-
Vyhledávání
Čtyři kruhy v závodech cestovních vozů a v Le Mans
Po odchodu z rallye se automobilka Audi začala soustředit na závodní okruhy a v roce 1988 vstoupila se závodním speciálem Audi 200 do závodní série Trans-Am. Po deseti kolech tohoto šampionátu již měla značka Audi titul pevně v rukách.
Cestovní vozy
V roce 1989 se značka Audi poprvé zúčastnila série IMSA GTO v USA, kterou si model Audi 90 quattro se svou drtivou silou 720 koní ihned podmanil. Se sedmi vítězstvími a pěti druhými místy měla automobilka Audi vítězství šampionátu na dosah. Mistrovský titul Stuck ve svém Audi nezískal jen proto, že se tým vzdal účasti ve vytrvalostních závodech na okruzích v Sebringu a Daytoně.
Okamžité vítězství v DTM
V roce 1990 byl model Audi V8 quattro přihlášen do šampionátu DTM na domácí půdě. S tímto vozem, který původně nebyl určen k závodním účelům a kterému se mnozí vysmívali, si Hans-Joachim Stuck ve strhujícím finále napínavé sezóny končící na okruhu Hockenheim dojel pro mistrovský titul Německého šampionátu cestovních vozů (DTM). Následující rok v závodě startovaly již čtyři vozy Audi V8, které řídili jezdci Stuck, Biela, Jelinski a Haupt. Biela vyhrál oba závěrečné závody, čímž zajistil automobilce Audi v posledním závodě mistrovský titul, díky čemuž se značka Audi stala prvním konstruktérem, který titul DTM obhájil.
Audi vyhrává soutěž Supertourisme
Protože byla jedním z nejdůležitějších exportních trhů značky Audi Francie, v roce 1993 automobilka Audi vstupuje do francouzské závodní sezóny. Frank Biela zahájil francouzské mistrovství cestovních vozů Supertourisme v modelu Audi 80 quattro vládnoucím silou 272 koní, aby na konci sezóny převzal titul šampionátu. V roce 1994 se na domácí půdě poprvé konal šampionát cestovních vozů D1 ADAC Touring Car Cup, do které se ingolstadtská automobilka přihlásila s modelem Audi 80.
Sedm národních mistrovských titulů
V závodní sezóně 1996 se ingolstadtská značka objevovala na startovních čarách nejen německého a italského mistrovství cestovních vozů, ale také v britském šampionátu. S podporou místních dovozců se značka s modelem Audi A4 Supertouring zúčastnila také šampionátů cestovních vozů v Belgii, Španělsku, Austrálii a Jižní Africe. Výsledek byl ohromující: mistrovský titul národních šampionátů sedmi zemí putoval do Audi.
Audi TT-R v DTM
V roce 2000 povolil organizátor ITR týmu ABT Sportsline využívat jako základní platformu pro závody cestovních vozů Audi TT. Tato sezóna se pro tým stala obdobím učení, na jehož konci skončila značka s pouhými 19 body na účtu šampionátu. V roce 2001 došlo k mírné úpravě pravidel a tým ABT Sportsline skončil ve finále. Rok poté vyhrál šampionát Laurent Aiello. Protože automobilka Audi skončila v poháru konstruktérů na druhém místě, rozhodla se svou účast v šampionátu s Audi TT-R ukončit, ale na podzim 2003 se tovární tým Audi do soutěže DTM vrátil.
Tovární tým Audi vyhrál mistrovský titul šampionátu DTM
S nově postaveným vozem Audi A4 DTM získala značka Audi nejen titul mistra, ale také pohár konstruktérů. Při hodnocení jezdců v roce 2005 skončil Mattias Ekström jako druhý. V sezóně 2006 se podařilo Tomovi Christensenovi dostat se na stupeň vítězů a obsadit třetí příčku. V roce získal 2007 Mattias Ekström první místo v šampionátu jezdců, zatímco Martin Tomczyk skončil jako třetí. Tato sezóna byla úspěšná také pro tým Audi Sport ABT Sportsline, který soutěž s velkým bodovým náskokem vyhrál. V roce 2008 byl titul automobilky úspěšně obhájen Timo Scheiderem, zatímco Mattias Ekström si dojel pro třetí místo. V hodnocení týmů obsadila automobilka Audi druhé, třetí, páté a sedmé místo. V roce 2009 přišel první hattrick v historii DTM: Timo Scheider již podruhé obhájil titul mistra.
Le Mans
24 hodin Le Mans
Pro účast v závodě 24 hodin Le Mans 1997/1998 zkonstruovala automobilka zcela nový vůz, který byl poháněn benzínovým agregátem V8 biturbo o zdvihovém objemu 3 600 cm3, který disponoval výkonem 450 kW (610 koní) při 6 300 ot./min. Tento motor byl vyvinut pod dohledem Ulricha Baretzkyho v Neckarsulmu. Podvozek byl zkonstruován v Ingolstadtu a karbonovou karoserii vyrobili Italové. Na svém prvním závodě Le Mans, který se konal 13. června 1999, skončila značka Audi na třetím a čtvrtém místě.
Vítězství v Sebringu a Le Mans
Na vytrvalostním závodě v americkém Sebringu obsadilo Audi R8 v roce 2000 první a druhé místo. Vítěznou trojku pak automobilka uzavřela 18. června 2000 v 16:00 na závodě 24 hodin Le Mans. Pro příští sezónu byl osmiválcový motor s přeplňováním turbodmychadlem opatřen přímým vstřikováním paliva (FSI). Audi R8 s touto novou verzí motoru s přímým vstřikováním FSI ukořistilo hned čtyři první místa v americkém Sebringu. Do závodu v Le Mans vstoupily jen dva vozy R8 FSI, které obsadily první a druhou příčku.
Audi R8: vítěz až do konce
Také v sezóně 2002 udolalo dokonalé Audi všechny své soupeře a dosáhlo na trojité vítězství. Po tomto hattricku zůstala trofej ze závodu Le Mans definitivně v rukou značky Audi. V letech 2003 a 2004 se automobilka Audi vzdala tovární účasti, ale podporovala soukromé jezdce, kteří startovali v modelu Audi R8. Poslední sezónou, ve které Audi R8 vstoupilo do závodu Le Mans, byla ta v roce 2005, kdy tento vůz získal první, třetí a čtvrté místo.
Nejdelší nepřetržitá série vítězství ve skupině
Závodním vozem Audi pro sezónu Le Mans 2006 byl model R10 TDI, který se stal prvním vozem s naftovým motorem, který do takovéto soutěže kdy vstoupil! Když 18. června překročily oba vozy Audi cílovou čárou na prvním a třetím místě, začala se psát nová kapitola historie motorsportu. V roce 2007 se značka Audi zúčastnila již 75. závodu Le Mans na této trati se třemi továrními vozy a vyhrála. Tento úspěch si zopakovala také v následujícím roce, kdy si s dvanáctiválcovým Audi R10 TDI již po osmé dojela po 381 kolech pro vítězství. V roce 2009 byli diváci svědky jednoho z nejvíce vzrušujících a nejrychlejších závodů v historii Le Mans, ve kterém zajistil značce Audi třetí místo desetiválec Audi R15 TDI. Od vstupu do závodu 24 hodin Le Mans v roce 2000 stála značka Audi na stupni vítězů celkem jedenáctkrát a z toho si osmkrát připsala vítězství.