-
Vyhledávání
Kořeny naší závodní tradice
Všechny společnosti skrývající se za symbolem "čtyř kruhů" mají za sebou stejně jako pátá přidružená společnost, NSU, rozmanitou sportovní tradici, jejíž kořeny sahají až do období před první světovou válkou.
August Horch byl jednou z výjimečných postav své doby. Tento konstruktér a zakladatel společností Horch a Audi jasně rozpoznal, jak je důležité spojit automobilové značky s prvními závody ověřujícími spolehlivost vozů, které měly ve své době obrovský vliv na rozhodnutí potenciálních zákazníků.
August Horch zpočátku sám usedá za volant svých závodních vozů
V roce 1906 se August Horch i přesto, že byl majitelem automobilky, nerozpakoval sám usednout za volant a absolvovat 1 600 km dlouhý Herkomerův závod. Svému nejmilejšímu zákazníkovi, Rudolfovi Stössovi, pak doporučil podle svého mínění vhodnější model, který nakonec celý závod i vyhrál. Pokud zvážíme, že tento malý vůz značky Horch porazil i takové značky jako byly Benz a Mercedes, není divu, že prestiž automobilky Horch rapidně vzrostla.
Další závodní úspěchy pro značku Audi
Když společnost v následujících letech nedokázala splnit očekávání, která vznikla díky úspěšnému vstupu na závodní scénu, stal se motorsport jablkem sváru ve vedení společnosti a také důvodem, proč August Horch ze své vlastní společnosti odešel. Ještě v roce 1909 si založil novou společnost, Audi, se kterou slavil ještě větší úspěchy. Přibližně ve stejnou dobu, kdy se začal Ferdinand Porsche proslavovat v roli konstruktéra i závodníka, vyhrál August Horch se svým týmem několikrát po sobě (v letech 1912 - 1914) Alpskou rallye. Ačkoliv byly vozy značky Audi na trhu jen chvíli, během chvíle se díky závodům proslavily.
DKW: tisíce vyhraných závodů v průběhu pouhých dvou let
Ve 20. letech se ze všech čtyř saských automobilek v motorsportu nejsilněji prosazovala společnost DKW se svými dvoutaktními motocykly. "Tisíce vítězných závodů během dvou let!" hlásala reklama na motocykly DKW. Tyto úspěchy pravděpodobně velkou měrou přispěly k tomu, že při sloučení čtyř automobilek pod "čtyři kruhy" hrála společnost DKW hlavní roli".
Wanderer a NSU
V roce 1914 se značka Wanderer předvedla na Rakouské alpské rallye se svým legendárním modelem "Puppchen" a od roku 1928 začaly vozy značky Wanderer tuto soutěž pravidelně vyhrávat. Tyto sportovní úspěchy vedly ke spojení s Ferdinandem Porsche, který v pozdějších letech zkonstruoval pro automobilku Auto Union závodní vůz na zakázku. Mezitím si na jihu Německa budovala svou dobrou pověst v závodním prostředí také společnost NSU, která slavila úspěchy již od samého počátku výroby motocyklů v roce 1901 a v této tradici pokračovala několik dalších desítek let. Přestože byla oproti motocyklům úspěšnost závodních automobilů značky NSU mnohem menší, výkon bílého sportovního vozu s kompresorem přeplňovaným šestiválcovým motorem si v roce 1926 vysloužil vítězství při první Velké ceně Německa na berlínském okruhu Avus.