je nutné nejprve převést na proud stejnosměrný. Při nabíjení elektrických vozů je proto nutné využívat tzv. měnič AC/DC proudu (nabíječka), který mění střídavý proud na stejnosměrný proud (např. pomocí konektoru Schuko).
Co znamená zkratka HPC?
Pokud je nabíjecí výkon 50 kW a více, považuje se to za rychlé nabíjení. Nicméně ne
každý elektrický vůz podporuje takto vysoký nabíjecí výkon. Aby získala
elektromobilita na větší atraktivitě, již nyní jsou dostupné nabíjecí stanice
nabízející výkon až 350 kW. HPC nabíjení je obvykle dostupné na dálnicích, protože
nabízí možnost rychlého nabití vozu, s čímž se pojí kratší přestávka. Tím dojde k
výraznému zkrácení doby cesty.
HPC nabíjení se obvykle využívá při nabíjení z 20 % na 80 % kapacity akumulátoru,
protože nabíjení z 80 % na 100 % zabere nadprůměrné množství času.
HPC nabíjení (nabíjení při vysokém výkonu) = nabíjecí výkon od 100 kW výše.
SOC (úroveň nabití akumulátoru) = úroveň nabití vysokonapěťového akumulátoru je
vyjádřena v procentech.
Jak moc aktuální jsou údaje o nabíjecích stanicích?
Informace o nabíjecích stanicích zobrazené v aplikaci myAudi a v navigačním systému
vozidla jsou každý den aktualizovány. Informace o dostupnosti jednotlivých
nabíjecích stanic jsou průběžně aktualizovány, ale přitom může dojít k drobné
několikaminutové prodlevě.
Například pokud je Váš vůz zaparkovaný v podzemní garáži, potřebné údaje lze
aktualizovat až po navázání internetového spojení (dojde k tomu krátce po opuštění
podzemní garáže).
Máte nějaké další dotazy?
Na níže uvedeném odkazu najdete odpovědi na nejčastěji kladené dotazy týkající se elektrických a hybridních pohonů.
Nabíjení v domácích podmínkách
Rady pro nabíjení
Službu Audi charging nabízí společnost Volkswagen Group Charging GmbH (Elli) se
sídlem: Mollstrasse 1, 10178 Berlín
Přístup a síť: počet dostupných nabíjecích stanic se průběžně zvyšuje. Službu Audi
charging mohou využívat pouze řidiči elektrifikovaných modelů značky Audi (je
vyžadováno zadání identifikačního čísla vozidla). Dostupnost napříč celou Evropou:
Služba Audi charging bude od 1. ledna 2023 dostupná v následujících zemích: Belgie,
Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Chorvatsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko,
Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Německo, Nizozemí, Norsko, Polsko,
Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Spojené království, Španělsko,
Švédsko a Švýcarsko.
Ačkoli se počet podporovaných nabíjecích stanic průběžně zvyšuje, na různých trzích
je situace odlišná, což je dáno stupněm rozvoje dostupné infrastruktury. Při
využívání naší služby nemůžeme zaručit, že budete mít prostřednictvím naší služby
přístup ke každé nabíjecí stanici v dané zemi. Společnost AUDI AG nemůže ručit za
provozní podmínky, dostupnost, nabíjecí výkon a jakékoli další charakteristiky
příslušné nabíjecí infrastruktury. Informace o poloze nabíjecích stanic v síti jsou
pravidelně aktualizovány, ale není možné zaručit, že budou tyto informace
kompletní. Autorizace prostřednictvím aplikace myAudi (QR kód na nabíjecí stanici)
vyžaduje aktivní rádiové a internetové připojení. U všech nabíjecích stanic nemusí
být dostupné všechny metody autorizace. Ačkoli jsou ceny v jednotlivých evropských
zemích jednotné, mohou se lišit od ceny v Německu.
Poslední aktualizace: 1.1.2023
Využívání služby Plug & Charge vyžaduje kompatibilní Plug & Charge tarif
(základní/Basic, Plus, Pro) a také vozidlo kompatibilní se službou Plug &
Charge. Na základě našeho očekávání by měla být služba Plug & Charge od 2.
čtvrtletí 2023 dostupná pro následující modely:
Audi e-tron 50 quattro (spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním
prostředí v kWh/100km: 23,8-21,4; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v
g/km: 0), Audi e-tron 55 (spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním
prostředí v kWh/100km: 26,1-22,2; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v
g/km: 0), and Audi e-tron S (spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním
prostředí v kWh/100km: 28,4-26,1; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v
g/km: 0), Audi e-tron Sportback 50 quattro (spotřeba elektrické energie v
kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km: 25,5-21,0; emise CO₂ v kombinovaném
jízdním prostředí v g/km: 0), Audi e-tron Sportback 55 quattro (spotřeba elektrické
energie v kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km: 25,9-21,5; emise CO₂ v
kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0), Audi e-tron S Sportback (spotřeba
elektrické energie v kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km: 28,1-25,7; emise
CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0), Audi Q8 50 e-tron quattro
(spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km:
24,0-20,1; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0), Audi Q8 55 e-tron
quattro (spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km:
24,4-20,6; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0), Audi SQ8 e-tron
(spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km:
28,0-24,6; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0), Audi SQ8 e-tron
Sportback (spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním prostředí v
kWh/100km: 27,0-23,5; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0), Audi
Q8 Sportback 50 e-tron (spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním
prostředí v kWh/100km: 23,7-19,5; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v
g/km: 0), Audi Q8 Sportback 55 e-tron (spotřeba elektrické energie v kombinovaném
jízdním prostředí v kWh/100km: 24,1-19,9; emise CO₂ v kombinovaném jízdním
prostředí v g/km: 0), Audi SQ8 Sportback e-tron (spotřeba elektrické energie v
kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km: 27,0-23,5; emise CO₂ v kombinovaném
jízdním prostředí v g/km: 0), Audi Q4 35 e-tron (spotřeba elektrické energie v
kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km: 18,2-16,4; emise CO₂ v kombinovaném
jízdním prostředí v g/km: 0), Audi Q4 40 e-tron (spotřeba elektrické energie v
kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km: 19,6-16,6; emise CO₂ v kombinovaném
jízdním prostředí v g/km: 0), Audi Q4 45 e-tron quattro (spotřeba elektrické
energie v kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km: 20,2-17,1; emise CO₂ v
kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0), Audi Q4 50 e-tron quattro (spotřeba
elektrické energie v kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km: 20,2-17,2; emise
CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0), Audi Q4 Sportback 35 e-tron
(spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km:
17,8-15,9; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0), Audi Q4 Sportback
40 e-tron (spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním prostředí v
kWh/100km: 19,1-16,1; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0), Audi
Q4 Sportback 45 e-tron quattro (spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním
prostředí v kWh/100km: 19,7-16,6; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v
g/km: 0), Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro (spotřeba elektrické energie v
kombinovaném jízdním prostředí v kWh/100km: 19,7-16,7; emise CO₂ v kombinovaném
jízdním prostředí v g/km: 0) od výroby ve 48. týdnu roku 2021.
Informace o spotřebě paliva / elektrické energie a emisích CO2, u
kterých je uveden rozsah, znamenají, že konkrétní hodnota závisí na zvolené výbavě
vozu. Hodnoty týkající se spotřeby a emisí CO2 odpovídají pouze
testovacímu standardu WLTP a neodrážejí výsledky získané na základě testovací
metodiky NEDC.
Funkce Plug & Charge je mimo jiné dostupná na všech nabíjecích stanicích v síti
IONITY.
V závislosti na smlouvě s poskytovatelem internetového připojení Vám mohou být
účtovány ještě další poplatky.
Zákazníci, kteří uzavřou smlouvu na tarif Audi charging Pro a zakoupí si plně
elektrický vůz Audi (za hotovost, na leasing nebo prostřednictvím jiného způsobu
financování), mohou být osvobozeni od placení základního paušálního poplatku.
Toto zvýhodnění se nicméně vztahuje pouze na vozy aktuálního nebo předchozího
modelového roku.
Tato nabídka je platná pouze pro první uzavřenou smlouvu a je nepřenositelná. Po
uplynutí jednoho roku vejdou v platnost běžné podmínky daného tarifu.
Tato propagační akce se Vám zobrazí po uzavření smlouvy se společností AUDI AG
prostřednictvím aplikace myAudi, která je vedena na hlavního uživatele vozu.
Výhodu cenového zvýhodnění můžete využívat od 1. ledna 2023. Tato nabídka se
nevztahuje na plug-in hybridní vozidla.
Zobrazené sazby za nabíjení a nabíjecí karta jsou součástí nabídky společnosti
Volkswagen Group Charging GmbH (Elli). Aby se Vám tyto tarify nezobrazovaly, musíte
využívat aplikaci myAudi s účtem myAudi. Musí se jednat o plně elektrický model
Audi (rozpoznán na základě VIN čísla) a v aplikaci myAudi musí být nastaven hlavní
uživatel.
Smlouva se uzavírá na pevnou dobu 12 měsíců a na konci tohoto období bude
automaticky ukončena. Řádné ukončení v průběhu tohoto období je vyloučeno.
Veškeré ceny jsou zde uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH). Informace jsou
platné pro Německo. Ceny platné v jiných zemích mohou být dostupné v informacích o
tarifech (viz přehled tarifů) a také v aplikaci myAudi.
Smlouva se uzavírá na pevnou dobu 12 měsíců a na konci tohoto období bude
automaticky ukončena. Řádné ukončení v tomto období je vyloučeno.
Smlouva se uzavírá na pevnou dobu 12 měsíců a na konci tohoto období bude
automaticky ukončena. Řádné ukončení v tomto období je vyloučeno.
Pro zadání Vašeho vozu do aplikace potřebujete znát jeho identifikační číslo
(VIN).
Smlouvy je možné uzavírat od 1. ledna 2023.
Přístup a síť: počet dostupných nabíjecích stanic se průběžně zvyšuje. Službu
e-tron Charging Service mohou využívat pouze řidiči elektrifikovaných modelů značky
Audi (je vyžadováno zadání identifikačního čísla vozidla). Dostupnost napříč
celou Evropou: služba e-tron Charging Service je dostupná ve 26 evropských
zemích, přičemž je v plánu rozšíření nabídky i do dalších zemí. Ačkoli se počet
podporovaných nabíjecích stanic průběžně zvyšuje, na různých trzích je situace
odlišná, což je dáno stupněm rozvoje dostupné infrastruktury. Při využívání
naší služby nemůžeme zaručit, že budete mít prostřednictvím naší služby přístup ke
každé nabíjecí stanici v dané zemi. Společnost AUDI AG nemůže ručit za
provozní podmínky, dostupnost, nabíjecí výkon a jakékoli další charakteristiky
příslušné nabíjecí infrastruktury. Informace o poloze nabíjecích stanic v
síti jsou pravidelně aktualizovány, ale není možné zaručit, že budou tyto
informace kompletní. Zákaznickou kartu služby e-tron Charging Service lze v
síti začít používat až po uplynutí 24 hodin od její aktivace. V závislosti na
místních omezeních může být možné kartu používat ještě před uplynutím 24 hodin.
Autorizace prostřednictvím aplikace myAudi (QR kód na nabíjecí stanici) vyžaduje
aktivní rádiové a internetové připojení. Tento způsob autorizace nemusí podporovat
všechny nabíjecí stanice. Ačkoli jsou ceny v jednotlivých evropských zemích
jednotné, mohou se lišit od ceny v Německu. Aktuální informace o tarifech a
smlouvách platné ve Vaší zemi můžete najít na webu: www.e-tron.charging-service.audi
Službu Audi e-tron Charging Service nabízí společnost Digital Charging
Solutions GmbH (Mies-van-der-Rohe-Strasse 6, 80807, Mnichov, Německo).
Doba nabíjení akumulátoru se může lišit v závislosti na různých faktorech, jako
jsou např. teplota okolního prostředí, využívání jiných konektorů specifických pro
danou zemi a využívání funkcí předběžné přípravy vozu (např. dálkově ovládaná
klimatizace vozidla). Při využívání běžné domácí zásuvky je nabíjecí výkon systémem
e-tron charging automaticky omezen.
Audi e-tron GT: spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním prostředí v
kWh/100km: 21,6-19,6; emise CO₂ v kombinovaném jízdním prostředí v g/km: 0.
Informace o spotřebě paliva / elektrické energie a emisích CO2, u
kterých je uveden rozsah, znamenají, že konkrétní hodnota závisí na zvolené výbavě
vozu.
Uvedené hodnoty spotřeby elektrické energie a emisí byly stanoveny na základě
zákonem předepsaných metod měření. Dne 1. ledna 2022 došlo ke kompletnímu nahrazení
testovacího standardu NEDC testovacím standardem WLTP, což znamená, že pro vozidla,
která byla homologována po tomto datu, nejsou k dispozici žádné hodnoty NEDC.
Uvedené informace se nevztahují ke konkrétním vozidlům a nejsou ani součástí
nabídky, ale slouží jen pro účely srovnávání různých modelů a typů vozidel.
Příslušné vlastnosti vozidla, jako jsou hmotnost, valivý odpor a aerodynamika,
mohou být ovlivněny přidáním doplňkové výbavy a příslušenství (např. výbava
instalovaná na vůz nebo pneumatiky s jinými rozměry / v jiném provedení), což má
stejně jako povětrnostní podmínky, dopravní situace a individuální jízdní chování
řidiče vliv na spotřebu paliva, spotřebu elektrické energie a emise
CO2.
Vzhledem k realističtějšímu nastavení testovacích podmínek jsou hodnoty spotřeby
paliva a emisí CO2 naměřené v souladu s testovacím standardem WLTP v
mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky NEDC. To může od 1. září
2018 vést k příslušným změnám ve zdanění vozidla. Bližší informace o rozdílech mezi
testovacími standardy WLTP a NEDC najdete na webu: www.audi.de/wltp.
Další oficiální informace o spotřebě paliva a hodnotách emisí CO2 u
nových osobních automobilů lze najít v dokumentu: "Průvodce spotřebou paliva,
emisemi CO2 a spotřebou elektrického proudu nových osobních vozů", který
je zdarma k dostání na všech prodejních místech a na adrese institutu DAT Deutsche
Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Straße 1, 73760 Ostfildern, Německo, nebo
na webu: www.dat.de.