-
Vyhledávání
Audi RS 3 Sportback Nadchne Vás v rekordně krátkém čase
Díky nejvýkonnějšímu sériově vyráběnému pětiválcovému motoru na světě, který se může pochlubit silou 400 koní (294 kW) a maximálním točivým momentem 480 Nm, vystřelí nové Audi RS 3 Sportback ze stání do rychlosti 100 km/h během pouhých 4,1 vteřin. Není divu, motor nabízí o 33 koní vyšší výkon než jeho předchůdce. Svou sílu dává Audi RS 3 Sportback na odiv již při prvním kontaktu, kdy nelze přehlédnout výraznou jednodílnou masku chladiče Singleframe s leskle černou mřížkou se vzorem medové plástve, větší otvory sání vzduchu a ostře řezané hranaté obložení prahů.
Agregát 2.5 TFSI nepředstavuje jen motor, ale skutečný příslib vzrušující jízdy. Pro ještě silnější jízdní zážitek lze maximální rychlost zvýšit až na 280 km/h. K vysoce emotivnímu jízdnímu zážitku přispívá také unikátní zvuk pětiválce se zážehy ve sledu 1-2-4-5-3. Střídavé zapalování směsi v bezprostředně sousedících a od sebe vzdálených válcích se tak stará o jadrný zvuk. Další velkou předností tohoto modelu je bleskově rychlá sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, která v perfektní harmonii spolupracuje s permanentním pohonem všech kol quattro. Ačkoliv pohonná jednotka dosahuje o 33 koní vyššího výkonu, tedy 400 koní (294 kW), než její předchozí varianta, je o 26 kg lehčí, což je dáno mimo jiné také hliníkovým blokem válců. Také proto je Audi RS 3 Sportback schopno zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,1 vteřin. Maximální točivý moment 480 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 1 700 do 5 850 otáček za minutu, zajišťuje vysoký výkon v širokém rozsahu otáček.
K vyšší dynamice a ještě nekompromisnější jízdě již ve standardu společně přispívají pohon všech kol quattro a sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Variabilní rozdělování hnacího momentu mezi nápravy znamená, že čím sportovnějším způsobem řidič řídí, tím rychleji a častěji je velká část točivého momentu přenášena na zadní nápravu. Rozchod kol je o 20 mm širší než u výchozího modelu A3 Sportback, čemuž odpovídají i výrazně rozšířené podběhy kol. O zvýhodnění na každém povrchu se postará Elektronické řízení stability upravené speciálně na míru potřebám modelů RS, což znamená, že lze asistenční systém přepnout do režimu Sport, který řidiči dává větší svobodu. Součástí standardní výbavy je také systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který v závislosti na individuálním jízdním stylu reguluje činnost systémů, jako jsou řízení, řídicí jednotka motoru nebo nastavitelné výfukové klapky.
Ukázkový příklad ideálních křivek
Audi RS 3 Sportback se z každého úhlu pohledu ukazuje v tom nejlepším světle. O jeho dynamickém charakteru vypovídají trojrozměrná jednodílná maska chladiče Audi Singleframe s mřížkou se vzorem medové plástve a s nápisem quattro, velké otvory sání vzduchu a obložení prahů s ostrými tvary. Vzhled přídi opticky rozšiřuje výrazně tvarovaný nárazník v provedení RS. Na přání je k dispozici také dekorativní paket leskle černého příslušenství, jehož součástí jsou přední spoiler, rám masky chladiče Singleframe a lemování bočních oken. Vzadu na první pohled zaujme atraktivní střešní spoiler, který společně s difuzorem s nápadnými vertikálními žebry a s velkými oválnými koncovkami výfuku v provedení RS umocňuje sportovní charakter modelu. O výkonových schopnostech vozu svědčí i 19" kola z lehké slitiny s pěti paprsky v "designu Rotor" a na přání dostupné keramické brzdy předních kol. Zkrátka a dobře, nové Audi RS 3 Sportback udělá silný dojem i přes to, že během okamžiku zmizí z dohledu.
Skvělá jízda začíná optimální jízdní pozicí
Součástí standardní výbavy jsou podsvícené prahové lišty s dekorativním nápisem RS 3, které při každém otevření dveří připraví řidiči příjemné uvítání. Kabina je ve standardu vybavena také sportovními černými sedadly s čalouněním z jemné kůže Nappa a s logem RS, přičemž jsou na přání k dispozici výrazněji tvarovaná RS sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. S paketem RS Design získá interiér na ještě sportovnějším charakteru, k čemuž přispěje také prošívání v červené kontrastní barvě, které najdete mimo jiné i na loketních opěrkách, podlahových koberečkách a na bezpečnostních pásech. Aby měl řidič situaci pevně pod kontrolou, je vůz vybaven multifunkčním, kůží potaženým volantem v provedení RS s pádly řazení. Na 12,3" displeji plně digitální kombinované přístrojové desky Audi virtual cockpit se zobrazují všechny potřebné informace, přičemž je na přání k dispozici také režim RS, kterému dominuje otáčkoměr.