NEDC a WLTP

Nový test obsahuje změněný jízdní cyklus a přísnější testovací metody, mezi které patří mimo jiné delší časový úsek pro měření a vyšší maximální rychlost. Přehled novinek:

Po studeném startu se na válcovém dynamometru provádí měření ve čtyřech rychlostních oblastech: do 60, do 80, do 100 a nad 130 km/h. V rámci těchto fází se vždy opakovaně zrychluje a brzdí. Maximální rychlost je tak o 10 km/h vyšší než u NEDC. Kromě toho je rovněž výrazně vyšší průměrná rychlost cca 47 km/h (dříve cca 33 km/h). V testovací místnosti je předepsána teplota 23 °C, u NEDC to dosud bylo 20-30 °C. Celý jízdní cyklus WLTP trvá přibližně 30 minut, přičemž NEDC počítá s pouhými 20 minutami. Také délka trasy se více než zdvojnásobila z 11 na 23 kilometrů. Jinak než u NEDC se u WLTP zohledňuje vliv individuální zvláštní výbavy na hmotnost, aerodynamiku, valivý odpor a potřeby palubní sítě (klidový proud). Zvláštní výbava, která spotřebovává elektrický proud, například klimatizace nebo vyhřívání sedadel, zůstává po dobu měření stejně jako dosud vypnutá.

 

Zavřít